Autor Wątek: Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?  (Przeczytany 7736 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« dnia: Styczeń 07, 2006, 18:44:15 pm »

michalrau

  • Gość
Sporo ostatnio zostało napisanne o różnego rodzaju konfiguracjach układów wydechowych.
Szersze rury, tłumniki przelotowe, wybebeszone seryjne, katalizatory i strumienice.
Moje pytatanie: Czy ingerencja w układ wydechowy zmienia parametry spalania silnika a dokładnie czy wybebeszenie wszystkich tłumików i zaspawanie ich zwiększy zużycie paliwa czy nie.

Druga sprawa, to w starych polonezach Borewiczach był taki charakterystyczny gwizd z rury wydechowej. Czym to jest powodowane, czy budow? ostatniego tłumika? i czy kto? próbował do carówki wpakować ten tłumik z borewicza i czy on wtedy gwiżdże czy nie?

Jeszcze mam jedno pytanie. Dużo osób pisało o tym, że tłumnik końcowy z Borewicza jest " przelotowy" . Co to dokładnie osnacza?

Sorki, że zakładam nowy temat na te pytania, ale jak napiszę to w starych, to gdzie? się to rozmyje i wyczerpuj?cych odpowiedzi nie uzyskam.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 07, 2006, 19:38:20 pm »

Rider

  • Gość
Tlumik przelotowy to najprosciej mowiac taki ktory stawia najemniejsze opory przeplywu spalin.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 07, 2006, 22:46:55 pm »

goœć wawa

  • Gość
A jeszcze dokładniej to taki w którym patrz?c w jeden koniec zobaczysz
drugi czyli nie ma w nim komór rozprężeniowych

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 08, 2006, 00:11:41 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Ingerencja w układ wydechowy zawsze prowadzi za sob? zmiany parametrów odprowadzenia spalin moim zdaniem najlepiej jest wymieniać na rzeczy oryginalne które zostały kiedy? specjalnie obliczone do danej jednostki a je?li chodzi o mój pogl?d do dobrego wydechu dla poldka to taki: kolektor GSI -> seryjna pucha od GLE -> przedostatni seryjny -> ostatni Oryginalny od Borka (podobno oryginalny gwiżdże :mrgreen: ) osobi?cie to nie mam zamontowanego ostatniego od Borka i nie wiem czy w caro to tez gwiżdże  i czy daje to co? ale co do kolektora GSi to w moim przypadku na benzynie ładnie czuć polepszenie przy?pieszenia nie powala na kolana ale jest przyjemnie oraz jak na 3 dojdę do 100 to pó?niej schodz?c z obrotów ładnie pomrukuję  ;)

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 08, 2006, 11:14:21 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
czytałem gdzie? że układ wydechowy w Caro jest ?wietnie zaprojektowany jesli chodzi o jego współpracę z silnikiem, a co do wybebeszania cakłego układu z wnętrzno?ci - obawiam się że taka operacja, poza rykiem z wydechu, przyniesie jeszcze zamulenie auta :|
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 08, 2006, 11:35:31 am »

Durnikc

  • Gość
W moim przypadku najwięcej dał kolektor z GSI ,na niskich obrotach bez obci?żenia poprawiła sie równomierno?ć obrotów ,a w czasie przy?pieszania nieco lepiej jest z elastyczno?ci? silnika ,co przekłada sie na zmniejszenie liczby zmian biegów.W moim poldku pracuje wydech jak w po?cie wyżej u Łukasza ,w miare cicho ,charakterystyczny ,,poldkowski ' głos ,oczywi?cie rakieta to to nie jest sinikowi przydałby się mały remont ale nawet w tym stanie wymiana kolektora sporo dała.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 08, 2006, 12:03:09 pm »

michalrau

  • Gość
No wła?nie Łukasz, dokładnie do takiego układu bym się skłaniał. Tylko mam jeszcze opcję przedtem poeksperymentować z tym starym i nie wiem czy warto.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 08, 2006, 13:45:31 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
michalrau borewicze gwizdza ale na panstwowych tlumikach ,jakos w rzemieslniczych ciezko jest dostac ten gwizd,a powoduje go wlasnie ostatni tlumik

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 08, 2006, 22:50:36 pm »

michalrau

  • Gość
No to państwowy trza będzie kupić . Ciekawe czy jeszcze s? takowe :?:

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 08, 2006, 22:55:04 pm »

thomas#1840

  • Gość
z przelotowych ostanich to ostało sie na rynku tylko Polmo a to nie państwówka niestety , u mnie nie gwizdał a tak mi na tm zależało  :cry: ale teraz ryczy z końcóweczka i po kilku spawach  :lol:  :twisted:

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 08, 2006, 23:02:58 pm »

vox+241

  • Gość
Cytat: "michalrau"
No to państwowy trza będzie kupić . Ciekawe czy jeszcze s? takowe :?:

u mnie jeszcze s? panstwowe

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 11, 2006, 03:13:53 am »

OLO_35

  • Gość
Miałem w poprzednim poldku przelotówkę z fiata z lat 70tych. |liczny klasyczny gwizd :) Caro GLE - czyli cały układ przelotowy, na 3 tłumikach było cicho aczkolwiek wyczuwalnie inaczej nizna serii. Lepszy kop na wysokich obrotach. Musze założyć taki sam do roverka.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 11, 2006, 12:49:16 pm »

Janek#1612

  • Gość
Z moich obserwacji wynika, że przelotówka jako ostatni zmniejsza moment na niskich obrotach.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 11, 2006, 13:46:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Z pewno?ci? najwięcej informacji dostarczyłyby wykresy z hamowni. Niestety puki co nie znam nikogo kto miałby czas i pieniadze żeby się w to bawić. Chyba że znajdzie się chętny.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 11, 2006, 16:47:46 pm »

michalrau

  • Gość
VOX, to może zgłoszę się do Ciebie na wiosnę. Ile taki tłumnik u Ciebie kosztuje i ile razem z przesyłk? by to wyszło?

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 11, 2006, 21:22:40 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
michal w Rudzie na KOKOTA maja panstwowe

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 11, 2006, 21:48:26 pm »

vox+241

  • Gość
EDIT: nie widziałem wypowiedzi GT

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 12, 2006, 15:55:02 pm »

Janek#1612

  • Gość
Hej Bocian: co do hamowni to mojego kręciłem wła?nie z przelotówk?, jak dokręce (je?li  ;)  ) do 200kkm, to pojadę na hamownie z normalnym tylnym tłumokiem caroskim. Co prawda będzie 40tysi pó?niej ale ciekawe co wyjdzie.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 13, 2006, 15:29:09 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
szkoda że dopiero za te 40kkm.
Panowie nikt nie ma doj?ć do hamowni i chwili czasu aby się pobawić w modyfikacje wydechu??
Gdybym był jeszcze w białymstoku  :sad: . Po?więciłbym się i potestował nieco.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Wydech n-ty raz - ekonomika spalania i gwizd?
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 18, 2006, 23:05:15 pm »

Fistasz

  • Gość
A jaka jest róznica miedzy kolektorem GSI a zwykłym ze daje takie efekty?? I czy da sie taki kolektor do silnika 1500 załozyc??