Autor Wątek: Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie  (Przeczytany 12579 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 03, 2009, 20:05:16 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "jimo#1921"
, już się zaczeliśmy zastanawiać czy to nie jest kwestia zwężki na dolocie.
napewno nie. mimo tej zwezki silnik powinien normalnie pracowac na jalowym. moze to wina zbyt duzego nagaru na tłokach  :?:  obaj sprobojcie rozpedzic samochod na LPG do 100km/h i wrzucic na benzynie i jechac. i sprawdzie swiece  :P
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 03, 2009, 20:10:33 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "mlodyolek#1934"
Cytat: "jimo#1921"
, już się zaczeliśmy zastanawiać czy to nie jest kwestia zwężki na dolocie.
napewno nie. mimo tej zwezki silnik powinien normalnie pracowac na jalowym. moze to wina zbyt duzego nagaru na tłokach  :?:  obaj sprobojcie rozpedzic samochod na LPG do 100km/h i wrzucic na benzynie i jechac. i sprawdzie swiece  :P


Ziooom tam na końcu tego zdania nbył taki mały malutki znaczek  :arrow:  uśmieszek  :wink:  Ze zwężką to raczej było w formie żartu.

W moim przypadku nie ma problemu z jazdą i pracą na benzynie jednakowoż kultura pracy czasami nie jest zadowalająca. U Zoltana auto też ogólnie rzecz biorąc pracuje na benzynie, natomiast nie jest to na pewno 100% poprawna praca.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 03, 2009, 20:14:48 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Zoltan#1930,  polataj troche na benzynie. niech ten silnik sobie przypomni co to mokry latwopalny towar :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 03, 2009, 23:15:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Przerwy w pracy silnika mogą wynikać z zabezpieczenia silnika przed zalaniem. Wtryskiwacze były sprawdzane na rozruszniku i ECU mogło wykryć za małe obroty silnika więc robiło przerwy we wtryskach aby nie zalać silnika.

Spróbujcie na pracującym silniku na LPG na wyjętych wtryskach przełączyć emulator w tryb zasilania. Wtedy wtryski powinny podawać paliwo w sposób ciągły...

Ale i tak chyba jest OK szczególnie biorąc pod uwagę że silnik przy odpalaniu leje paliwo dość konkretnie..


Nie wiem jak u was ale ja miałem problemy że nie chciał jeździć na PB do tego stopnia że z podwórka wyjazd stanowił nielada wyzwanie. Pompa była na tyle słaba że powrót był suchy. Wsadziłem pompę z innego rovera i problem zniknął. Oczywiście auto zapomina co to jest PB i po przełączeniu jest drobny problem ale jak trochę polata to już mu przechodzi. ECU musi się zaadaptować a to trochę zajmuje.

W sprawie kasowania błędów z ECU przyszła mi do głowy myśl. Tyle że czaso i pieniędzchłonna W roverze błędy zostają na stałe nawet po zdjęciu zasilania. Możesz więc mając zapasowe ECU wysłać swoje do Senna niech je wsadzi w jakiegoś Poldoroverka u siebie sprawdzi błędy. Potem ci odeśle. Ale to już z nim gadaj...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 03, 2009, 23:41:04 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Pomysł z wysyłką ECU dobry.
Zoltan, wtryski masz cacy.


U mnie auto działa 100% sprawnie na benzynie... ale łapie właśnie te chwilowe zamuły.

Jutro się wezmę i zaślepię powrót, w związku z powyższym pytanie: Czy sa jakieś negatywne skutki zaślepienia powrotu ? Jakieś zwiększone spalanie ? możliwość uszkodzenia regulatora, czy pad pompy ?

Jak to nie pomoże.... to w tygodniu podmieniam pompki.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 04, 2009, 02:48:49 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2140
zatykanie powrotu to zły pomysł bo może w bardzo szybko dobić pompę . manometr na szybę i obserwować co się dzieje przy muleniu. sama zwężka też jest problematyczna bo to jedyna metoda przestawiania konta zapłonu i precyzowania dawki paliwa . tak jak na wolnych nie ma to zbytnio znaczenia tak przy dużym zapotrzebowaniu na mieszankę już ma . niskie podciśnienie oznacza gwałtowne przyspieszenie , a co za tym idzie mikser który to modyfikuje ogranicza dawkę paliwa .

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 05, 2009, 15:20:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "diodalodz"
zatykanie powrotu to zły pomysł bo może w bardzo szybko dobić pompę

MOże przez kilka dni nic jej nie będzie... Ale pewności nie mam więc jak coś zrób to ale ryzyko...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 28, 2009, 09:10:13 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zaślepiłem powrót, niestety problem występuje nadal.

Problem dodatkowo objawia się następująco:
- jeżeli podczas jazdy złapie tegu muła (odetnie pompe czy tam zapłon czy coś tam)
Ale nie przełączę na gaz tylko depnę w podłogę jadąc autem na biegu to po pewnym czasie zaczyna niewiarygodnie strzelać (jak bardzo rozregulowany zapłon) i nie pali na wszystkie garnki dopóki nie przekroczy 4.5-5rpm... jak to przekroczy zaczyna znowu działać przez jakiś czas normalnie..

