Autor Wątek: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?  (Przeczytany 7739 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 09, 2006, 23:05:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zeby zalozyc ostatni przelotowy to trzeba troche pospawac
aktualnie jestem po wymianie tlumikow
ostatnia przelotowka mi zostala ,ale zrobil sie z niej komorowiec ,bo siatka sie wypalila
szarpnalem sie na nowy tlumik srodkowy oraz rure (przerdzewiala) i w miejsce katalizatora zalozylem tlumik (narazie ,bo pozniej pojdzie komora rozprezna)
zalozylem tez w koncu kolektor z GSI - dzisiaj zrobilem oslone kolektora ,bo kula podcisnieniowa sie mocno grzala

po zmontowaniu wszystkiego odczulem spadek osiagow - ale to dlatego ,ze instalka mi sie rozregulowala  8)
na dzien dzisiejszy jest spoko ,znacznie ciszej i idzie tak samo (tzn. na benzynie jeszcze nie sprawdzalem do setki  ;)  )
sprzedam katalizator to sobie odbieje za te nowe tlumiki

juz wczesniej pisalem ,ze nie polecam łuskownicy (strumienicy łuskowej) zamiast kata
jezeli ktos musi ,bo wiadomo ,ze ciezko samemu zrobic - najlepszym przykladem jestem jak ;mam blache ,narazie mam spaware ,a jakos ciezko idzie sie zebrac - komore to w miejsce katalizatora najlepiej dac ,wymienie od najprostszych rozwiazan uwzgledniajac cene :

- tlumik przelotowy Caro - 40-45pln
- na allegro to nazywaja strumienica naddziwiekowa ? z wierzchu dwa stozki - 90pln + wspawanie
- łuskownica o wiekszym przekroju rury - dla mojego poldzia to by bylo fi55 po obcieciu kata ktory ma fi50  ,albo luskownica fi50 dla kogos kto dorabia rure fi45  (generalni srednica o 5mm wieksza niz rura)- koszt ~50pln za luskownice + wspawanie

jezeli ktos chce koniecznie luskownice to polecam zamiast srodkowego tlumika - z racji konstrukcji pozyje dluzej niz tlumik (na spawach strasznie je zrzera)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 10, 2006, 09:18:20 am »

Pudzian_Puławy

  • Gość
Cytat: "KGB"
zeby zalozyc ostatni przelotowy to trzeba troche pospawac
aktualnie jestem po wymianie tlumikow
ostatnia przelotowka mi zostala ,ale zrobil sie z niej komorowiec ,bo siatka sie wypalila
szarpnalem sie na nowy tlumik srodkowy oraz rure (przerdzewiala) i w miejsce katalizatora zalozylem tlumik (narazie ,bo pozniej pojdzie komora rozprezna)
zalozylem tez w koncu kolektor z GSI - dzisiaj zrobilem oslone kolektora ,bo kula podcisnieniowa sie mocno grzala

po zmontowaniu wszystkiego odczulem spadek osiagow - ale to dlatego ,ze instalka mi sie rozregulowala  8)
na dzien dzisiejszy jest spoko ,znacznie ciszej i idzie tak samo (tzn. na benzynie jeszcze nie sprawdzalem do setki  ;)  )
sprzedam katalizator to sobie odbieje za te nowe tlumiki

juz wczesniej pisalem ,ze nie polecam łuskownicy (strumienicy łuskowej) zamiast kata
jezeli ktos musi ,bo wiadomo ,ze ciezko samemu zrobic - najlepszym przykladem jestem jak ;mam blache ,narazie mam spaware ,a jakos ciezko idzie sie zebrac - komore to w miejsce katalizatora najlepiej dac ,wymienie od najprostszych rozwiazan uwzgledniajac cene :

- tlumik przelotowy Caro - 40-45pln
- na allegro to nazywaja strumienica naddziwiekowa ? z wierzchu dwa stozki - 90pln + wspawanie
- łuskownica o wiekszym przekroju rury - dla mojego poldzia to by bylo fi55 po obcieciu kata ktory ma fi50  ,albo luskownica fi50 dla kogos kto dorabia rure fi45  (generalni srednica o 5mm wieksza niz rura)- koszt ~50pln za luskownice + wspawanie

jezeli ktos chce koniecznie luskownice to polecam zamiast srodkowego tlumika - z racji konstrukcji pozyje dluzej niz tlumik (na spawach strasznie je zrzera)




Ja mam wujka który jest spawaczem i mówi ze to nie problem wyprofilować rure, a co do strumienicy to też gdzie? czytałem ze moze zniszczyc silnik... Czyli wychodzi na to ze lepiej załozyć łuskownice zamiast pierwszego tłumnika a drugi przelot i kolektory od gsi?? A zamiast kata co? ten taki tłumnik orginalny?? Co był montowany w starszych poldach??

