Autor Wątek: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu  (Przeczytany 9587 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« dnia: Lipiec 28, 2015, 13:48:30 pm »

Offline MaxeroSS

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
  • Płeć: Mężczyzna
  • rallymasters.bnx.pl
Witajcie!
W ostatnim okazyjnie czasie wpadł mi w ręce pięciogarowy silnik z Lancii Kappy 2.0. Czy jest szansa go zapakować w Borewicza i podpasować pod jakąś skrzynię? Jakie przeróbki będą wymagane? Wiem że kiedyś ktoś tworzył Atu z 5 garowym silnikiem ale nie mogę znaleźć tego tematu.

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 28, 2015, 18:39:25 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148
Hehe jeśli to 2.0 20V to najpierw poczytaj o problemach z wałem i panewkami w tym silniku.

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 28, 2015, 22:20:56 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Taki pomysł to strzał w stopę ...
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 28, 2015, 22:42:11 pm »

Offline MaxeroSS

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
  • Płeć: Mężczyzna
  • rallymasters.bnx.pl
Ok, nie trzeba więcej tłumaczyć. Temat do zamknięcia :D

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 28, 2015, 22:58:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
ciezko go wrzucic pod maske w Kappie ,a co dopiero do Poloneza  :P
trudno go tez kupic okazyjnie,
sam silnik jest calkiem niezly, z miska od Kappy i tak by nie wszedl do PN ,z miska Marei tez tak sobie,wiec gdyby odpowiednio przerobic miske,to i problemy ze smarowaniem by sie skonczyly,
ale generalnie nie warto pchac akurat tego silnika, bo sa mniejsze R4 o tych samych parametrach i latwiej je pod maske wrzucic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2015, 23:54:51 pm »

Offline MaxeroSS

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
  • Płeć: Mężczyzna
  • rallymasters.bnx.pl
Jakie R4 byś preferował żeby weszły bez wielkich przeróbek (prócz ROVERA) ? :)

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 30, 2015, 00:16:29 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Opel
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 30, 2015, 01:23:33 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
z oplem to wcale mniej przerobek niz z BMW nie ma,
w sumie z fordem pewnie byloby tyle samo przerobek
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 30, 2015, 17:33:58 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Z każdym są przeróbki poza OHV, roverem i dieslem 1,9 ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 30, 2015, 19:04:16 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
I DOHC  fiata. ;)
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 08, 2015, 00:59:38 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak iść w R5 to moim skromnym zdaniem lepiej w audi 2.3 AAN... Ceny i komplikacje podobne a potencjał i zaplecze gratów duzo lepsze
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 08, 2015, 01:36:00 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
1.9 i 2.3 ze sraudi wcale nie ma wiekszego potencjalu, jak juz to 2.2turbo ,ale to wszystko kiepsko dostepne,
najlepszym R5 pod wzgledem mozliwosci do ceny jest volvo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 08, 2015, 02:20:08 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Volvo owszem ale mysle ze szybciej raczej R4 red blocki. Co do nowszych R5 to nie miałem styczności z tymi motorami wiec nie będę się wypowiadał. Kumpel ma 2.3 AAN na programie w Audi i robi to robotę mimo ze motor nie jest pierwszej młodości wiec w PN tez nie będzie co narzekać
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 08, 2015, 02:28:17 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
redbloki jasna sprawa, ale skoro kwestia R5 zostala poruszona i jezeli ktos mialby jakis wewnetrzny mus pakowania do Poldka R5 ,to uwazam,ze volvo daje najwiekszy wybor w najlepszej cenie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 09, 2015, 21:16:32 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
z oplem to wcale mniej przerobek niz z BMW nie ma,
Tak tylko żę opla wkładasz cały zespół napędowy  prawie pnp a bmw ma 5 bieg bezpośredni i piszę tu  o BMW 1,8 16V zwane  IS.

R6 nie wejdzie pod maskę poloneza tak żeby było dobrze, po prostu żeby nie ciąć podłużnic trzeba wypuścić silnik przez przednią oś kół a to  poważny błąd konstrukcyjny- destrukcyjnie się to ma  na trakcję auta.

Brat zrobił swapa na opla 2,0 16v i to jeździ.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 09, 2015, 21:17:37 pm »

Offline romoo

  • Mod samochodowy
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
  • Elektrocars - elektronika samochodowa
    • ------------
    • http://www.romoo.republika.pl
Z tanich swapów jeszcze ford na skrzyni scorpio sierra.
Modyfikacje i naprawy prądu w sprzęcie jeżdżącym.

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 09, 2015, 21:24:14 pm »

Offline seraf

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 559
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p
Raczej nic lepszego niż 2.0 DOHC z blokiem z 132 połączone z gorą silnika od Cromy Turbo to się nie wymyśli żeby było łatwo i prosto i bez dużych przeróbek.
A po portingu głowicy i paru innych pierdołach osiągamy większą moc niż 1.8 VVC o momencie już nie wspominając, a i awaryjność dohc fiata jest dużo mniejsza jak VVC.

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 09, 2015, 21:35:07 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
awaryjność dohc fiata jest dużo mniejsza jak

Dobrze podkreśla to post kolegi Hagar w dziale auta sympatyków klubu :D
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 09, 2015, 22:54:27 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
A skąd Ty wiesz jak awaryjne jest VVC ? Masz ? Użytkujesz ? To tak się składa że VVC samo w sobie nie jest awaryjne i nie zepsuje się tak żeby unieruchomić Ci auto. Jedyne co trzeba robić żeby działało to wymieniać paski i olej w terminie. A uszczelkę robi się tak jak w każdym innym Roverze.
Na temat DOHCa się nie wypowiem bo nie miałem, nie robiłem. Jedynie czytałem na forum i sporo było o problemach ze smarowaniem, panewkami, gównianym wyważeniem układu korbowo tłokowego i tym podobnych, gdzie w Roverze problemy ze smarowaniem w ogóle nie występują. Lepiej chyba wymienić co jakiś czas uszczelkę niż panewki... :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2015, 23:01:59 pm wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Silnik R5 2.0 z Lancii Kappa w Borewiczu
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 10, 2015, 00:32:14 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tak tylko żę opla wkładasz cały zespół napędowy  prawie pnp a bmw ma 5 bieg bezpośredni i piszę tu  o BMW 1,8 16V
to piszesz chyba o 1.9 16v z e36 ;]
skrzynia z e30 ma IV bezposrednia ,a cala skrzynia ma przelozenia bardzo zblizone do polonezowskiej,
nawet dyfer w e30 1.6 czy 1.8 ma przelozenie 4.1,
dopiero w e36 V jest bezposrednia i dyfry dlugie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.