Lubliniści,
a co powiecie z doświadczenia pompy motorpal vs bosch? mam w naszym lublinku motorpala ale wymaga napraw/ustawień i zastanawiałem się nad wymiana na boscha i dodanie IC.
Motorpal jest teoretycznie prostszy, bo to zwykła, rzędowa pompa i chyba łatwiejsza w naprawie/regulacji, a rozdzielaczowy Bosh, to już inna bajka. Zapewne bardziej precyzyjne dawki paliwa itd, a fabryka zapewne zdecydowała się na zmianę, by sprostać normom emisji spalin, bo silniki z tym typem pompy mają już zdaje się Euro4. Zapewne na Motorpalu da się bez problemu uzyskać większą moc, a nawet bym powiedział, że tym łatwiej coś pokombinować, ponieważ te pompy występują w różnych wariantach, do różnych maszyn/pojazdów i można po prostu wstawić większe sekcje. Fabrycznie są bodajże 7 mm, a można dać 9 mm z zetora, pokombinować z dawkami, turbo itd i można zapewne sporo ugrać. Jak ktoś ma pojęcie o tym, co robi, to można wszystko. Ludzie teraz przerabiają te pompy wstawiając do C-360, tylko trzeba przerobić lub wymienić regulator obrotów, oraz wstawić sekcje od zetora, bo te mają za mały wydatek. Niektórzy ponoć nawet zostawiali te i twierdzili, że jest ok. Na jutubie pełno jest filmów. To jest ogólnie na tyle prosta konstrukcja, że można tu cuda robić. Nawet silnik ADCR, to w gruncie rzeczy stara poczciwa Andoria, ale przekonstruowana pod bezpośredni wtrysk itd. Usunęli np. przestawiacz kąta wtrysku, bo tam wszystkim steruje komputer. Paradoksalnie, jakbyś dorwał taki silnik np z Gazeli, to tam podniesienie mocy poprzez zmiany w sofcie, to ponoć żaden problem i masz 150, a nawet 170 KM. Dużo na ten temat można się dowiedzieć u "honkerowców" z honkerteam.pl. Oni tam np wstawiali intercooler do silnika bez chłodnicy i tego typu bajery. Tam tez właśnie któryś mówił, o podnoszeniu mocy w ADCR.
Temat o lublinie, czy ogólnie dostawczakach, można założyć. Nie wiem, czy ktoś oprócz mp79 i mnie, będzie tam cokolwiek pisał, ale nie zaszkodzi. Nie powinniśmy się ograniczać, bo np. taki Żuk, ma całkiem sporo wspólnego z FSO, za sprawą podzespołów z Warszawy. Ostatnie wersje z silnikiem S-21 miały przecież już zapłon bezstykowy, zaadaptowany z poloneza, jedynie rozdzielacz zapłonu jest trochę inny, ale słynny "zielony kabelek" jest i też się czasem psuł.
Gadka szmatka, ale ja nie o tym. Znowu K3 MIRO.
https://www.youtube.com/watch?v=QkwSM6Euq5QTym razem z wizytą u tych cwaniaczków - zapierdalaczy. Ale mieli widzę mokro w majtkach, bo jest czym poszaleć. Gdzieś mi się obiło o uszy na necie, że on tam chce coś kombinować na 400KM? Jeszcze mu mało?
Mechanicznie autko jest naprawdę fajnie zrobione, ale stylistyka, to dla mnie osobiście, straszna wiocha. Ta "drabina" na tylnej szybie, to naprawdę się komuś podoba? Pytanie retoryczne, bo widziałem raz na fejsie, że się niektórzy o to zabijali. Spojler na klapie tak samo "ch*"owy. Raz w życiu widziałem seryjnego caro plusa ze spojlerem w tym miejscu, ale wyglądało to bardzo estetycznie, jak fabryka i spojler był stylistycznie i wymiarowo, dobrany idealnie.