Autor Wątek: Jakie serwo Polonez Truck 1995r.  (Przeczytany 2811 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Jakie serwo Polonez Truck 1995r.
« dnia: Sierpień 19, 2008, 23:41:41 pm »

Kon.radek

  • Gość
Siemka, sprawa jest prosta. Pierwszy Truck siedzi od miesiąca u mechanika, jakoś nie spieszy się z naprawą. W tej sytuacji jeździłem starszym z 1995 roku. Jakiś tydzień temu pedał hamulca zaczął wchodzić pooowoli w podłogę, jakby był zapowietrzony. Minął tydzien i hamulec wbijam w podłogę bez żadnego oporu, nawet najmniejszego. Jak rozumiem - wyprowadźcie mnie z błędu - padło serwo. W związku z tym pytanie, czy w tym roczniku był już montowany Lukas? Z tego co ja wiem, to tak. chodzi o to, że muszę kupić serwo, wymienić wieczorem po robociei następnego dnia rano auto musi jeździć. A strach mi już jeździć z takimi hamulcami, bo równie dobrze nogą mogę hamować, skuteczność byłaby taka sama :?

Jakie serwo Polonez Truck 1995r.
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 19, 2008, 23:58:08 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Witam
przy wyłączonym silniku też tak sie dzieje? Płynu Ci nie ubywa ze zbiorniczka?

[ Dodano: 20 Sie 2008 00:00 ]
o ile sie nie mylę, to jeżeli miałbyś uszkodzone serwo, to utracił byś tylko wspomaganie hamulców, ale nie to że Ci pedał w podłoge wchodzi
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Jakie serwo Polonez Truck 1995r.
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 20, 2008, 00:25:18 am »

Kon.radek

  • Gość
Co do serwa, to kiedy zaczęły się problemy zrobiłem test znaleziony na forum, czyli reakcja pedału hamulca w momencie wyłączenia i włączenia zapłonu. Wyszło, że brak jakiejkolwiek reakcji, a więc szczerze mówiąc nie martwiłem się tym, bo uważałem, że to tylko serwo. Ale teraz sprawa ma się tak, że niezależnie od tego, czy autko jedzie czy też stoi, niezależnie od włączonego, wyłączonego silnika - pedał hamulca wchodzi w podłogę jak w masło. Nie oznacza to, że auto nie hamuje, bo i owszem, zahamować jeszcze można. Problem w tym, że tak, jak przy poprawnie działającym układzie można dozować silę hamowania na - dajmy na to - 3centymetrach wcisnięcia pedału, tak teraz pedał bez żadnego oporu wchodzi w podlogę i dopiero dosłownie w podlodze następuje hamowanie, na zasadzie wszystko albo nic. Jeździć z tym musiałem, ale "olśniło" mnie , że za tydzien już nawet wciśnięcie w podłogę nic nie da, a wtedy zonk :?
Żeby nie było - jak piszę podłoga, to to naprawdę jest moment końcowy działania hamulców.

A teraz w odpowiedzi na pytanie - szukałem na alledrogo i postanowiłem kupic od razu pompę, w końcu i tak dają paktycznie zawsze zestaw. Pytanie tylko, czy ma to być już Lukas. Z tego co wiem, to w każdym Trucku były Lukasy, niezależnie od modelu - czy to plus czy też nie. Proszę więc o potwierdzenie albo zanegowanie mojej wiedzy :wink:
A za auto biorę się dopiero teraz, bo myślałem, że mechanik nie będzie w ch. uja leciał i zrobi mi drugie auto w tydzień. Minął miesiąc, końca naprawy nie widac, a właściwie z tego co wiem, to się nawet nie rozpoczęła.. Ogólnie można się fkurfić. Przez to właśnie nie wiem nawet jak się ma płyn w układzie - z dnia na dzien jeździłem, myśląc, że i tak go odstawię do naprawy, jak tylko drugi wróci na podwórko. Teraz sytuacja się zmieniła i sam się muszę pobawić w mechanika.

Reasumując - nie wiem czy płynu nie ubywa, jutro będę wiedział. Chociaż jak znam zycie to pewnie ubywa.. Co w związku z tym?

Jakie serwo Polonez Truck 1995r.
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 20, 2008, 12:50:15 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Jeżeli ubywa Ci płynu tzn. że masz wyciek i to powoduje wpadanie pedału w podłoge, może Ci sie lać z przewodów, albo z samych tłoczków. Najpierw określ jaki masz układ tak jak mowi Plus98.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Jakie serwo Polonez Truck 1995r.
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 20, 2008, 13:04:49 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Kon.radek, albo wrzuć zdjęcia na forum  i ocenimy czy to lucas czy zywkłe heble, albo po prostu porównaj z fotkami z allegro, chyba pamiętasz co tam masz w aucie?
co do wpadania pedału w podłogę, pewnie któryś układ się rozszczelnił, obstawiam tył.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Jakie serwo Polonez Truck 1995r.
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 25, 2008, 19:14:28 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
w 90% przypadków przecierają się tylne przewody hamulcowe na wysokości mocowania drażków do tylnego mostu.
Dwa polonezy miałem i w obu miałem to samo.. auto hamowało coraz gorzej, ale nie jeździłem z tym dłużej niż pare godzin bo z hamulcami nie ma żartów.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Jakie serwo Polonez Truck 1995r.
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 26, 2008, 12:28:37 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Stingerek,  z hamulcami zarty sa ,ale BEZ NICH NIE MA ZARTOW :mrgreen: