Autor Wątek: Wymiana progu zewnętrznego  (Przeczytany 16459 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wymiana progu zewnętrznego
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 20, 2013, 22:41:58 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
To i ja zadam pytanie - planuję zabrać się za progi w drugim Polonezie. Chcę zrobić to porządnie. Mam w związku z tym pytanie. Jeśłi po wycięciu progów i podciągów okaże się, że trzeba oczyścić z rdzy także fragmenty nadwozia w tym rejonie to czy mogę tym samochodem (po wycięciu) pojechać do piaskarza jakieś 20 km i tak wrócić po piaskowaniu, czy mi się samochód złamie? :P Nadmieniam, że będę robił próg z jednej strony. Jak to wygląda w praktyce?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Wymiana progu zewnętrznego
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 20, 2013, 22:50:35 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Nic się nie złamie. Sam wyciełem cały próg w polonezie co potem stał jakiś czas. Gorzej ze sztywnością auta w razie wypadku. A pozatym ile jeździ gruchotów ze zgnitymi progami i nie łamią się. Nie lepiej druciak na wiertarkę i samemu oczyścić jak coś będzie?
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Wymiana progu zewnętrznego
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 20, 2013, 22:57:58 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
znajomy jeździł puntem z progami z pianki chyba przez 3 lata i przegląd normalnie przechodził, nigdzie buda się nie zgięła czy coś w tym stylu :)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Wymiana progu zewnętrznego
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 21, 2013, 07:51:26 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Nie lepiej druciak na wiertarkę i samemu oczyścić jak coś będzie?
Tak byłoby najlepiej, ale druciak tylko zapoleruje rdzę i zaraz znowu wyjdzie. Druciak nie wyczyści mi rdzy z wżerów. Jeśli już robić próg, to porządnie.

O tych zgnitych progach w innych samochodach też myślałem - te się przecież nie łamią. Jednak lepiej spytać. :)
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Wymiana progu zewnętrznego
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 25, 2013, 13:05:08 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
szlifierka i powycinac WSZYSTKIE gniazda szatana!

co do samej jazdy bez progow.... w punto oba progi mam z ... butelek po okakoli.. juz tak jezdzi 3 rok.. buda sztywna nic ciewidac zeby sie giela..a robie z niego czasem "rerenowke" oraz wali trasy po 2500 longiem co jakis czas
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Wymiana progu zewnętrznego
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 25, 2013, 15:15:32 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wy to hardkory jesteście.

Ja planuję przechylić auto na bok tak na jakieś 45 stopni i podeprzeć na podłużnicach na środku auta. Na pewno mam do wymiany lewą podłużnicę przednią i wzmocnienie miedzy podłużnicą i początkiem progu
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Wymiana progu zewnętrznego
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 01, 2018, 09:28:42 am »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
Hej, odgrzeję temat żeby nie robić kolejnego.
Przymierzam się do wymiany progów. Podłoga jest ogólnie w dobrym stanie (https://drive.google.com/file/d/0B6sl4DzbSl0NZnFITktHV3pPY3M/view?usp=sharing) i nic się nie dzieje niepokojącego, natomiast zgniło mi standardowe miejsce czyli mocowanie lewarka. Jako, że samochód będzie rozbierany do gołej budy to wolę wszystkie potrzebne części kupić na zapas i nie szukać ich później w pośpiechu. Kolejnym grubym już ogniskiem jest zakamarek za plastikowym nadkolem z przodu przy słupku A. Tam już nie było zupełnie blachy i śrubokręt wpadł mi w próg pod plastikową nakładkę, czyli może tam być już niezły sajgon. Stąd też trafiłem na coś takiego: http://allegro.pl/progi-zewnetrzne-wewnetrzne-podproza-polonez-i7202759934.html#thumb/1 Ktoś to montował u siebie? Jak z jakością tego? Wiadomo, że to rzemiosło ale chyba kompletnych oryginalnych progów już się nie znajdzie. Do tego te są w ocynku ponoć więc może by wytrzymały trochę dłużej. Zastanawia mnie tylko jak do tego montuje się te plastikowe nakładki na progi, bo patrząc tutaj: http://allegro.pl/naroznik-progu-polonez-prawy-i7060455460.html to w łączniku jest jakiś otwór na śrubę do montażu nakładki a w tamtym komplecie tego nie ma, czyli trzeba będzie to dowiercić i dopasować, dobrze rozumuję?

Odp: Wymiana progu zewnętrznego
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 01, 2018, 12:33:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w tym zakamarku nie ma blachy,bo to juz jest poza podloga i do trzymania blotnika i nakladki sluzy wlasnie taka blacha jak w ostatnim linku,
w przedostatnim linku jej nie ma, bo progi wlasciwe sa krotsze niz nakladki plastikowe - zreszta widac,ze poszycie progu siega jakies pojedyncze cm za przednie drzwi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wymiana progu zewnętrznego
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 01, 2018, 13:02:23 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
w tym zakamarku nie ma blachy,bo to juz jest poza podloga
No z lewej mi wpadł śrubokręt, a z prawej jednak blacha jeszcze tam była i nic mi tam nie wpadło  :/

Czyli potrzebuję jeszcze narożniki na przód lewy i prawy dodatkowo do tego, tak? A w takim razie jak sytuacja ma się z tyłu, bo jeszcze tego nie rozpruwałem.


Odp: Wymiana progu zewnętrznego
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 01, 2018, 13:12:47 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie pamietam,ale z tylu tez jest jakas lekka kombinacja, z tym ze raczej z mocowaniem sierpa - jakies dwie blachy na siebie nachodza,

mocowania podnosnika radze wywalic i nowych nie wstawiac ,bo operacja nie jest prosta (jezeli maja dzialac jako podnosniki), a miejsce do korozji sprzyjajace
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wymiana progu zewnętrznego
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 01, 2018, 13:18:13 pm »

Offline fripin

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 231
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.5 GLE
mocowania podnosnika radze wywalic i nowych nie wstawiac ,bo operacja nie jest prosta (jezeli maja dzialac jako podnosniki), a miejsce do korozji sprzyjajace
Nie mam zamiaru tego robić

Co do mocowania z tyłu to reparaturki błotników mam z samym sierpem, bez tego zagięcia pod próg i wewnętrznego łącznika na którym zamykają się drzwi, a obawiam się, że i to może być zgniłe :/

Odp: Wymiana progu zewnętrznego
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 01, 2018, 15:49:41 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Tego łącznika już raczej nigdzie nie dostaniesz. Nie dawno szukałem, nie ma. Końcówkę progu tylną można spokojnie dorobić, choć nie będzie to wyglądać zbyt oryginalnie (i lepiej tego tak nie robić bo to miejsce, gdzie może się do progu dostawać woda i dlatego tam najczęściej PNy gniły), wtedy Boshem ucinasz te śruby mocujące osłony progów i trzymają się tylko na uszczelkach drzwi i takich plastikowych zaczepach u spodu - tyle im wystarczy.
Te progi to chyba najlepsze dostępne rzemiosło pasują bez większych kombinacji. Przednie łączniki też warto kupić, bo często fabryczne są wyżarte, nawet jak jeszcze śrubokręt w nie nie wpada. Standardowo dobrze zaopatrzyć się też w sierpy (na alledrogo można dostać za 8,5 zł/szt.), pod żadnym pozorem nie zakładaj standardowych uchwytów do podnoszenia samochodu.