Autor Wątek: Układ chłodzenia w polonezie aut plus .... i nie tylko :)  (Przeczytany 3979 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Układ chłodzenia w polonezie aut plus .... i nie tylko :)
« dnia: Lipiec 31, 2004, 16:07:33 pm »

Pawel D.

  • Gość
Szanowni Grupowicze, od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem poloneza atu plus. I od tego czasu gnębi mnie pewien problem, dotyczący układu chłodzenia silnika. Wcześniej miałem też poloneza ale tam była chłodnica z jednym wentylatorem i nie było tego problemu. W nowszych wersjach jest chłodnica z dwoma wentylami i dwoma termostatami do każdego z nich. U mnie jeżeli np. gdy wyłączę silnik a jest on dość nagrzany to np. po uływie 1 minuty włącza się jeden z wentylatorów. To rozumiem, ale pracuje on bardzo długo, dlatego że czujnik jest po drugiej stronie chłodnicy. Chciałem zapytać, czy tak powinny być podpięte wentyle czy ktoś to zamienił i trzeba będzie naprawić tę usterkę. Wydaje mi się, że gdyby czujnik był zaraz przy wentylatorze, to pracowałby on o wiele krucej, niż teraz.
Z góry dzięki za odpowiedŹ.

Paweł

Układ chłodzenia w polonezie aut plus .... i nie tylko :)
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 02, 2004, 20:08:57 pm »

kan

  • Gość
Lepiej dłużej niż za krótko. A po za tym przeszkadza Ci to w czymś?

Układ chłodzenia w polonezie aut plus .... i nie tylko :)
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 02, 2004, 21:14:27 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "kan"
Lepiej dłużej niż za krótko. A po za tym przeszkadza Ci to w czymś?

Dokładnie Kan ma 100% racji. Możesz sobie poprowadzić do kabiny wyłącznik do wentylatorów i wtedy będziesz sprawował nad tym dodatkową kontrolę.

Pozdrawiam

Układ chłodzenia w polonezie aut plus .... i nie tylko :)
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 02, 2004, 21:57:28 pm »

Chudson

  • Gość
dodatkowy WŁĄCZNIK do dmuchawy to niejest zła rzecz ( podpinasz pod przekaŹnik - sterowanie jest masą )  ale dodatkowego WYŁĄCZNIKA bym nie polecał z wiadomych przyczyn :)

Układ chłodzenia w polonezie aut plus .... i nie tylko :)
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 02, 2004, 22:36:00 pm »

Maciek#938

  • Gość
Cytat: "Chudson#1423"
dodatkowy WŁĄCZNIK do dmuchawy to niejest zła rzecz ( podpinasz pod przekaŹnik - sterowanie jest masą )  ale dodatkowego WYŁĄCZNIKA bym nie polecał z wiadomych przyczyn :)

Naturalnie chodziło mi o dodatkową możliwość załączenia wentylatora (a może i dwóch), a nie jego odłączenie, gdyż to faktycznie byłoby nie wskazane.

Pozdrawiam

Układ chłodzenia w polonezie aut plus .... i nie tylko :)
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 03, 2004, 08:07:27 am »

drucik#1814

  • Gość
ja powiem tak. Ostatnio miałem poldka, w którym jest chłodnica alu i jeden wentylator. Czyjnik wentylatora i sam wentylator jest po tej samej stronie.Efekt? Wiatrak włącza się na rozgrzanym silniku na kilka sekund, poczym na kilka sekund gaśnie. I znów kilka sekund pracy i kilka przerwy. I też do końca nie wiem czy tak powinno być.

Układ chłodzenia w polonezie aut plus .... i nie tylko :)
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 03, 2004, 13:51:16 pm »

Patryk#153

  • Gość
w plusach z dwoma wiatrakami tak wlasnie jest.I bardzo dobrze. Po to sa wiatraki żeby schładzac i nie zamieniaj podłączeń włączników termicznych. i dodatkowy włącznik to też ważna rzecz i najlepiej wyrobic sobie nawyk notorycznego podswiadomego obserwowania wskaŹnika temp. żeby móc odpowiednio wczesnie zareagowac.

Układ chłodzenia w polonezie aut plus .... i nie tylko :)
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 03, 2004, 15:26:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja mam chłodnicę z dwoma wentylkami ale tylko jedne czujnik. Drugi wentylek sterowany jest manualnie z kabiny. Ostatnio przy okazji przejazdu przez tomaszów skorzystałem z tego dobrodziejstwa i silniczek pracował na równiutkich 90 st mimo że na zewnątrz było ze 30 stopni upału a kolumna poruszała się z oszałamiającą prędkością 30-40km/h.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Układ chłodzenia w polonezie aut plus .... i nie tylko :)
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 03, 2004, 15:37:08 pm »

Wafel

  • Gość
wow a ja mam starą 11 letnią chłodnice z 1 wentyalatorem i co chwila w kolumnie był strzał ze sprzęgła (w mieście żeby ludzi postrzaszyć) i chłodnica trzymała 95 - 100 stopni

Re: Układ chłodzenia w polonezie aut plus .... i nie tylko :
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 04, 2004, 13:27:21 pm »

Cyneq

  • Gość
Cytat: "Pawel D."
. U mnie jeżeli np. gdy wyłączę silnik a jest on dość nagrzany to np. po uływie 1 minuty włącza się jeden z wentylatorów. To rozumiem, ale pracuje on bardzo długo, dlatego że czujnik jest po drugiej stronie chłodnicy. Chciałem zapytać, czy tak powinny być podpięte wentyle czy ktoś to zamienił i trzeba będzie naprawić tę usterkę. Wydaje mi się, że gdyby czujnik był zaraz przy wentylatorze, to pracowałby on o wiele krucej, niż teraz.
Z góry dzięki za odpowiedŹ.

Paweł



Tak ma być. Czujniki włączają wentylatory "po skosie".  
Lewy załącza się przy niższej temperaturze (chyba 92 stopnie) i steruje prawym wentylatorem a prawy koło 95 czy 97 i włacza wentylator po lewej. Przy czym nie daje gwarancji czy dobrze to opisałem jesli chodzi o to który pierwszy i jakie dokładnie temperatury.
Tak jest w 1.9, więc chyba w pozostałych dwuwentylatorowych układach jest to samo.