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 10, 2006, 11:22:42 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
przeciez napisalem ,ze jezeli ktos musi miec luskownice (bo tania i blyszczaca  :P ) to niech zastosuje o srednicy 5mm wiekszej niz rura (choc od biedy po wycieciu kata moze byc fi50)

najprosciej i najbezpieczniej jest zalozyc tlumik przelotowy Caro (pierwszy za kolektorem) - koncu fabryka go wymyslila i wymodzila ,wiec sie nadaje

kolektor z GSI jest niby lepszy ,ale bez obrobienia wylotow w glowicy jakos nie czuje jego lepszosci - napewno jest lzejszy i to mu chwale
seryjny zeliwny kolektor jest dobrze spasowany z glowica - az sie zdziwilem po zdjeciu kolektora
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 10, 2006, 18:51:08 pm »

Pudzian_Puławy

  • Gość
To założe sobie ten od karocy przelotowy w miejsce kata a zamiast pierwszego tłumnika strume i ostatnio bedzie z rurki zrobiony oraz kolektorekm gsi... a na dolocie jaki? stożkowy filterek...  :mrgreen:

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 10, 2006, 20:10:52 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
Cytat: "KGB"
bo pozniej pojdzie komora rozprezna
 
masz jakis namiar na firme co robi takie rzeczy , czy robisz sam ?? tez przerabiam ten temat teraz  
Cytat: "KGB"

seryjny zeliwny kolektor jest dobrze spasowany z glowica - az sie zdziwilem po zdjeciu kolektora


no szczerze mowiac mnie dziwi to co piszesz bo ja bylem zszokowany jak zdjolem swoj

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #45 dnia: Sierpień 10, 2006, 22:24:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
komore robie sam - blache (niestety tylko 1-ke ) mam ,wycinek kola odrysowany tylko nozyc do blachy brakuje na ta chwile
mysle ,ze kazdy tlumikarz by cos takiego wykonal ,tylko trzeba by wziac wieksza ilosc
przepis jest taki :
na wlocie stozek o kacie rozwarcia 7-10*  ,a na wylocie stozek 40*
dlugosc i srednice trzeba sobie dobrac indywidualnie do posiadanych rur

sam sie zdziwilem z tym kolektorem
kupilem uszczelki - seryjne ,juz na oko za duze serdnice
zdejmuje kolektor ,a tam inne mniejsze uszczelki i ladnie zgrane z glowica
przymierzylem stare uszczelki do kolektora i tu tez ladnie pasuja
dodac do tego ,ze kanaly wylotowe w glowicy byly czystosci ssacych (czyste aluminium) to wogole szok w tramkach
fabryka sie postarala ,a gaz ladnie wyczyscil wydech

P.S.
teraz mam kanaly zupelnie niezgrane z kolektorem ,bo nowe uczelki dopasowalem z kolektorem ,a kanaly w glowicy zostaly mniejsze - ale do czasu kiedy bedzie okazja zdjac glowice :bat:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #46 dnia: Sierpień 10, 2006, 23:27:47 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
ja mam blache 2 mm ale sie zakrece za 1.5 bo tamta za gruba , co do glowy to ja swoja spierdzielilem  , co do puszki rozpreznej to ja mam jeszcze jedna watpliwosc , jak to impretowac obliczenia dlugosci rezonansowej , w dlugosci rezonansowej ma wychodzic podstawa stozkow czy poczatek puszki , rozkminiales to ??

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #47 dnia: Sierpień 11, 2006, 12:01:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
raczej poczatek wlotu ,bo tam zaczyna sie gaz rozprezac
zreszta te 10cm ronicy nie robi ,bo przeciez walkow nie stroisz pod to
a czy doladowanie wystapi przy 5000 czy przy 4700 to tez niewiele zmienia
no i od dolotu zalezy
zreszta wszyscy tunerzy podaja ,ze wydech trzeba dostroic na hamowni - to dlatego ,ze wyliczenia teoretyczne daja duzy blad
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.