Autor Wątek: GLD- czy warto?  (Przeczytany 13079 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 19, 2011, 19:06:30 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Ponawiam moje pytanie: Półosie z Lucasa na benzynie pasują do diesla na tarczach?
LOW & SLOW

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 19, 2011, 20:54:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Jaro"
Ponawiam moje pytanie: Półosie z Lucasa na benzynie pasują do diesla na tarczach?

a ponawiaj sobie do woli  :lol: ,
gdyby nie pasowaly to bym chyba nie pisal o zmianie   :idea:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 19, 2011, 20:59:53 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "KGB"
Cytat: "Jaro"
Ponawiam moje pytanie: Półosie z Lucasa na benzynie pasują do diesla na tarczach?

a ponawiaj sobie do woli  :lol: ,
gdyby nie pasowaly to bym chyba nie pisal o zmianie   :idea:


Dziękuję za łaskawe udzielenie odpowiedzi.
LOW & SLOW

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 20, 2011, 08:44:52 am »

Offline czarnieski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8K16
"Kgracjank" wielkie dzięki za odpowiedź o taki opis właśnie mi chodziło.
Mam już zamontowaną chłodnice 1.9 gld bo moje GLE było fabrycznie z klimatyzacją i mu tam od razu wsadzili większą chłodnię ma też zbiorniczek wyrównawczy.
Mostu raczej nie będę ruszał i wspomagania też raczej nie zamontuje tylko sam silniczek żeby pod maską klekotał.

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 20, 2011, 11:23:04 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Z tego co widzę to GLD jest dużo lepszym rozwiązaniem niż LPG,teoretycznie benzynowy Polonez OHV ma katalogowo 75-85km(praktyka ma się różnie do tego :D ) do tego trutka LPG to w zależności od typu instalacji to nawet 10% w plecy czyli ogólny bilans koni taki jak w GLD lub nawet gorszy do tego koszt instalacji 1000-1500zł plus późniejsze przeglądy i regulacje i brak miejsca w bagażniku(albo koło albo bojler się poniewiera) to mając te 1500zł i mając tanio dawce i przy nakładzie swojej pracy taki swap już się spokojnie zrobi,koszt paliwa będzie podobny 5-7 ropy lub 10-15LPG i zawsze zamiast GLD można odrazu zrobić GTD :mrgreen: Tylko że klekot ma dla mnie trzy wady,klekocze,ma mały zakres obrotów użytkowych i jest cięższy i będzie bardziej dociążał oś przednią.
Jak ma się później sprawa ze zmianą paliwa w dowodzie?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 20, 2011, 11:46:00 am »

kgracjank

  • Gość
U mnie swap Atu + wyglądał następująco:

Znalazłem w ogłoszeniu, że koleś niedaleko mnie sprzedaje silnik 1.9 z trucka, zadzwoniłem. Szczęśliwym trafem okazało się że silnik jest z małym przebiegiem, ma wspome, wszystkie potrzebne dodatkowe graty, a to dlatego, że pochodził z PN Truck +. Koszt o ile pamiętam t w 1000 zł się zmieściłem.

A jeszcze wcześniej wcześniej jak miałem przejściówkę 1.5 GLE to kupiłem pod Wawą za 800 zł Caro GLD z 1997 roku, silnik żyletka, a buda zgnita, że się niemało przełamywał. Tak więc wszystkie graty były pod ręką.

Sprawa dowodu rejestracyjnego jest następująca: w wydziale komunikacji powiedzieli, że trzeba zrobić nowy przegląd jako, że zmieniła się pojemność silnika oraz masa auta (chodzi po prostu o te parametry które się formalnie zmieniły na poszczególnych pozycjach dowodu rejestracyjnego). Diagnoście powiedziałem, że owy silnik jest jedną z wersji silnikowych polonezów, oczywiście on również o tym wiedział, a więc nie musiałem go do tego usilnie namawiać i bez żadnych zbędnych pomiarów wydano zaświadczenie o zmianie silnika w którym na pewno bo już nie pamiętam wpisał nową pojemność jednostki napędowej, oraz nową masę auta bo jak wiadomo diesel cięższy. Z tym kwiciorem do wydziału komunikacji, wtedy oni wydają nowy dowód rejestracyjny. A więc koszt całej operacji wynosi tyle ile wydanie nowego dowodu rejestracyjnego + cena przeglądu u diagnosty o którym już wyżej pisałem czyli standardowa opłata jak dla normalnej fury bez gazu. No i jeszcze do firmy ubezpieczeniowej zgłosić, że pojemność się zmieniła.
Osobiście nie zmieniałbym tego w kwitach, bo szkoda tylko czasu, w starym poldzie nie zrobiłem tego a w nowym ojciec bał się tak jeździć a więc na jego życzenie doszło do zmiany w kwitach.

