Autor Wątek: Co bedzie sie dzialo jak wywale automatyczne ssanie w DOHC?  (Przeczytany 2682 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Co bedzie sie dzialo jak wywale automatyczne ssanie w DOHC?
« dnia: Marzec 14, 2005, 19:35:30 pm »

ajk#1212

  • Gość
Co bedzie na benzynie i na gazie?
Dzieki.
Pozdrowienia.

Co bedzie sie dzialo jak wywale automatyczne ssanie w DOHC?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 14, 2005, 19:49:44 pm »

kowal

  • Gość
Brak wolnych obrotow na zimnym silniku

Co bedzie sie dzialo jak wywale automatyczne ssanie w DOHC?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 14, 2005, 20:38:05 pm »

SerU#408

  • Gość
Hmm...To zależy. Ja u siebie nie mam ssania i o dziwo silnik zapala na benie i gazie i po prostu chodzi :mrgreen: Jak się zagrzeje obroty mu NIE wzrastaj? także kosmos jaki? się dzieje w moim przypadku :D

Co bedzie sie dzialo jak wywale automatyczne ssanie w DOHC?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2005, 21:03:16 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Podepne się pod temat bo tez jestem w posiadaniu takiego cudacznego webera ADF 250 którego montuje do dohc.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Co bedzie sie dzialo jak wywale automatyczne ssanie w DOHC?
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2005, 01:44:32 am »

Mrozek#83

  • Gość
Ale w jaki sposób ma być "odł?czone" automatyczne ssanie? Przy tym układzie za wychylenie przepustnicy rozruchowej odpowiada element grzejny (bimetal) i cały mechanizm tego urojostwa (zębatka i układ cięgieł). Je?li automatyczne ssanie ma być "odł?czone" (przez co rozumiem odł?czenie przewodów chłodniczych od ga?nika) to należy zblokować przepustnicę rozruchow? w pozycji całkowicie otwartej - inaczej silnik będzie pracował cały czas na ssaniu konsumuj?c astronomiczne ilo?ci paliwa.
Bez ssania - obecn? por? może być jednak kłopotliwie.
Zamiast kombinować - nie lepiej zamontować ga?nik z poldona? Tam ssanie jest mechaniczne i można je sobie wł?czać i wył?czać w dowolnej chwili :mrgreen:

Co bedzie sie dzialo jak wywale automatyczne ssanie w DOHC?
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2005, 09:51:15 am »

GeOrGe#411

  • Gość
Nie pamiętam jaki miałem model ga?nika webera, ale miał z tyłu taki element do którego podłaczało się przewody z układu chcłodzenia. Był on przykręcony trzema ?rubami na ?rubokręt przez tak? blaszke. Jak się luzowało te ?rubki to można było regulować ssanie przez obracanie tym całym korpusem z krućcami. Innymi słowy moiżna zablokować ssanie przez takie przekręcenie az przepustnica całkowicie sie otworzy. Ja swego czasu miałem kłopoty z ssaniem i poznałem je na wskro? ;) Dodam jeszcze tylko że mi poldek jak był zimny nie chciał wogóle zapalić jak ssania nie było i to nawet nie w zimie :cry:

Co bedzie sie dzialo jak wywale automatyczne ssanie w DOHC?
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2005, 10:04:06 am »

ajk#1212

  • Gość
Nie myslalem zeby bawic sie w odlaczanie przewodow tylko po prostu wykrecic przepustnice od ssania.. Na benzynie sie zgodze ze moze nie odpalac jak zimno ale na gazie powinien. Moze sie myle;) Anyway robi sie coraz cieplej i ten problem raczej odpada.. Zawsze mozna sprobowac pociagnac linke i z automatycznego zrobic reczne=)
I teraz pytanie: pewnie bylo jush o tym ale malo mozna bylo wywnioskowac z dyskusji: zostawic oryginalny gaznik z dyfuzorkami czy wsadzic od poloneza? Jakie beda osiagi (dodam ze nie jestem piratem ale lubie czasami "złoić" spogladajacych pogardliwie na poloneza ) no i spalanie na jakim poziomie bedzie..
Dzieki!
Pozdrawiam.

Co bedzie sie dzialo jak wywale automatyczne ssanie w DOHC?
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 15, 2005, 10:39:58 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Mrozek#83"
Ale w jaki sposób ma być "odł?czone" automatyczne ssanie? Zamiast kombinować - nie lepiej zamontować ga?nik z poldona? Tam ssanie jest mechaniczne i można je sobie wł?czać i wył?czać w dowolnej chwili :mrgreen:


U mnie akurat cała przepustnica jest wywalona(została tylko oska :| )i jakies 2 otworki s? zalane klejem i nie wiedziałem nawet ze szły tam jakies przewody grzewcze. Dostałem taki przy zakupie silnika i gosc jezdził na nim normalnie tylko ze na gazie. Chce go załozyc tymczasowo dopuki abimexa nie zapakuje, wiec szkoda mi kasy na gaznik od polona złaszcza ze pojezdze na nim góra miesi?c czy dwa. Czy ktos moze napisac gdzie jakie wkrety regulacyjne s? umieszczone ? W weberze adf 250 z tego co czytałem powinny byc 3 a u siebie znalazłem tylko 2  :?:  Jeden na tej szerokiej podstawie u dołu, drugi z boku obok komory pływakowej przy drugiej przepustnicy, po przeciwnej stronie tej elektro dyszy która odcina dopływ paliwa.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Co bedzie sie dzialo jak wywale automatyczne ssanie w DOHC?
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 15, 2005, 23:16:25 pm »

Mrozek#83

  • Gość
Cytat: "misiuto"
I teraz pytanie: pewnie bylo jush o tym ale malo mozna bylo wywnioskowac z dyskusji: zostawic oryginalny gaznik z dyfuzorkami czy wsadzic od poloneza? Jakie beda osiagi (dodam ze nie jestem piratem ale lubie czasami "złoić" spogladajacych pogardliwie na poloneza ) no i spalanie na jakim poziomie bedzie..
Dzieki!
Pozdrawiam.

Jak ga?nik sobie radzi to zostaw oryginalny. Jak będzie sie sypał i nie za bardzo masz ochotę się z nim szczypać (najgorzej jest z czę?ciami do niego) to wsad? poldowski.
Osi?gi będ? adekwatne do stanu ga?nika - jak i ten bedzie rozklekotany to nie licz na poprawne. W zasadzie - przy sprawnym ga?niku na osi?gi nie ma co narzekać - da się na nim wyci?gn?ć nawet niebotyczn? jak na poloneza prędko?ć ponad 200 km/h (powered by bandzior SerU). Generalnie - żeby dohc porz?dnie je?dziło na polskim gażniku trzeba go trochę dziubn?ć (przy zasilaniu lpg przynajmniej wymienić gardziele na większe -> 25...26/27...28 mm). Jakby? przelożył te "dyfuzorki" od webera to dynamik? nie będzie odbiegał - co więcej, poprawi się (czyt. przesunie się) charakterystyka momentu na wyższych obrotach, bo polski ga?nik jest niższy od ADF-a (krótsza droga mieszanki do cylindrów - a im krótsza tym większa sprawno?ć napełniania na wyższych obrotach)