Autor Wątek: Rover - jakie obroty maxymalne w 1.4?  (Przeczytany 17080 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - jakie obroty maxymalne w 1.4?
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 21, 2004, 13:15:25 pm »

Bodzioo

  • Gość
hmm Cyneq dobrze ze tu niema mojego matematyka bo by Cię wybluzgał za powiedzenie " większa połowa"

Rover - jakie obroty maxymalne w 1.4?
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 28, 2004, 20:08:47 pm »

ww296

  • Gość
Czesc!!!

Bardzo niewiele ludzi rozumie co to moment obrotowy. a wielu z tych co rozumie ma wykuta teorie i wzor ale nie ma zrozumienia.

A osoba ktora posiada prawidlowe zrozumienie i sposob myslenia jest Andrzej - Krakow!!!! - naprawde niewielu ludzi potrafi to zrozumiec a jeszcze mniej to powiedziec tak ja TY!!!!!


dodam tylko do tego tematu ze za przyspieszenie jakiegokolwiek pojazdu odpowiada bezposrednio moment obrotowy z tym ze NA KOLACH!!!!!!!!! a moment na koloch moze byc wiekszy (i jest) od tego na silniku dzieki PRZELOZENIA.
Moc jest wartoscia sztuczna ale za to gdy znamy ten parametr mozemy lepiej okreslic teoretyczne osiagi pojazdu. (Twoj sposob rozumowania - cieplo rozpraszane w otoczeniu) jest 100 % poprawny - przez rozpraszanie ciepla nalezy rozumiec i to co rozpraszane jest w chlodnicy wody jak i bezposrednio przez kadlub silnika i w postaci tem gazow spalinowych.
Przyspieszanie na niskich obrotach jest szkodliwe dla silnika dokladnie tak (no i jeszcze z kilku innych powodow) jak opisal to Andrzej.
Natomiast kiedy najlepiej (dla osiagow) zmieniac bieg mozna powiedziec teoretycznie tylko znajac dokladnie parametry silnika (przebieg mocy i momentu a nie same wartosci szczytowe) i dokladne przelozenia skrzyni biegow.
W Polonezie z silnikiem rovera oplacalo sie krecic do samego odciecia poniewaz moc przy 7000 RPM byla duza i po zmianie biegu na wyzszy obroty wtedy tez byly takie ze auto ladnie przyspieszalo. Ja wyczulem moment zmiany biegow (z 1 na 2 i 2 na 3) tak ze bieg zmienialem zaraz przed odcieciem - z powodu ktory opisal Bocian - po prostu silnik ktory pracuje na odcieziu jest przez moment "wylaczony" i nie przyspiesza w tym momencie.

Ps w ktoryms watku ktos wspomnial ze mialem moim Polonezem 8 sek do 100 km/h ;) to nieprawda z tuningu to mialem tylko usuniety katalizator i zlikwidowane ograniczenie max wychylu przxepustnicy - natomiast prawda jest ze bez problemu niejednokrotnie objezdzalem mocniejsze auta a BMW z silnikie 2.0 to moglo ogladac tylko moje tylne swiatla:).

WW#296 - Krakow - obecnie nie posiadam Poloneza kiedys nalezalem do PTK

Rover - jakie obroty maxymalne w 1.4?
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 28, 2004, 20:13:21 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
OO  :shock:  :shock:  ww tutaj !!! Witamy, witamy (nie znamy sie , ale ja cie pamietam ze starego ptk) :)
to ja, byly Marcin#839

Rover - jakie obroty maxymalne w 1.4?
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 29, 2004, 00:16:07 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ooo WW :-) witaj kope lat

ja dodam tylko ze przyspiesznie dosyc gwaltowne ponizej 2000-2500 rpm dlatego silnika to juz meczarnia chyba ze delikatnie i z gorki :-)
on ma smarowanie na poziomie 7 bar od wlasnie 2500 rpm przynajmniej tak podaje ksiazka, musze sobie zamontowac czujnik zegarowy
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350