luzy podawane w ksiazkach to sa faktyczne luzy,jakie nalezy ustawic, a nie grubosc blaszki szczelinowmierza jaka nalezy zastosowac,
dla wytartych dzwigienek trzeba pomyslec jakiego listka uzyc,
wspomoc sie czujnikiem zegarowym,
alebo usytawic na sluch i wyczucie ręki - co dawno temu z powodzeniem stosowalem w DFie, ktorym jezdzilem (silnik 1.5 AB)
w swoich Ładach ruski zrobił punkt podparcia dla czujnika zegarowego na koniku oraz listwę stalową którą dokręca się do głowicy, po niej porusza się czujnik. bez względu na wyrobienie konika ustawienie luzów jest proste.
przerost formy nad trescia, zwlaszcza w tak dokladnie wykonanym silniku
w silnikach OHC mozliwosc ustawienia luzu to inna bajka, bo najbardziej logiczne rozwiazanie, czyli dzwigienka ze sruba regulacyjna na zaworze, a slizgiem na krzywce pozwala na sprawdzenie luzu szczelinomierzem miedzy slizgiem a krzywka niezaleznie od stopnia zuzycie slizgu i krzwki (poza przypadkami osiagniecia zlomu, czyli powierzchni w ksztalcie dowolnym)