Autor Wątek: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga  (Przeczytany 5362 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 05, 2023, 01:09:25 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
No to tak jak mówiłem: tłumacz Google, a jak trzeba będzie zadzowonić to wynajdź jakąś studentkę z Ukrainy żeby pogadała w Twoim imieniu przez telefon.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 05, 2023, 12:54:32 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Eeech niestety czasy studiów mam dawno za sobą, i nie będzie tak łatwo "łapać studentek", chyba że z tablicą na szyi na ulicy, albo do bagażnika wołgi  ]:->

Mam nawet gościa, który sprowadza części z Ukrainy i regularnie kupuję, tylko, że problemem jest znalezienie kompletnego zestawu, namówienie go na demontaż całego wtrysku wraz z wiązką... generalnie z tym jest dużo pierniczenia, więcej, niż z kupnem czegoś z OLX i wysłaniem mi do PL. Są kompletne zestawy kup-zamontuj w Rosji, ale w Rosji, nie na Ukrainie. Ukraina wstrzymała jakiekolwiek zakupy nowych części w Rosji, więc jeśli znalazłem na ukraińskich stronach internetowych taki zestaw, najczęściej miał status "towar wycofany z oferty". Pozostaje więc liczyć na znalezienie na OLX.UA kompletnego, zdemontowanego wtrysku, namówienie tego mojego dostawcy na tłuczenie się po złomach i demontaż całego wtrysku (o co aż mi głupio prosić), lub postawienie wołgi na jednopunkcie. Ale do tego muszę przeanalizować mapę zapłonu silnika ZMZ-402, czy zgadza się z jakimiś znanym mi wtryskiem jednopunktowym.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 05, 2023, 13:36:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zaplon mozesz zostawic - zmiana na taki z innego silnika jest slabym pomyslem, bo to niskoobrotowe 2.4, wiec malo powszechny,
ale wtrysk mozna zalozyc, zwlaszcza ze ma jezdzic na LPG,
SPI jest dobrym pomyslem, mozna to dosc prosto ogrnac np. multec ma przepustnice nawet powyzej fi40,

jaka instalacja ma tam siedziec, IIgen czy IVgen ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 05, 2023, 14:14:00 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zapłon też raczej by wskoczył na CPWK, bo zwyczajnie jest lepszy, ale to już kwestia poznania mapy zapłonu oryginalnego aparatu i porównania, nic nie będzie robione "na pałę".

Co do przepustnic, jest już sprawdzona z opla C18NZ (42mm), lub łady nivy (43mm), w tym przypadku byłoby to proste - wtrysk abimexa i tyle, co już zrobiłem z powodzeniem w moskwiczu :)

Co do instalacji, najchętniej bym wrzucił mu sekwencyjny gaz, ale w wypadku, kiedy będziemy mieli do wyboru jedynie jednopunkt, to 2 generacja.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 05, 2023, 15:20:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Co do instalacji, najchętniej bym wrzucił mu sekwencyjny gaz, ale w wypadku, kiedy będziemy mieli do wyboru jedynie jednopunkt, to 2 generacja.
no wlasnie nie, choc na abimexie tak, to juz na sterowniku z opla mpi nie,
sterownik z astry 82mpi (1.4 8v) jest pinowo (prawie) zgodny z SPI, a wiec i z abimexem,
to jest fullgroup, ale da sie dosc latwo wysterowac IVgen,
na abimexie nie da sie, bo te GMowe SPI dawkuja asynchronicznie,
oplowskie wtryski sa bardziej prymitywne od abimexa i latwiej je zamontowac do "obcego" silnika, bo bazuja nie na CPWK (na wale), tylko na czujniku na walku rozrzadu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 05, 2023, 16:28:58 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Przy obecnej dostępności wszelakiej maści programowalnych kompów to nie wiem o czym dyskusja. Ja na twoim miejscu bym szukał używanego DET-a 3 (trafiają się na olx w śmiesznej kasie) - odpalasz go w trybie fuel implant do tego zapłon na EDIS-sie i smiga aż miło. Jeszcze przy twoich chęciach "modowania" to idealna zabawka szczególnie, że wtedy masz możliwość dostrojenia tego o wiele lepiej niż jakikolwiek przekładany wtrysk (a w szczególności sterownik) z innego auta.. Najwięcej zabawy tak naprawdę jest ze zmodzeniem kolektora pod wtrysk - chyba że zaszaleć i zrobić go only LPG.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 05, 2023, 16:50:14 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Zawsze można wytoczyć tulejki pasujące pod wtryski z jakiegokolwiek podobnego pojemnością mpi i wspawać elegancko w kolektor,kolektory ssące się w większości dość fajnie spawa  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 05, 2023, 21:05:30 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A żebym jeszcze ja to znał... pierwsze słyszę o tym DET-3, o EDIS wiem tyle, że to chyba jakiś zapłon z forda (?) Ciekawe, czy uda mi się namówić kumpla na takie eksperymenty, bo nigdy jeszcze nie eksperymentowałem z takimi zabawkami, i na dzień dzisiejszy wiem o nich tyle, co nic, będę musiał co nieco poczytać o tym, jak to działa  <mysli>
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 05, 2023, 21:39:08 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
https://deal.by/Dvigatel-gazel-umz-402.html spróbuj przeszukujać  podobne strony w Białorusi.

