Autor Wątek: UGP AB - wymiana przez amatora?  (Przeczytany 2239 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

UGP AB - wymiana przez amatora?
« dnia: Maj 31, 2019, 15:28:04 pm »

Offline Tobex

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 12
    • Polonez 1.5 1990
Cześć,

Zacznę od tego, że przejrzałem wątek FAQ o upg i brakuje mi nadal trochę wiedzy.
Pacjent to grzejący się AB, pompa wody, termostat, etc były już wymieniane, majonezu nie ma, natomiast jest niezłe bąblowanie.

Co warto wymienić profilaktycznie przy zrzucaniu głowicy? - nie znam historii samochodu, wiem, że musze zamówić nowe szpilki, uszczelki, etc.
Głowica będzie oczywiście planowana, coś jeszcze warto zrobić?

Na rynku jest sporo zestawów uszczelek, od kilkudziesięciu złotych po kilkaset - która firma ma najlepszy stosunek cena/jakość?

Dla wyjaśnienia, amochód kupiłem tylko po to by mieć fun z grzebania i naprawiania, nie mam dwóch lewych rąk, ale będę to robił pierwszy raz :)

Oprócz szczelinomierza, klucza dynamometrycznego będę coś jeszcze potrzebował?

Dzięki
1952 Minsk M1M
1988 W124 Coupe 3.0
1990 Polonez 1.5
1999 LR Defender 110 TD5

Odp: UGP AB - wymiana przez amatora?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 31, 2019, 21:24:11 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Wszystko masz, co uszczelek, ja mam u siebie taką za 20 zł i nic od kilkh lat się nie dzieje. Jak ci się grzeje silnik  to oprócz tego cl wymieniłeś już ja bym sprawdzil jeszcze korek na zbiorniczku. Jak jest sprawny czy wentylator nie jest przypadkiem odwrotnie podłaczony, chłodnicę czy nie jest zarąbana syfem i jest równomiernie nagrzana na całej powierzchni. Następnie porządna płukanka całego układu chłodzenie bo pewnie jest zakamieniony. Jak to nie nic nie da to brałbym się za głowicę i uszczelkę.
Zrobienie HGF-a w tym silniku to sama przyjemność. Śrub nie zmieniaj szkoda kasy, ja bym mając głowicę na wierzchu wymienił uszczelniacze zaworowe bo po tylu latach są jak kamień.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2019, 21:28:34 pm wysłana przez lukasz190 »

Odp: UGP AB - wymiana przez amatora?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 31, 2019, 23:07:19 pm »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
A czasem się wentylator nie włącza za późno, przy 110-120 stopniach, jak w 3/4 polonezów z zepsutym termowłącznikiem?

Uszczelka najlepsza dostępna do Goetze i taką polecam, ale zanim zaczniesz ją zrzucać, zdiagnozuj, czy to na pewno kwestia UPG. Co rozumiesz poprzez "bąblowanie"? Co pokazuje wskaźnik temperatury, leci bliżej czerwonego pola, czy nie?
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: UGP AB - wymiana przez amatora?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2019, 12:41:17 pm »

Offline Tobex

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 12
    • Polonez 1.5 1990
Dzięki,

Wskazówka dochodzi dość szybko do czerwonego, czasem udaje się spowolnić ten proces włączając grzanie, kilka razy wywaliło płyn ze zbiorniczka.

Wiatrak się załącza, korki chłodnicy i zbiorniczka są nowe, wiatrak nie czeka do ostatniej chwili by się włączyć.




1952 Minsk M1M
1988 W124 Coupe 3.0
1990 Polonez 1.5
1999 LR Defender 110 TD5

Odp: UGP AB - wymiana przez amatora?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 06, 2019, 13:30:42 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sprawdz plynem na zawartosc CO2 w chlodziwie i bedziesz mial pewnosc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: UGP AB - wymiana przez amatora?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 13, 2019, 14:05:17 pm »

Offline Tobex

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 12
    • Polonez 1.5 1990
Lekki update.

Udało mi się niemalże wszystko zdemontować by zdjąć głowice, ale mam problem z kolektorem wydechowym.
O ile z udało mi się go odkręcić od głowicy, to mam problem odkręceniem go od wydechu, próbowałem od góry i od dołu, pomimo mocnego spryskania penetratorem zapieczonych śrub nie drgną na milimetr, a nie chcę ich ukręcić.

Jako bonus, klasyka, jedna z nakrętek od klawiatury wpadła mi do środka, poszukam jej jak w końcu zdejmę głowicę :)

1952 Minsk M1M
1988 W124 Coupe 3.0
1990 Polonez 1.5
1999 LR Defender 110 TD5

Odp: UGP AB - wymiana przez amatora?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 14, 2019, 23:09:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
niech ktos odchyli kolektor wydechowy,to da sie zdjac glowice,
zalozyc tez tak sie da, tylko trzeba wykrecic (lub przyciac) dwie szpilki z czwartego cylindra
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: UGP AB - wymiana przez amatora?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 19, 2019, 11:04:42 am »

Offline Tobex

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 12
    • Polonez 1.5 1990
Lekki update, głowica ściągnięta, porysowana na maksa, jakby ktoś ją wcześniej po chodniku przejechał. Oddałem na szlif i pełne sprawdzenie/regenerację.
1952 Minsk M1M
1988 W124 Coupe 3.0
1990 Polonez 1.5
1999 LR Defender 110 TD5