Autor Wątek: Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie  (Przeczytany 12576 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 04, 2009, 11:28:23 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
samochód ma przebieg 112 tysięcy.
Podobnie sonda bo nie przypominam sobie aby poprzedni właściciel coś przy niej grzebał.
A gdyby ją tak całkiem odpiąć w ramach testu ?
Wtryskiwacze... hmmm dziwne by to było bo dwa są wymienione, ale mam całą listwe wtryskową w drugim 100% i jeżdżącym tylko na benzynie aucie, więc mogę podmienić.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 04, 2009, 14:06:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ciekawe jeszcze ile i jakie błędy ew. mogą być w ECU. Sondę w sumie można odpiąć na próbę i zobaczyć jaka będzie reakcja. Na pewno warto podłączyć jakiś analogowy woltomiererz do niej aby sprawdzić czy wogóle działa. Cyfrowy jest średni do tego celu bo ma dużą bezwładność wskazań. Co i jak było pisane nie raz.

I zapytaj Vana i Andrewsa jak zachowywały im się auta przed i po zmianie sondy.

PS. Jak auto było mocno męczone to sonda mogła zostać usmazona. Jeden z naszych kolegów (nie będę mówił kto) upiekł 2 sztuki  :lol: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 04, 2009, 14:46:10 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
Jak dla mnie to sonda wariuje - tak samo było w puncie mojej siostry, objawy identyczne, autko na zimno szło jak burza, gdy się zagrzało koszmar szarpania. w lagunie ojca jak padła sonda to ledwo na 1500 obr/min sie wkręcał i łapał momentalnego muła po czym jak mu się depło w gaz to potrafił się zebrać... w moim poldoroverze sonda też zaczyna świrować ale tylko w przedziale 2000-3500 obr/min ale jeszcze jeżdże choć już nowa czeka na montaż.
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 04, 2009, 18:59:00 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No dobra, więc najpierw sonda pójdzie do odłaczenia, jak się poprawi to będe wiedział co.
nie mniej jednak nie wiem jak zachowa się MEMS bez sygnału z sondy. Na zdrowy rozum powinien go olać i zacząć polegać na EMAP i Czujniku temp oraz TPS... więc teoretycznie powinno się jedynie zwiększyć spalanie benzyny co absolutnie mnie nie obchodzi bo benzyny używam jedynie do odpalania i zagrzania auta przed jazdą na gazie, chociaż awaryjny dojazd do stacji gazowej czy gdzieś by się przydał.

Dziwi mnie jedynie zależność "sonda - odciecie" bo przeciez to nie powinno miec wplywu..
Auto nie było katowane, ani na gazie ani na benzynie za bardzo (od czasu do czasu jakiś zryw czy bok ale to nie katowanie)

Sonda bada spaliny, jak ma za bogato komputer zmniejsza czas (czestotliwość ?) otwierania wtrysków...  czy moze dojść do sytuacji w ktorej komp całkowicie zamknie wtryski na podstawie odczytu (falszywego) z sondy ?

I odwrotnie, pokaże ze jest ubogo i będzie go zalewać ( to by wyjasniało okopcone na czarno świece)

Co się stanie po odpięciu sondy ?

[ Dodano: 2009-11-05, 20:17 ]
Problem rozwiązany. Można przykleić temat nawet :)

Odpiąłem sondę, autko lepiej się zbiera, idealnie odpala, po prawie 40 minutach jazdy zero problemów.

Dopiero dzisiaj rano zauważyłem że nagły muł występuje tylko kiedy temperatura przekroczy 70 stopni :)

[ Dodano: 2009-11-06, 16:03 ]
Poprawka:
To nie sonda... a jeśli już to nie tylko ona.
Wczoraj wieczorem przejeździłem trochę, dzisiaj rano tez, i popołudniu problem się powtórzył.
Odpiąłem czujnik (taka zielona wtyczka) przy kolektorze ssącym od strony ściany grodziowej.
Czujnik temperatury w kolektorze.
Problem zniknął. Jeździłem całe popołudnie i zero problemów.

