Autor Wątek: Resor "progresywny" ? Problem podrywanych kół  (Przeczytany 11229 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Resor "progresywny" ? Problem podrywanych kół
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 17, 2020, 00:26:02 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
u mnie nie szorowal, ale buda siedziala odbojami na moscie,
dzisiaj to praktycznie bez znaczenia, bo auta nie sa juz wolami roboczymi, ale 20lat temu stanowilo to problem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Resor "progresywny" ? Problem podrywanych kół
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 17, 2020, 00:29:40 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Woziłem 5 osób i nic nie szorowało, auto lekko siadło, ale bez przesady. Fabryczne resory po przebiegu ok. 115 tyś km. W poprzednim polonezie, na resorach po ponad 200kkm, woziłem towar 5 lat temu, całe auto było wyładowane po dach sprzętem AGD tak, że w lusterku wstecznym nie widziałem kompletnie nic, i dopiero wtedy tył siedział mocno, ale o szorowaniu nie było mowy. Dopiero kolumna typu "trumna" eltron 60, w ilości sztuk dwie, do tego wzmacniacz eltron 100 i piec gitarowy "regent 50", też ciężkie bydle i silniki do kompresora spowodowały, że na rozwalonych, krakowskich drogach usłyszałem ocieranie tylnego koła o nadkole. Nie wiem, w jakim stanie musicie mieć te resory, że auto szoruje tyłem jak wsiądą dwie osoby. No, chyba, że są to dwie teściowe po 120kg  ;>
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Resor "progresywny" ? Problem podrywanych kół
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 17, 2020, 00:49:02 am »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Moje były bardzo zmęczone życiem, 2 osoby po 80kg z tyłu już dupa mocno siadała a stojąc bez obciążenia wyglądał tak jakby miał skrócone kolumienki, dlatego szukałem "na gwałt" czegoś innego, wpadły mi 3 pióra i jest trochę beton, więc docelowo chciałem wrócić do 2 piór, ewentualnie 2 z dodatkowym wsparciem w postaci tego 3go prostego pióra. Pytam, ponieważ, znam kogoś kto robi resory i jakbym mu wyjaśnił czego oczekuję to być może by takie indywidualne dla mnie przygotował tylko nie byłem pewien czy to ma sens.

Odp: Resor "progresywny" ? Problem podrywanych kół
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 17, 2020, 01:06:29 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Najlepiej znaleźć mało wytłuczone "używki", i po problemie. W fiacie też resory miałem fatalne - auto praktycznie miało glebę. Wymieniłem na używane z plusa, auto się trochę podniosło, i komfort jazdy wrócił. Jeszcze da się dostać resory w sensownym stanie, z niskoprzebiegowego auta. Ewentualnie spróbować dorobić na zamówienie na wzór oryginalnych, jeśli nie wozisz krawężników, to jest najlepsza opcja.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Resor "progresywny" ? Problem podrywanych kół
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 17, 2020, 07:55:30 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Odkopię ten temat. Jeżeli wziąłbym resor 3 piórowy a potem przerobiłbym te 3 pióro na płasko to uzyskałbym progresywność? W takim sensie, że auto w miarę dobrze by resorowało nieobciążone a obciążone nie siadałoby na amen. Miałem zajechane 2 piórowe na których pod własną masą auto nisko siedziało ale było to problemem gdy jechałem z czymś w bagażniku, wymieniłem sobie na 3 pióra używki (oryginalne, gdzie 3 pióro jest dłuższe i sięga tego mocowania przekładek), ale teraz z kolei prawie mi w ogóle nie resoruje, no i szukam jakiegoś złotego środka. Żeby nie było za miękko ani twardo i w razie czego coś cięższego dałoby radę do bagażnika zapakować :D

Zrób tak jak ja: dwa pióra, główne pióro pełna seria, drugie pióro długie na bazie pióra głównego z innego zestawu, sklepane. Nie tłucze po plecach na dziurach, a przechyły niewielkie i nie siada pod obciążeniem.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Resor "progresywny" ? Problem podrywanych kół
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 17, 2020, 08:50:39 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
wymieniłem sobie na 3 pióra używki (oryginalne, gdzie 3 pióro jest dłuższe i sięga tego mocowania przekładek), ale teraz z kolei prawie mi w ogóle nie resoruje,
Skręcałeś zawieszenie z kanału na obciążonym samochodzie?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Resor "progresywny" ? Problem podrywanych kół
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 17, 2020, 10:40:13 am »

Offline Michel18

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro 1.4 94/95
Cytuj (zaznaczone)
Skręcałeś zawieszenie z kanału na obciążonym samochodzie?
Oczywiście :D może nie z poziomu kanału, ale obciążyłem je mniej więcej tyle ile jest jego ładowność rozkładając ciężar tak jakby to było w rzeczywistości, trochę do bagażnika trochę odpowiednio na siedzenia.

banned masz jakieś foto jak to wyglądało wsadzone w aucie albo zrobiłbyś szkic? Opis niby przeczytałem, ale jestem wzrokowcem :D

Odp: Resor "progresywny" ? Problem podrywanych kół
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 30, 2021, 00:39:04 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Zrobię Ci szkic jutro. Jakbym zapomniał to napisz wiadomość prywatną.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E