Autor Wątek: Most Polonez 43:11 slad wspolpracy  (Przeczytany 3946 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Most Polonez 43:11 slad wspolpracy
« dnia: Marzec 25, 2017, 18:34:40 pm »

Offline michal_84

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GLI 1997
Witam forumowiczów

Most pochodzi z Poloneza Caro Plus, przełożenie 43:11, przebieg około 135 tyś. km.

Czy poniższe ślady współpracy talerz-atak są w miarę poprawne?
- część wypukła zęba talerza:



- część wklęsła zęba talerza:



Ślad był robiony dla obciążenia ataku momentem około 40Nm.

Czy powierzchnie zębów ataku i talerza są już mocno zużyte?
- część wklęsła zęba talerza


- część wypukła zęba talerza (widać na zdjęciu jeden ząb jakby mocno wytarty, tylko jest jeden taki ząb na talerzu)


- część wklęsła zęba ataku

- zęba wypukła zęba ataku


W załączniku wrzuciłem zdjęcia te co wyżej.

Odp: Most Polonez 43:11 slad wspolpracy
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 25, 2017, 19:28:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
slad wspolpracy dobry, z lekkim odjazdem na zewnatrz kola, ale to nic nie szkodzi,
zuzycie zebow trudno ocenic na zdjeciach,bo sa dwuwymiarowe, ale wygladaja na stan bardzo dobry
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Most Polonez 43:11 slad wspolpracy
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 27, 2017, 18:20:38 pm »

Offline michal_84

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GLI 1997
Dzięki za odpowiedź.

Cytuj (zaznaczone)
z lekkim odjazdem na zewnatrz kola

to znaczy w stronę 1 czy 2 (na rysunku)


Czyli taki ślad współpracy i stan zębów nie powinien powodować wycia mostu?
Pozostałe parametry to (jeżeli dobrze zmierzyłem je):
- luz międzyzębny w granicach: 0,09-0,16 mm (mierzone na każdym zębie talerza)
- naciąg łożysk mech. róż: 0,065 mm
- naciąg ataku: 1,55 Nm (tak naprawdę trudno powiedzieć, bo w książce E. Kaim jest podana wartość 1,37-1,57 (a nawet 1,96) [Nm], ale nie podane jest jak szybko obracać atakiem w czasie pomiaru momentu. Ja mierzyłem kluczem dynamometrycznym wychylnym własnej konstrukcji. Przy wolnym kręceniu atakiem miałem 1,1 Nm. Wartość 1,55 Nm dla 2 sek / obrót ataku.
- nowe łożyska mech. róż, ataku, nowy mechanizm różnicowy (obudowa + koronki + satelity).

Pomimo tego most jest cichy od 45 - 85 km/h. Dla małych prędkości (< 45 km/h) i dużych (> 90 km/h), jest wycie (przy większych prędkościach trudno powiedzieć, bo dźwięk może być już zagłuszany). Dźwięki występują zarówno przy jeździe na luzie, jazda ze stałą prędkością, przyspieszanie, hamowanie silnikiem. Również po wyłączeniu silnika, jazda na luzie, prędkość 60 km/h -> 0 jest też dźwięk. Według E. Kaima i E. Morawskiego dźwięki na luzie nie mogą pochodzić od przekładni głównej i mechanizmu różnicowego.

Jakby ktoś miał jakieś sugestie byłbym wdzięczny.





Odp: Most Polonez 43:11 slad wspolpracy
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 27, 2017, 21:19:20 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chodzilo mi o zewnatrz 1

w kasiazkach dobrze pisza, przekladnia wyje pod obciazeniem ,a jezeli twoj most wyje tak samo pod obciazenim i na luzie to moze byc dzwiek lozysk,
tylko mozna zgadywac ktorych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Most Polonez 43:11 slad wspolpracy
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 28, 2017, 18:38:00 pm »

Offline michal_84

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus GLI 1997
Dzięki. Będę kombinował dalej.