[ Dodano: 2009-11-07, 14:06 ]
To również nie jest czujnik w kolektorze..


Wreszcie udało mi się precyzyjnie okreslić jak i keidy problem występuje.
Mianowicie, dopóki samochód nie osiągnie temperatury bliskiej 70 stopni wszystko jest w 100% ok i w jak najlepszym porządku. Jak tylko wskazówka dotknie kreski oznaczającej 70 stopni auto NAGLE dostaje muła, kilka sekund kich aprycha strzela i w ogole nie spala benzyny (smrod nie spalonej benzyny z rury) następnie po osiągnięciu temperatury około 90 stopni problem pojawia się i znika bardzo nie regularnie na w 70% przypadków można go wywołać przez hamowanie silnikiem i ponowne dodanie gazu.

Skończyły mi się pomysły.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 07, 2009, 14:15:32 pm »

FAN

  • Gość
UP

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 07, 2009, 14:58:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To również nie jest czujnik w kolektorze..


Wreszcie udało mi się precyzyjnie okreslić jak i keidy problem występuje.
Mianowicie, dopóki samochód nie osiągnie temperatury bliskiej 70 stopni wszystko jest w 100% ok i w jak najlepszym porządku. Jak tylko wskazówka dotknie kreski oznaczającej 70 stopni auto NAGLE dostaje muła, kilka sekund kich aprycha strzela i w ogole nie spala benzyny (smrod nie spalonej benzyny z rury) następnie po osiągnięciu temperatury około 90 stopni problem pojawia się i znika bardzo nie regularnie na w 70% przypadków można go wywołać przez hamowanie silnikiem i ponowne dodanie gazu.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 07, 2009, 22:48:38 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czujnik temperatury płynu lub wiązka z nim związana. ECU wchodzi w tryb serwisowy i przyjmuje temperaturę 60st domyślnie aby auto dojechało do serwisu. Rozgrzany silnik potrzebuje mniej paliwa przez co go zalewa i czuć niespaloną benzynę.

Sprawdź czujnik i kable do niego a najlepiej podmień na drugi. Mi tez kiedyś padł ale że na benzynie nie jeździłem to kapnąłem się że jest coś nie halo bo silnik świrował na wolnych obrotach. Tyle że sama naprawa/wymiana może nie pomóc jak błąd wpisał się trwale w komputer. Tu by się przydał tester.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 09, 2009, 21:44:11 pm »

mark76

  • Gość
Tak jak mówi Bocian_s#313
koszmarna ta wymiana.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 09, 2009, 22:41:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wypnij wtyczkę z ecu i zmierz czujnik temperatury płynu na odpowiednich pinach. Sprawdzisz odrazu jakość połączeń. Powinno być kilka kiloomów na zimnym silniku i kilkaset (ok.300) na dobrze dogrzanym.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 10, 2009, 00:48:32 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dla testu wypiąłem kostkę z czujnika.
Teraz już wiem na pewno że to on.
Auto odpala i pracuje normalnie przez cały dzien (pół zbiornika wyjeździłem dzisiaj po mieście).

Teraz tylko przedzwonię po drutach i jak są 100% ok to czujnik idzie do wymiany.
Co ja bym bez was zrobił.. :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 10, 2009, 07:49:59 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
Co ja bym bez was zrobił..  

Sam byś do tego doszedł...


za jakieś pół roku  :lol:  :lol:  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 10, 2009, 12:11:07 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dobra to teraz wyjaśniam:

[ironia=on]
Co ja bym bez was zrobił :)
[ironia=off]


A tak na poważnie, to wizja wymiany tego czujnika raczej nie uśmiecha mnie sie...
Trzeba przedzwonić po drutach i zobacyzć czy to czaem nie jakis #$@$%$^! kabelek...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...