Silnik 1.9 + skrzynia biegów = około 25 kilogramów więcej od zestawu 1.5 czy też 1.6 OHV

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 20, 2011, 19:57:10 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Panowie, a jaka jest różnica między XUD9 a DW8 ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 20, 2011, 21:14:54 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
A szybkie pytanie jeszcze w GLD są inne sprężyny(tzn.twardsze) niż w OHV?

wygaśnie
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

GLD- czy warto?
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 21, 2011, 07:45:17 am »

snikers

  • Gość
Cytat: "Rafał#1951"
Panowie, a jaka jest różnica między XUD9 a DW8 ?

DW8 jako nowoczesniejsza wersja posiada EGR i inna pompe wtryskowa, z tego co kiedys wyczytalem

Odp: GLD- czy warto?
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 24, 2011, 12:48:47 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
panowie a jak sie ma upychanie do budy po ohv ( w ktorej jest aktualnie 2.0 dohc fiata) silnika citroena 1.9td? czy on ma bardziej rozbudowana wiazke niz ta z "polonezowego" diesla?  chodzi mi po glowie taki 1.9tdi w polonezie.. ale wlasnei o prostej konstrukcji bez zbenych pierdul..  doczytalem si eze ktos tu zmienial na td duzo jest roboty i najwaznejesze co cza?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: GLD- czy warto?
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 06, 2011, 12:18:11 pm »

Offline marecznik9

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 Gli 1995
Szukam GLD akrualnie i bardzo cięzko kupic takiego Poloneza ;(
Kazdy mnie straszy ze juz cienko z nowymi czesciami do tego silnika czy to prawda ?
« Ostatnia zmiana: Luty 06, 2011, 12:18:52 pm wysłana przez marecznik9 »
)
Daewoo-FSO POLONEZ CARO PLUS 1.6 GSI' 98
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/115618
Daewoo-FSO POLONEZ CARO PLUS 1.6 GLI'99
http://polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/136829

Odp: GLD- czy warto?
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 06, 2011, 15:28:05 pm »

Offline HARNAŚ

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 102
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lexus GS300 2JZ
Co prawda w GLD nie siedzę, ale na chłopski rozum, skoro Polonez to może tylko 1% egzemplarzy samochodów w których stosowano ten motor, to problemów być żadnych nie powinno.

Odp: GLD- czy warto?
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 06, 2011, 15:33:45 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Szukam GLD akrualnie i bardzo cięzko kupic takiego Poloneza ;(Kazdy mnie straszy ze juz cienko z nowymi czesciami do tego silnika czy to prawda ?
To te ludzie chyba nie wiedzą, że ten silnik nadal jeździ w dziesiątkach tysięcy aut i nadal jest do niego dostępna masa części. Pracuję w sklepie z częściami i sam niedawno szukałem komuś pierścienie tłokowe i komplet uszczelek i nie było kompletnie żadnego problemu, nawet był wybór kilku firm.

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: GLD- czy warto?
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 08, 2011, 01:01:24 am »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Spytam się czy zamiast klekota,można upchnąć benzynę np.1.8 dysponując skrzynią,belką i stabilizatorem z GLD?
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

Odp: GLD- czy warto?
« Odpowiedź #54 dnia: Marzec 27, 2011, 16:14:44 pm »

Offline adamek9026

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 109
    • Passat b5 FL 05'
Ja mam w swoim plusie silnik diesla. Bardzo fajnie smiga. Most przełożyłem od diesla. podobno te nowsze wersje tego silnika są słabsze od tych po 93r. Buda mi się nie sypie i odpala na mrozie bardzo dobrze. Kwestia dobrych świec. Przód siedzi troche niż jak był GSI. Mój jest akurat uczolony na olej roślinny. pali moze i lepiej, ale jest dużo słabszy. U mnie chyba jednak było coś przy pompie robione bo do setki z gps jest co okolo 14 sek. chmurka za mna jest alke czasem nie jedno autko sie zmara:)