Tak tylko żę opla wkładasz cały zespół napędowy prawie pnp a bmw ma 5 bieg bezpośredni i piszę tu o BMW 1,8 16V
to piszesz chyba o 1.9 16v z e36
skrzynia z e30 ma IV bezposrednia ,a cala skrzynia ma przelozenia bardzo zblizone do polonezowskiej,
nawet dyfer w e30 1.6 czy 1.8 ma przelozenie 4.1,
dopiero w e36 V jest bezposrednia i dyfry dlugie
Kto wam broni założyć 3,92 albo 3,7 z 1,9D ? U nas w fiacie jest 1.8 IS z mostem 3,72 i na mokrym ciężko jest ruszyć z 2 biegu normalnie... A jak ktoś się uprze to może skrzynie od E30 zapiać i zostawić most 4,1, jedyna zmiana to inne łożysko w wale korbowym które kosztuje jakieś 5-10zł - są dwa rodzaje wałka w skrzyniach i w e30 jest zazwyczaj cienkie a w e36 gruby. Inny problem to odcina przy 5200 a nie 6200 jak normalnie- brak sygnału z czujnika prędkości
i tryb awaryjny ale na szczecie są sposoby żeby to ominąć.
Pamiętajcie ze FSO jest w wielu przypadkach lżejsze niż dawcy silników, np w scorpio 2.3 16V kontra fiat 125P 2,3 16V wychodzi prawie 400 KG ! Scorpio ma most 3,92
wiec kopyto jest dobre nawet jeżeli silnik dysponuje tylko mocą rzędu 120-140Km