Autor Wątek: Czego brakuje do FSO i FSM  (Przeczytany 5329 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Czego brakuje do FSO i FSM
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 25, 2025, 22:55:57 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2209
Almot robił dużo tłoków to Junaków. Tam trzeba szukać info.

Odp: Czego brakuje do FSO i FSM
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 25, 2025, 23:20:46 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 463
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Np szeroka miedziana chłodnica. Nowa już nie dokupienia.  Kupowałem używane na allegro. Dopiero trzecia okazała się szczelna.

ile dawałeś za używki?
szeroka miedziana chłodnica nie dostepna... a ile to może byc warte? mam dwie nowe w garażu :)


a czego brakuje? szukałem jakiś czas temu rozrusznika do poldorovera, używek brak , nowek brak :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2025, 23:25:25 pm wysłana przez Joker »
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Czego brakuje do FSO i FSM
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 26, 2025, 13:01:45 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ja kupiłem ostatnio nową miedziankę szeroką za 650zł z wentylatorem.
Rozruszniki raz na jakiś czas się trafiają, po około 400zł. Ostatnio był na allegro, szybko poszedł. Można pokombinować z rozrusznikami Boscha z nowszych Roverów, które oryginalnie miały skrzynie R65. Co prawda jest obrócony automatem do dołu, ale myślę że i z tym dałoby sie coś wykombinować.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Czego brakuje do FSO i FSM
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 27, 2025, 01:03:48 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
O i to jest jakaś podpowiedź.

U mnie rozwala się co chwilę bendix. Ostatni wytrzymał aż 2000 km aż się rozleciał (w pięknie zregenerowanym rozruszniku, wszystko nowe i błyszczące, w sprawdzonym zakładzie zainkasowali 420zł z montażem i demontażem). Wkurwiłem się (i spłukałem z pieniędzy), więc jeździłem aż się całkiem nie rozleci. Rzęrzący i gruchoczący jakbyś nawrzucał nakrętek do wiadra i nim potrząsał, rozleciał się na amen po kolejnych 10kkm.

A w 125p zrobiony parę lat temu rozrusznik polonezowski (mam tam 1.6 CB) na oryginalnych częściach śmiga i jest niezniszczalny.  ;p

Ten pomysł z rozrusznikiem z rovera jest dobry, masz może jakieś jego oznaczenie? Dobijają mnie nowe części do nich, zamieniłbym na coś z czym nie ma problemu. Rozrusznik z łady z tego co wiem nie pasuje.

Co do tłoków almłota. Mają dwie serie (te do motocykli). AK12 i AK20. Te AK20 dają radę. AK12 puchły ludziom w motorach i wymagały ogromnych luzów montażowych (fabrycznie nowy zestaw tłoka i cylindra do WSK 125 ma luzy większe, niż te przy których fabryka zalecała remont silnika!). Przy czym oryginalne tłoki WSK 125, też z materiału AK12 nie miały problemów z puchnięciem  :] Swego czasu to było takie "zło konieczne" do wszelkich motorków, jaw, cezetek, emzetek, komarków itd. Montowało się, jak nie miało się oryginalnego cylindra do szlifu i tłoka z epoki, zdecydowanie lepszej jakości.

A co, Złotecki znowu nie robi tłoków?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2025, 01:08:22 am wysłana przez Daniel#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Czego brakuje do FSO i FSM
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 27, 2025, 11:20:18 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2949
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Daniel ty potrzebujesz napendzajnik do PNa 1.4 czy do OHV?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Czego brakuje do FSO i FSM
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 27, 2025, 13:16:11 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3828
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ano właśnie, chodzi cały czas o Poldorovera. Odpowiadałem Jokerowi na jego stwierdzenie, że brak używek/nówek do Roverka.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Czego brakuje do FSO i FSM
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 27, 2025, 14:14:45 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Chłodnica to średnio problem. Chłodnice można kupić "customowe" na wymiar. Dopasowanie mocowań w Polonezie pod inny typ chłodnicy to robota dla dziesięciolatka.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Czego brakuje do FSO i FSM
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 27, 2025, 16:14:42 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3201
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
można kupić "customowe" na wymiar.

I tym stwierdzeniem można zamknać cały temat.
Na dobrą sprawę bo PN'a obecnie brakuje wszystkiego co wiąże się z "normalną" eksploatacją. Włącznie z tym, że zaczyna brakować używanych części blacharskich w stanie innym niż śmietnik.

Także kupujmy customy na wymiar :) Customowe końcówki, customowe wsporniki, bendixy, zestawy naprawcze tylnych łożysk, customowe zawiasy, customowe przełączniki, customowe tarcze sprzęgła, customowe synchronizatory do II biegu, customowe podpory wału, customowe sworznie, customowe tuleje do zawiasu, customowe baki, customowe panewki, customowe tłoki, custowmowe wałki rozrządu, customowe uszczelki. Słowem customowe wszystko :)

Odp: Czego brakuje do FSO i FSM
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 27, 2025, 16:30:07 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1443
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Na dobrą sprawę bo PN'a obecnie brakuje wszystkiego co wiąże się z "normalną" eksploatacją. Włącznie z tym, że zaczyna brakować używanych części blacharskich w stanie innym niż śmietnik.
Co Wy opowiadacie? Natrafiłem dziś na artykuł gdzie jest napisane że części są tanie jak barszcz i nie ma żadnego problemu z ich dostępnością  ;>
https://ibb.co/mCh8LtDG
https://ibb.co/FLQmhfTr
https://ibb.co/fj1Xp1R

Odp: Czego brakuje do FSO i FSM
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 28, 2025, 00:34:12 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No dla mnie bzdura. Podjeżdżam do Zabrza do FSO SERVICE i mam wszystkie blachy jakie tylko chcę. Mam szczęście mieszkać obok wiadomego handlarza, 15 minut ekspresówką  <rotfl2>

Z eksploatacyjnych części, to miałem problem jedynie z tym bendixem dobrej jakości i dlatego mnie tak wkurzył. Szczerze nie przypominam sobie, żeby było coś (oprócz tłoków parę lat temu), czego bym nie mógł dostać, jak do forda T. Inna sprawa to to, że niektóre rzeczy, jak np. wałek rozrządu czy panewki do wałka rozrządu skoczyły cenowo 5-krotnie w ciągu ostatnich kilku lat.

Z drugiej strony, głupi przewód 35mm2 też ładnie zdrożał w ciągu ostatnich kilku lat...
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Czego brakuje do FSO i FSM
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 28, 2025, 11:12:26 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6721
  • Płeć: Mężczyzna
Także kupujmy customy na wymiar

Wiesz, trzeba rozróżnić poważny problem, od takiego który jest łatwy do obejścia.

Brak części blacharskich to też nie problem, bo dobry blacharz powinien mieć sprzęt i umieć je dorobić. Tylko że to może kosztować więcej. i raczej będzie kosztować więcej niż części klepane na prasach przez fabrykę, albo dorabiane ręcznie przez rzemieślników w dużej ilości w czasach kiedy płace były dużo niższe.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E