Autor Wątek: Sterownik Sondy Lambda AL - 604  (Przeczytany 4495 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« dnia: Grudzień 10, 2014, 16:19:00 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
mam ten sterownik w samochodzie. ten sterownik posiada dwa przełączniki oraz potencjometr. kto wie do czego służą? szukałem wszędzie, nigdzie nie mogę znaleźć żadnych wiadomości. może ktoś ma schemat tego urządzenia.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 10, 2014, 17:27:00 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 10, 2014, 18:05:27 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
dzięki Panie Zoltan#1930. AL- 600 czy to to samo co AL- 604? mam wątpliwości bo 604 nieco inaczej wygląda i wtyczki są dwie a co gorsza w wiązkach nie występują podane kolory, to raz a drugi to skąd wziąć taki tester?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 10, 2014, 18:12:46 pm wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 10, 2014, 18:11:39 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Z tego co wyczytałem, to zabytek klasy "0" 604 ma ciut inną obudowę, ale funkcje te same.
Testera już raczej nie uświadczysz, można zamiast testera iść na około i podpiąć się wskaźnikiem afr do sondy lambda i wg instrukcji to ustawić.
Dalej to jednak będzie imitacja IIgeneracji. Jeśli chcesz dobrej regulacji i możliwości niestety należało by wymienić ten sterownik na coś nowszego.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 10, 2014, 19:03:34 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
 polonez to samochód "- 1" generacji. a jednak działa. w poprzednim polonezie miałem instalację 1 generacji i bez żadnej elektroniki działała doskonale. mam AL- 700, mam STAG2-E4/1, w niedziele przyjdzie elektryk i będzie robił instalację w oparciu o tego staga, bez silniczka krokowego. zobaczę co z tego wyjdzie.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 11, 2014, 08:43:21 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jakiś czas temu też byłem zwolennikiem-jeśli działa, to dobrze. Jednak ze sterownikiem, który coś robi i mam w to jakąś możliwość ingerencji jest po prostu lepiej-mniej pali i lepiej jeździ.
Bez silniczka krokowego? to co ten sterownik bedzie robić?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 11, 2014, 17:27:34 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
masz rację, taka instalacja jest bez sensu. z opisu AL- 604  wynika że w nim jest wszystko. prawdopodobnie nie jest właściwie podłączony. spróbuję sprawdzić te połączenia.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 11, 2014, 17:36:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w al-600/604 jest tylko prosty algorytm sterowania krokowcem bez ograniczen,dlatego potrzebny jest attuator z dodatkowa sruba i odpowiednio podtoczonym tloczkiem,
al-600 nie ma w sobie programowalnego procesora ,bo takie funkcje mozna osiagnac na prostych ukladach z bramkami,
w al-700 siedzi programowalny mikroprocesor (nie wiem jaki, wiem ze w stagXL jest atmega8L ,w stag50/100/150 jest atmega16 ,w bingoM jest PIC16F )dlatego ma duzo funkcji ustawianych z poziomu interface pod PC
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 11, 2014, 17:55:22 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 11, 2014, 23:36:11 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Macki, dziękuję za link. mam już to w polskiej wersji. właśnie konieczność regulacji przez komputer budzi moje największe obawy. dziś byłem w kilku warsztatach aby dowiedzieć się czy mają oprogramowanie do tego ustrojstwa, czy w razie czego mogę liczyć na pomoc. wszędzie mają laptopy ale bez właściwego programu. zresztą, po co panu takie cuda, panie- to tylko polonez. jak toto zacznie szwankować to nawet nie będzie się do kogo zwrócić. wszystko ma dobre i złe strony a myśleć trzeba z wyprzedzeniem. kiedyś ktoś wiózł mnie Polonezem z wielopunktowym wtryskiem z gazem 2 generacji i paliło toto ponad 13 litrów gazu. to jak się ma taki wynik do poprzedniego mojego gaźnikowca z najprostszą instalacją palącego poniżej 9 litrów a 10 to we 4 osoby i 140 na busoli.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 12, 2014, 00:23:43 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
aby dowiedzieć się czy mają oprogramowanie do tego ustrojstwa

był niedawno temat o przejściu na Staga XL lub 50, do tych sterowników oprogramowanie dostaniesz w sieci od ręki, a interfejs wysyłkowo
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 12, 2014, 00:46:29 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
najbardziej kompatybilne jest oprogramowanie do stagow,
do bingo czasami trzeba recznie wybrac odpowiedni COM dla emulatora z USB,
do AL700 nie bardzo pamietam,czy byly jakies problemy , tzn. nie bylo zadnych, ale podlaczalem sie tylko laptokiem z COM ,wiec nie wychwyci sie w ten sposob problemow z USB,