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 06, 2023, 00:16:48 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Ja na twoim miejscu bym szukał używanego DET-a 3 (trafiają się na olx w śmiesznej kasie) - odpalasz go w trybie fuel implant do tego zapłon na EDIS-sie i smiga aż miło.
smieszna kasa to jaka, polowa ceny nowego? to nadal 4 stowy, czyli tyle co nowka sztuka sterownik IVgen do gazu,
 DET3 i DEC1 nie sa samodzielnymi sterownikami, DEC1 to nawet zaplonem nie steruje - niby mozna na nich zrobic "ECM" przy uzyciu EDISa, ale po pierwsze za darmo tego nie rozdaja, po drugie to jednak komplikuje konstrukcje, i po trzecie EDIS to fordowski wynalazek a od elektroniki/elektryki forda trzeba sie trzymac jak najdalej ;p

skoro to ma jezdzic na gazie, to swinka benzynowa nie jest potrzebna, bo dokladnie to samo robi sterownik gazu - nie pominie sie go przy uzyciu DET3 lub DEC1 (niektorzy probowali, ale z marnym skutkiem), bo lepiej miec kulejaca benzyne i sprawny gaz niz odwrotnie,
tu potrzebny bedzie jakis generator impulsow, najlepiej takich do 10ms, czyli fullgroup lub polsekwencja, a sterownik IVgen zamieni to na sterowanie wtryskiwaczami,

chociaz szczerze mowiac, to do ruskiego padla wrzucilbym IIgen i dolozyl grzanie parownika, zeby odpalac na gazie i zapomniec o benzynie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 06, 2023, 14:59:59 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2148

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 06, 2023, 17:06:54 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
lepiej zrobić na easy ecu
http://ottomotive.pl/sklep/komputery-standalone
Do prostych parchów spoko opcja (u nas w OHV elegancko się sprawdza) ale przy tym zastosowaniu tutaj trochę przerost formy nad treścią. Koszty sporo większe, a w pakiecie mamy tylko dodatkowo bezpośrednie sterowanie cewkami (to się faktycznie przyda), sondę szerokopasmową, pomiar EGT, czujniki stuku i parę pierdołów które przydają się tak naprawdę tylko przy upalaniu.

smieszna kasa to jaka, polowa ceny nowego? to nadal 4 stowy, czyli tyle co nowka sztuka sterownik IVgen do gazu,
Jak przypilnuje, to jeszcze taniej. Swojego dorwałem za 250 zł :p A nowy sterownik LPG i faktura za niego chłopakom raczej nie jest potrzebny, myślę że używana instalacja za 2 stówy załatwi temat.

