Kontynuując mój wątek zakupowy (
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=52327.0) dotyczący przewodów do klimatyzacji chciałem się podzielić zebranymi informacjami, tym bardziej że kilka osób mnie prosiło o wymiary gdy zdobędę przewody. Mam nadzieję, że ktoś wykorzysta ewentualnie dorzuci swoje "trzy grosze"
W przypadku Rovera pod maską - przewody można a nawet trzeba dorobić, ale żeby je połączyć z Parownikiem Poloneza trzeba albo mieć oryginalne przewody albo znać wymiary złącza i dobrać coś z innych aut. W moim przypadku raczej skończy się to pocięciem/wyprofilowaniem/przedłużeniem oryginalnych przewodów ponieważ czasu na jeżdżenie po szrotach i porównywanie różnych przewodów niestety nie mam.
PS. Poniższe rysunki są orientacyjne, proszę nie traktować tego jako rysunku technicznego
1. Przyłącze klimatyzacji "małe" parownik - osuszacz (numer katalogowy oryginalnego przewodu 067742).
2. Przyłącze klimatyzacji "duże" parownik - sprężarka (numer katalogowy oryginalnego przewodu 067740).
3. Parownik klimatyzacji (rdzeń) nr. katalogowy nieznany, cały zespół ma numer 067723. Każdy Polonez Plus z Koreańską nagrzewnicą jest przystosowany do montażu parownika, kwestia wyjęcia, rozkręcenia obudowy i można montować rdzeń. W ścianie grodziowej trzeba wyciąć otwory na przyłącze i odpływ skroplin z parownika. Przeglądając oferty wytypowałem kilka parowników które mają podobny układ i wielkość (na oko) i mogłyby się zmieścić w Plusową obudowę.
Oryginalny Plusowy Parownik klimatyzacji:
3.1. Chevrolet Aveo. Podobny kształt i kierunek wyjścia przewodów, zawór rozprężny innego typu.
https://allegro.pl/oferta/parownik-chlodniczka-klimatyzacji-chevrolet-aveo-i-89328516103.2. Ssangyong KORANDO/MUSSO? Bardzo podobny układ tylko nie jestem pewien czy aby na pewno poniższe parowniki faktycznie pochodzą z tych aut.
https://allegro.pl/oferta/ssangyong-korando-parownik-klimatyzacji-2-9-tdi-8943609412https://allegro.pl/oferta/ssangyong-musso-parownik-klimatyzacji-2-3-16v-eu-107712091854. Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji (numer katalogowy 067735). Tutaj niestety żadnego researchu jeszcze nie poczyniłem, czytając niektóre wątki na forum kilka razy padło hasło na skraplacz z Citroena Xantii 2.0. Jak ktoś dysponuje konkretnymi i sprawdzonymi rozwiązaniami szczególnie skraplaczy ze zintegrowanymi osuszaczami żeby zaoszczędzić trochę miejsca pod maską to niech się podzieli