Co najciekawsze problem w ogóle nie występuje rano przez 20-30 minut jazdy. Im auto cieplejsze tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia problemu.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 31, 2009, 18:43:07 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
CPWK i wszystko jasne...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 31, 2009, 23:34:41 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: "Bocian_s#313"
emulator


Jeśli dobrze rozumiem, to takie urządzenie, które ma udawać wtryskiwacze, by komp nie głupiał?  Ja mam emulator w postaci przekaźnika na kablu do wtrystku  :twisted:
Tak mi przyszło do głowy czy może to nie jest tego kwestia.
z drugiej strony komp został podłaczony do magic-urządzonka, wypluł 2 błedy, które zostały skasowane i nic.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 01, 2009, 11:09:09 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No dobra ale jeśli to CPWK to tak samo robiłby na gazie chyba no nie ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 02, 2009, 10:39:07 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
W sumie mój błąd. Przeoczyłem że napisałeś "nie przełączę na LPG". Jakiś zamulony byłem wtedy.

CPWK wpływa na kazdy rodzaj paliwa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 02, 2009, 11:57:08 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No właśnie.
Co najfajniejsze, rano ABSOLUTNIE sie to nie zdarza, dopiero po rozgrzaniu (lub kilku nagłych przygazówkach)

Nie mam absolutnie pojecia co to moze byc  i krew mnie juz zalewa.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 03, 2009, 23:01:28 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Nic rewolucyjnego może nie wniosę, ale sytuacja jest tak cholernie analogiczna że może warto wspomnieć :wink: A mianowicie dawno temu, jeszcze na 1.4 występowało u mnie coś na kształt chronicznego niedoboru ciśnienia paliwa. Silnik się dusił, wymagał dodawania gazu etapami etc. I tak jak wyżej rano objaw nie występował wcale, dopiero po przegazówce właśnie albo ostrzejszych manewrach jakby to związek z przeciążeniami miało :shock:. A czasmi zanikał całkowicie by wyleźć w najmniej odpowiednij chwili. Żadnych różnic na dwóch pompach w tym jednej fabrycznie nowej, dwóch czy trzech regulatorach ciśnienia, różnych kompach. Brak związku z poziomem paliwa w zbiorniku, miska dla pompy była obecna. Żeby wykluczyć cpwk i reszte powiem że cały elektroniczny bajzel przeleciał do 1.8 i tam od czasu wymiany wtrysków na większe funkcjonuje bez żadnych protestów. Po jakimś czasie wyszła pompa, ale do tego czasu wydajność miała zadowalającą większy silnik. Oficjalnie za prawdopodobnego winowajcę uznaję zanieszyszczone styki, może połączenie wiązki z masą bo to wszystko czyściłem przy przekładce. To warto sprawdzić kilka razy.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 03, 2009, 23:07:49 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
jeszcze raz, tylko powoli.
Co uznajesz za winowajce ? Do czego ręce zapchać ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 03, 2009, 23:17:33 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Połączenia elektryczne. Ze szczególnym uwzględnieniem podłączenia wiązki do masy.


I jak ktoś wspominał kable w rejonie kołnierza pompy.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 03, 2009, 23:29:17 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wszelkie styki przy baku są nowe , wyczyszczone, i sprawdzone oraz zabezpieczone towotem. przy baku jest 100% sprawne.

Mógłbyś podpowiedzieć co masz konkretnie na myśli "podłączenia wiązki do masy" ?
Konkretnie które przewody i gdzie zbadać ?

Wpadłem na taki pomysł:
Zbudować prosty tester diagnostyczny oparty o diody LED podłączone równolegle do każdego wtrysku z osobna i wyprowadzone do kabiny. Wtedy bym wiedział co się dzieje z wtryskiwaczami.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 03, 2009, 23:38:22 pm »

JohnyWalker

  • Gość
Pod kompurem na prawym nadkolu masz przykręcone do masy kable z wiązki. Tam lubi to korodować i dawać spadki napięcia. A co do kabli przy pompie to mam na myśli ich przejście przez sam kołnierz, tam takie uszczelnienie jest fabryczne. Przyjrzałem się jednej pompie jaką mam luzem i właśnie tam kable są wyżarte.

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 04, 2009, 00:15:32 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Tak, to z tym przejściem przez kołnierz to prawda. Niestety u mnie pompa razem z kołnierzem jest fabryczna i w tym miejscu jest wszystko fabrycznie zalane czymś na kształt półprzeźroczystej żywicy. Co całkowicie eliminuje pompę, to fakt że GSI na niej jeździło od zawsze i wyjęta została JESZCZE CIEPŁA :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odcięcie benzyny podczas jazdy - nagły muł i silnik gaśnie
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 04, 2009, 08:50:28 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Stingerek a jaki przebieg mają wtryskiwacze?? Próbowałeś je podmieniać na inne. MOże jak się nagrzeją to się przycierają już ze starości...
Cytat: "Stingerek"
Zbudować prosty tester diagnostyczny oparty o diody LED podłączone równolegle do każdego wtrysku z osobna i wyprowadzone do kabiny. Wtedy bym wiedział co się dzieje z wtryskiwaczami.
Starczy jedna bo w roverze masz FULL grupę. niemniej jednak i tak za wiele ci to nie powie. Już lepiej jakiś układ mirzerzący czas wtrysku. Wtedy może odnotujesz jakąś zmianę i uda się coś wychwycić.

A jak sonda bo już się pogubiłem. Może to ona jest już stara i dużą bezwładność. Jaki ma przebieg?
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.