po drugie to jednak komplikuje konstrukcje, i po trzecie EDIS to fordowski wynalazek a od elektroniki/elektryki forda trzeba sie trzymac jak najdalej ;p
Bez przesady, takie skomplikowanie że trzeba doprowadzić jeden dwa przewody sygnałowe ze sterownika do modułu. Co do trwałości to się nie wypowiem, ale trochę wydumek jeździ na takich zestawach i raczej ludzie nie narzekają.

chociaz szczerze mowiac, to do ruskiego padla wrzucilbym IIgen i dolozyl grzanie parownika, zeby odpalac na gazie i zapomniec o benzynie
Jak ma być tanio i dobrze to najłatwiejsza opcja.

skoro to ma jezdzic na gazie,
No własnie, pytanie zasadnicze, czy ta benzyna ma być tylko do cywilizowanego odpalania, szybkiego rozgrzania i przełączenia na LPG, czy faktycznie do jazdy.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 06, 2023, 17:08:57 pm wysłana przez Sławek#1978 »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 07, 2023, 00:33:48 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie, LPG ma być do jazdy. Także opcja z odpalaniem na LPG, sprawnym i skutecznym, byłaby spoko.

Podobają mi się bardzo zabawki, które wrzucacie, ale... ceny rozkładają na kolana. Chociaż 250zł to jeszcze akceptowalna cena, jakby w takiej cenie dorwał taki komputer. Tym bardziej, że bym się nauczył czegoś nowego... Apropo tego DET3, to jak wygląda taki zestaw montażowy? Dostajemy jakąś wiązkę do tego którą lutujemy z oryginalnymi kablami z jakiejkolwiek benzyny, lub zakładając tylko lpg - emulujemy nim wtryski benzynowe, tak aby komputer sterowal lpg i tyle? Domyślam się, że wiązki często są pocięte do tego DET po demontażu z jakiegoś auta, więc pozostanie kupić używany komputer i dokupić do niego nowe wiązki?

Mapę zapłonu rysujemy w takim programie całkowicie od zera, metodą prób i błędów/posiłkując się oryginalnymi wykresami z silnika?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 07, 2023, 02:55:50 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Eeech niestety czasy studiów mam dawno za sobą, i nie będzie tak łatwo "łapać studentek", chyba że z tablicą na szyi na ulicy, albo do bagażnika wołgi 

Kartka, ogłoszenie o pracę, wycieczka na wydział albo post na grupie na facebooku. Jest w wuj młodych ludzi którzy coś umieją ale nie mają stałej pracy, za to mają dużo wolnego czasu. Dasz stówkę w odpowiednim miejscu, zawsze się znajdzie ktoś kto zna dany język, umie zagrać to czy to na takim a takim instrumencie albo zrobić jakąś inną dziwną rzecz na którą na ogół nie ma zapotrzebowania, ale czasem ktoś potrzebuje i nie wie gdzie pójść ,a jak wie to wołają miliony. Jeszcze jak masz jakąś działalność żeby im wystawić świadectwo pracy z zakresem obowiązków "koordynator do spraw handlu międzynarodowego" to będą Cię po rękach całować.

Cała branża kursów językowych działa w ten sposób. Leniwe albo głupie baby w kadrach zamiast zatrudnić lokalny uniwersytet albo British Council, albo uderzyć do korepetytorów lub studentów bezpośrednio, wynajmują do szkolenia pracowników jaką firmę typu ''Januszex'', przepłacają jej 6 razy, a ta firma daje ogłoszenie i bez żadnego wsparcia czy przygotowania wysyła do pracy studentów za 1/6 tego co sami dostają.

Robiłem w nauczaniu języka, to wiem jak to działa. Januszexy językowe to patologia, a studenci za parę groszy Ci będą kłaść i zwijać czerwone dywany na chodniku jak będziesz chciał ze stylem pójść na kacu do Żabki po browara. Jeszcze niektórzy będą chcieli to robić "po godzinach" z uśmiechem na twarzy bo to "fajny trolling"
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 07, 2023, 02:59:55 am wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 07, 2023, 07:18:20 am »

Offline AndrzejP

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 404
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro Plus GSI
Daniel#1984, to może Speeduino - sam możesz sobie to poskładać w całość

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 07, 2023, 07:58:16 am »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Nie, LPG ma być do jazdy. Także opcja z odpalaniem na LPG, sprawnym i skutecznym, byłaby spoko.
LPG to wiadomo :D a benzyna?

