Autor Wątek: Silnik 1.6GLI po wymianie uszczelki  (Przeczytany 2445 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Silnik 1.6GLI po wymianie uszczelki
« dnia: Kwiecień 18, 2010, 09:30:05 am »

Gabriel83

  • Gość
Witam
Jakis tydzien temu kupilem poloneza z silnikiem 1.6gli gaz na abimexie 95rok, gdy go kupowalem to wiedzialem ze jest uszczelka do wymiany bo bral olej i plyn jednoczesnie i ciezko palil i mial takie dziwne strzaly ja to bym powiedzial jakby nagle powietrze chcialo uciec ze silnika takie "fu" i jechal dalej. chcialem zaznaczyc ze te objawy byly i na benie i na gazie. Pojezdzilem tak tydzien czasu do chwili urlopu i wzialem sie za niego, wymienilem wszystkie uszczelki swiece wyczyscilem co sie da wtrysk wymyty odkazony tloki rowniez wymienione plyny itp itd i staralem sie go odkamienic bo poprzednik oszczedzal na plynie chlodniczym i lal mu wode, pierwszy wlasciciel byl to starszy pan ktory uwazal ze silnikowi nic nie dolega i jazda na 5 biegu 40na godzine to normalna jazda polonezem. Ale do rzeczy gdy to wszystko poskladalem i odpalilem ku mojemu zdziwieniu objawy nie ustaly silnik jak jest zimny to ma obroty ok 500-600 i bardzo nim rzuca a jak sie dodaje gazu to nie zawsze ale robi wlasnie takie "fu" i go muli na gazie jest ten sam objaw, i chwilami potrafi zgasnac czy to gaz czy benzyna ale gdy przejechalem ok 100km tak na sile ( szarpie strzela gasnie) to silnik na benzynie troche sie uspokoil i juz trzymal ok 1000obrotw ale nadal delikatnie falujace i na gazie tak samo. Ale podczas jazdy nadal sa wyczuwalne te dziwne fukniecia> Podsumowujac uszczelki wymienione glowica splanowana a silnik jak kulal tak kuleje dalej a gazownik nie chce ustawic gazu dopoki silnik na benie nie bedzie w miare dobrze chodzil bo na ta chwile gazu lyka jakies 15litrow ( instalacja gazowa z silniczkiem krokowym ktory na ta chwile wypialem i wstawilem srube bo sie wogole na gazie nie dalo jezdzic) Wiec drodzy koledzy co mu moze dolegac gdzie zrobilem blad szkoda mi go bo jesli chodzi o bude to jest w 100% cala zero rdzy aha silniczek krokowy jest ok czujnik polozenia przepustnicy tez jest ok i sciaganie przewodow ze swiec tez nic nie pomoglo w ustaleniu przyczyny a kontrolkahceck engine na chwile sie zaswieci i zgasnie na benie ale nie moge ustalic co to za blad bo zadko sie zaswieca na gazie sie nie zaswieci to tyle na ta chwile

Silnik 1.6GLI po wymianie uszczelki
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 18, 2010, 11:30:59 am »

pablo686

  • Gość
a stan przewodów wysokiego napięcia jaki jest...podmień przewody od kogoś albo kup drugie (groszę) i zobacz czy jest jakaś różnica

Silnik 1.6GLI po wymianie uszczelki
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 18, 2010, 11:43:10 am »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
zobacz do rozrządu, chociazby dla swietego spokoju
Powered by Lpg.

Silnik 1.6GLI po wymianie uszczelki
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 18, 2010, 19:19:17 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
To Abimex. Cewki zapłonowe lubiły się psuć w tym typie. Zawory ustawiłeś na zimnym silniku właściwie jak rozumiem?
Pomóżmy Jackowi!

Silnik 1.6GLI po wymianie uszczelki
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 18, 2010, 23:41:37 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "MichalSW"
To Abimex. Cewki zapłonowe lubiły się psuć w tym typie

Pierwsze słyszę - moduły zapłonowe to owszem, ale cewki? Jeszcze zepsutych nie widziałem.

Silnik 1.6GLI po wymianie uszczelki
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2010, 23:53:43 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ja widziałem , ale tak czy siak pierwsza sprawa to zapłon.
Druga to pompa paliwa.
Trzecia membrany w reduktorze.


Typowy schemat: skoro typ lał wodę zamiast borygo to na bełte też kasy nie wydawał..
Przytarta pompa albo masa rdzy w baku + odpalanie auta na gazie całą zimę albo dwie i zakatowane membrany w reduktorze.


Zdejmij bak, odkręć pompę paliwa, zobacz w jakim stanie jest wewnątrz.
Wymień filtr paliwa.
Zatkaj powrót paliwa z wtrysku.

Spuść szlam z reduktora, rozbierz reduktor, wymień membrany gumki, oringi itd.
Wymień filtr gazu, filtr powietrza, świece i przewody.

Dopiero jak będziesz miał pewnośc że w/w elementy są sprawne to będziemy szukać dalej.

Cytuj (zaznaczone)

 ale nie moge ustalic co to za blad bo zadko sie zaswieca na gazie sie nie zaswieci to tyle na ta chwile

Wystarczy że mignie i kod błedu zostanie zapamiętany w ECU - wystarczy spinacz do papieru.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Silnik 1.6GLI po wymianie uszczelki
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 19, 2010, 11:58:49 am »

Gabriel83

  • Gość
ok koledzy zabieram sie do inspekcji mam dzis wolne popoludnie to zaczne grzebac

[ Dodano: 19 Kwi 2010 12:12 ]
co do bledu to kod 45 czyli sonda ale to czasem mignie na benzynie i w tym momencie kiedy sie on zaswieca rosna na chwile obroty silnika na 1500 moze 1700 po czym kontrolka gasnie i obroty znow kuleja

[ Dodano: 19 Kwi 2010 16:06 ]
Wiec tak
wymienilem swiece przewody filtr powietrza filtr paliwa zbiornik w miare wyczyszczony masa poprawiona
podsumowanie
bez zmian dalej silnik kuleje jak kulal
gazu narazie nie ruszam bo chce aby na benzynie w miare normalnie pracowal
male pytanko jesli czujnik polozenia walu jest w oleju to mimo to dobrze bedzie pracowal??

Silnik 1.6GLI po wymianie uszczelki
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 21, 2010, 09:12:41 am »

mariopoznan

  • Gość
Witam!!!

Hmm ja tak sobie mysle ze warto by sprawdzic kompresje w silniku moze on juz po prostu umiera :(Pozdrawiam