Autor Wątek: Polonez 1.6 GLI brak iskry, nie odpala.  (Przeczytany 4532 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1.6 GLI brak iskry, nie odpala.
« dnia: Czerwiec 22, 2017, 10:26:26 am »

Offline cz4rny

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI ABIMEX
Cześć!

Szukam rozwiązania problemu z moim Polonezem. Mianowicie chodzi o Poloneza Caro 1.6 GLI 97r na ABIMEXie. Podczas jazdy zgasł tzn. jechałem, nagle tak jakby odcięło mu prąd (na ułamek sekundy) i ponownie ujechał kawałek dalej i zgasł. Ogólnie takie poszarpywania zdarzały się wcześniej, ale nie przejmowałem sie nimi.
W tym momencie auto nie odpala wcale. Z początku myślałem, że to pompa paliwa, okazało się że jest ok (daje paliwo). Sprawdziłem bezpieczniki pod schowkiem od strony pasażera jeden był spalony. Wymieniłem, podczas kręcenia spalił się znowu, zauważyłem też że cewka (3,4) robiła się gorąca podczas kręcenia. Wymieniłem cewki i moduł. Teraz już nie pali bezpiecznika, cewki są zimne (normalne), ale nadal nie odpala. Okazało się, że nie ma iskry. Sprawdziłem czujnik położenia wału i w temperaturze porannej ( :d) ma 930 Ohm. Gdzieś czytałem że chyba to źle. Co może być przyczyną, że poldon nie odpala, ten czujnik? 


Odp: Polonez 1.6 GLI brak iskry, nie odpala.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2017, 11:06:20 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13898
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a wtryskiwacz sika paliwem podczas krecenia rozrusznikiem ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GLI brak iskry, nie odpala.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 22, 2017, 12:23:31 pm »

Offline cz4rny

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI ABIMEX
A w jaki sposób to sprawdzić?

Odp: Polonez 1.6 GLI brak iskry, nie odpala.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2017, 15:34:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13898
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
odkrecic pokrywe obudowy filtra i patrzec (potrzebne okulary,bo benzyna moze sie odbic od przepustnicy i prysnac w oczy) podczas krecenia rozrusznikiem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GLI brak iskry, nie odpala.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 22, 2017, 17:43:14 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
No jak niem iskry to coś z elektryką zwalone, jak cewka była gorąca i paliło bezpieczniki to zwarcie jest w układzie, czyli trzeba metodycznie sprawdzać wszystkie czujniki,  i opatrzeć przewody czy któryś się nie przetarł.

Odp: Polonez 1.6 GLI brak iskry, nie odpala.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 22, 2017, 18:10:40 pm »

Offline cz4rny

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 GLI ABIMEX
odkrecic pokrywe obudowy filtra i patrzec (potrzebne okulary,bo benzyna moze sie odbic od przepustnicy i prysnac w oczy) podczas krecenia rozrusznikiem

Wygląda jakby nie podawało paliwa, nic się tam nie dzieje.

No jak niem iskry to coś z elektryką zwalone, jak cewka była gorąca i paliło bezpieczniki to zwarcie jest w układzie, czyli trzeba metodycznie sprawdzać wszystkie czujniki,  i opatrzeć przewody czy któryś się nie przetarł.

Masz jakieś konkretne czujniki i przewody, które warto zobaczyć?

Odp: Polonez 1.6 GLI brak iskry, nie odpala.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 22, 2017, 20:15:35 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Właśnie czujnik położenia wału na początek trzeba obaczyć, i może jakiś innych bezpiecznik jest uwalony, jednym słowem trzeba szukać organoleptycznie.

Odp: Polonez 1.6 GLI brak iskry, nie odpala.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 22, 2017, 20:50:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13898
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Wygląda jakby nie podawało paliwa, nic się tam nie dzieje.
to musisz zaczac od czujnika polozenia walu, a podlaczony jest pod modul zaplonowy,
przy uszkodzonym module moze byc efekt taki jak przy uszkodzonym czujniku,
wyboru za bardzo nie masz i musisz podmienic czujnik na sprawny
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez 1.6 GLI brak iskry, nie odpala.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 23, 2017, 08:24:32 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2147
Mam taki czujnik jak coś.
Ale często bywa tak, że winne są te moduły. Czasami bywało tak, że np dopiero 3 ze szrotu jeździł. Nowe APE i chinole raczej nie dają rady na długo

Odp: Polonez 1.6 GLI brak iskry, nie odpala.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 23, 2017, 20:58:15 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
kabel czujnik-moduł i sam moduł podmienić. ważna jest też masa całego cewkomodułu- czysty i dobrze przykręcony do budy.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Polonez 1.6 GLI brak iskry, nie odpala.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 24, 2017, 01:18:38 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
sprawdziłeś na których cylindrach brak iskry? jedna cewka (od przodu sam) zaopatruje w iskrę cylindry 1 i 4 a druga 2 i 3. najczęściej pada układ modułu sterujący cewką 2 i 3 cylindra. zamień miejscami cewki, oczywiście przewody również. jeśli po zamianie cewek nie będzie iskry na 2 i 3 cylindrze to znaczy że moduł padł. 
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.