Apropo tego DET3, to jak wygląda taki zestaw montażowy? Dostajemy jakąś wiązkę do tego którą lutujemy z oryginalnymi kablami z jakiejkolwiek benzyny,
Dostajesz sterownik i wtryczkę z konektrami do zarobienia. Wiązkę trzeba sobie ogarnąć (zazwyczaj korzysta się z tego co jest w aucie). Chociaż u nas zrobiliśmy sobie adpater do wiązki z GSI i zawsze jest możliwość podpięcia fabrycznego kompa z powrotem.

zakładając tylko lpg - emulujemy nim wtryski benzynowe, tak aby komputer sterował LPG i tyle?
Nic nie trzeba emulować. Można podpiąć wtryski gazowe pod świniaka (potrzebne tylko rezystory - wtryski benzynowe są wysokoomowe) ale tak jak napisał KGB samo LPG będzie chodziło kupiasto - brakuje w tych sterownikach korekt typowych dla LPG i sterownik gazowy się przyda (chociaż odchodzi robienie typowej mapy w nim, mnożnik wszędzie ustawiony na zero, a zmiana paliwa w DET). W zamian można sobie ogarnąć dwa zestawy map (jeden pod PB, drugi pod LPG) i przełączać razem z paliwami.


Mapę zapłonu rysujemy w takim programie całkowicie od zera, metodą prób i błędów/posiłkując się oryginalnymi wykresami z silnika?
Opcji jest kilka. Jedna to szukanie w sieci przykładowych map (szczególnie paliwo). Druga to przepisanie map z jakichś not katalogowych albo serwisówek - ja tak robiłem z zapłonem i przeniosłem sobie charakterystyki aparatu zapłonowego z OHV, a resztę mapy interpolowałem (jest opcja w programie). Aby silnik odpalił i jakkolwiek się przemieszczał. A później to cóż, szerokopasmówka (to już masz), słuchawki do nasłuchiwania stuku, dużo paliwa i jeżdżenia po odcinku testowym :p

Taki sterownik na pewno nie jest opcją ani najtańszą ani najłatwiejszą, ale chyba dającą największe możliwości rozwoju, a przy okazji można się wiele nauczyć ;)
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 28, 2023, 12:26:05 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Im więcej zagłębiam ten temat, tym bardziej mam ochotę stać się posiadaczem jakiegoś JDMa

Nie ty jeden Dawidzie mi od 18 latach po głowach chodzi Skaj R34 a ze poszły w cenę to bardziej ER34 (Sedan) ale wywalić 60 koła na wymarzony samochód w Polsce gdzie się zarabia grosze no sorrki ale ma mam zamiaru się zadłużać i brać kredytu który będę wiele lat spłacał żeby tylko móc kupić samochód jak nie wiadomo co się stanie za jakiś czas i czy dalej będę pracował czy nie . A zaczęło się że na komunie od byłego narzeczonego mojej ciotki która jest notabene moją chrzestną dostałem duży model RC Skyline R34 ... Ta bryła mega mi się podobała zgłębiłem się w temat jeszcze przed tym wielkim bumem co był na szybkich w wściekłych (Mniej więcej po Tokyo Drifie przynajmniej u mnie w okolicy zauważyłem wysyp i jaranie się autami JDM ) nie wiem w okoliach 2005 jak mi podłączono Internet . To nie jest 10 koła które bym po rodzinie najwyżej pożyczył i oddawał po trochę jednak to już większa przynajmniej dla mnie kwota . Najbardziej mnie boli to że znalazłem kanał chłopaczka młodszego w Australii który pracując i jeszcze chodząc do szkoły był w stanie kupić taki samochód co prawda po lekkim dzwonie i własnymi siłami był wstanie zarobić na to żeby go odbudować i spełnić w pewnym stopniu swoje marzenie w 3 lata ... .

Przed odbudową: https://www.youtube.com/watch?v=bdgRisGf6Gg

Po : https://www.youtube.com/watch?v=JMWewzE5xGo

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2023, 12:38:28 pm wysłana przez Macfly »
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 28, 2023, 12:46:30 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Sławek, benzyny nie musi być wcale :) Najchętniej olalibyśmy w ogóle benzynę. Jak wtedy wygląda sytuacja? W co muszę się zaopatrzyć oprócz komputera benzynowego, modułu i cpwk i typowych rzeczy do zapłonu do takiego auta? I jakie auto by było dobrym dawcą - jakieś ople z lat 90 rozumiem?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: GAZ 31029, czyli trochę nowsza wołga
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 28, 2023, 16:19:17 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Im więcej zagłębiam ten temat, tym bardziej mam ochotę stać się posiadaczem jakiegoś JDMa

Nie ty jeden Dawidzie mi od 18 latach po głowach chodzi Skaj R34 a ze poszły w cenę to bardziej ER34 (Sedan) ale wywalić 60 koła na wymarzony samochód w Polsce gdzie się zarabia grosze no sorrki ale ma mam zamiaru się zadłużać i brać kredytu który będę wiele lat spłacał żeby tylko móc kupić samochód jak nie wiadomo co się stanie za jakiś czas i czy dalej będę pracował czy nie . A zaczęło się że na komunie od byłego narzeczonego mojej ciotki która jest notabene moją chrzestną dostałem duży model RC Skyline R34 ... Ta bryła mega mi się podobała zgłębiłem się w temat jeszcze przed tym wielkim bumem co był na szybkich w wściekłych (Mniej więcej po Tokyo Drifie przynajmniej u mnie w okolicy zauważyłem wysyp i jaranie się autami JDM ) nie wiem w okoliach 2005 jak mi podłączono Internet . To nie jest 10 koła które bym po rodzinie najwyżej pożyczył i oddawał po trochę jednak to już większa przynajmniej dla mnie kwota . Najbardziej mnie boli to że znalazłem kanał chłopaczka młodszego w Australii który pracując i jeszcze chodząc do szkoły był w stanie kupić taki samochód co prawda po lekkim dzwonie i własnymi siłami był wstanie zarobić na to żeby go odbudować i spełnić w pewnym stopniu swoje marzenie w 3 lata ... .

Przed odbudową: https://www.youtube.com/watch?v=bdgRisGf6Gg

Po : https://www.youtube.com/watch?v=JMWewzE5xGo


Widać, że trochę czasu i kosztów ten projekt zjadł, mimo wszystko. Choć zapewne mniej niż miałoby to miejsce w naszych realiach. Ale Australia to inny świat, u nich JDM są popularniejsze, przez co i tańsze. Mają też tańszy fracht. Zgłębiałem temat kosztów, to same auta nie są tak drogie jak by się wydawało. Na cenę u nas w dużej mierze wpływa cena frachtu, oraz kosztów związanych z importem.

Mnie japońszczyzna zaczęła kręcić od pewnego czasu, troszkę szkoda, że nie zaczęła wcześniej bo już za czasów kiedy miałem prawko, przewijały się przez ogłoszenia różne stare japońce z lat 80' które były za grosze i nikt ich nie kupował bo prawie nikogo to nie interesowało. Skyline jest fajny, ale ceny tych aut są kosmiczne, uważam, że wręcz nie adekwatne ( coś jak wyroby FSO w ostatnim czasie ). Przeglądam regularnie oferty i jeśli nie masz napału na konkretny model i wersje, tylko po prostu masz ochotę się pobujać jakimś JDMowym egzotykiem, to fajne auta zdarzają się w okolicach 25-30tyś złotych i to już uważam, za akceptowalne ceny.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2023, 16:27:24 pm wysłana przez Dawid91 »