generalnie stary laptok z COM to podstawa przy podlaczeniu sie do czegokolwiek w samochodzie, bo USB sprawia problemy,
program do stagow dostepny na stronie producenta bez problemow ,do bingo i al700 albo probowac ze strony producenta (w KME trzeba sie zarejestrowac) ,albo po prostu ze skarbnicy roznych programow takich jak Chomik ,albo na Megapolu(drypa.pl) jezeli chodzi o programy do gazu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 12, 2014, 01:05:50 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
no tak, jeszcze laptop, jeszcze interfejs, jeszcze program, jeszcze to, jeszcze tamto. tylko wygrać w totka nie mogę. a polonez w dalszym ciągu wart 1300 zł.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 12, 2014, 01:34:45 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie musisz kupowac krowy,zeby napic sie mleka (pij mleko,bedziesz kaleka) ,
czyli nie potrzebujesz fejsa,laptoka i umiejetnosci,zeby ustawic sterownik, bo powinienes jechac do gaziarza i za gora 50pln miec ustawione,
ale jezeli pojedziesz do gaziarza, ktory twierdzi,ze to tylko Poloneza i najlepiej srube wstawic (i pewnie jeszcze wkreta w opone ;] ) to lepiej jednak tam nie jedz,

chcesz byc "retro" to pozostaje tylko polsrodek ,czyli Ii1/2 gen ,najlepszy jest stag Lplus http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/pl/Stag%20L/PL-STAG-L%20PLUS%20instrukcja.pdf
ale to kosztuje pieniadze (spory procent wartosci,jak na auto za 1300pln - nie zycze ci zmiany opon ;p ) i za tyle to mozna miec stagaXL ,ktory ma dwa tryby : potrzebuje laptoka,lub go nie potrzebuje,
ale w trybie nie potrzebujacym jest trudniejszy do ustawienia niz L-plus,

wazna cecha obu sa dioda czerwona i dioda zielona - to one pozwala Ci ustawiac we wlasnym zakresie srube na attuatorze bez zadnego dodatkowego "czytnika" jak w AL600 ,bo w stag L-plus i XL sa one wpudowane w skrzynke,

ale nie namawiam i nie polecam wymiany AL604 na L-plus,bo szkoda czasu i pieniedzy,
lepiej zaopatrzyc sie w cos takiego http://allegro.pl/wskaznik-sondy-lambda-afr-i4873025074.html i miec wypas,bo zamiast 2 LED jest 10 LED ,
sprawna sonda, odpowiednie podlaczenie pod sonde zarowno AL604 jak i AFR 10LED i mamy wypas "retro" steerowanie ustawiane srubami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 12, 2014, 13:03:18 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
KGB, Tobie by chyba wątroba zgniła, gdybyś jakieś złośliwości nie wtrącił, Ty zgorzkniały miłośniku rydzykowego radia. wymiana opon stanowi o bezpieczeństwie i nie podlega dyskusji. a elektronika przy instalacji LPG to jak alternator przy furmance. widzę jednak że wszyscy wypowiadają się w samych superlatywach o Autronic AL- 700 więc aby nie narazić się na miano kontuszowca, też Go założę. dziękuję kolegom za rady.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 12, 2014, 13:30:44 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Jakby co to mam do oddania al700
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 12, 2014, 16:33:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
opony maja wplyw na bezpieczenstwo, ale roznice miedzy modelami i markami placisz za dobre samopoczucie,
elektronika do kolntroli skladu mieszanki w najgorszym przypadku pozwoili oszczedzic 0.5l/100km ,wiec sie nie zwroci za szybko ,ale tez placisz za samopoczucie, czyli wiesz,ze cos czuwa,a wiec sam mozesz sie wyluzowac,
oczywiscie ,gdy sie nie ma za duzo szczescia z ustawieniami "sruby" to i kilka litrow mozna oszczedzic,

to jest tak,ze jest bardzo duza roznica miedzy I i II gen w stosunku wyczucia do kontroli - ja lubie kontrolowac,bo nie mam szczescia w zyciu i nie ufam metodzie na wyczucie,

montuj AL700,ale znajdz jakiegos ogarnietego gazownika,zeby to ustawil,
albo zostan z tym AL604, ale zamontuj kontrolke AFR z linku,ktory podalem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 12, 2014, 17:44:20 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 787
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Włodek zakładaj AL 700 ja go mam od 10 lat i jest Ok  <ok> sam go stroję bo mam interfejs i program na lapku i jestem zadowolony zjazdy ,a co do spalania LPG ? to każdy ma inną nogę hehe ja mam "cięzką" więc i mi pali !!!!!!  <lol2> ,a mocy ma tyle co na benie  (no prawie)  :jezyk2: także montuj i jakby co ? to podjadę  i Ci go ze stroję  <ok>  numer fona masz  <ok>

P.S. odkąd  mam lapka  z programem i interfejsem i sam sobie stroję ,wreszcie moge powiedzieć że poldek śmiga  jak trzeba  <ok>  bo kiedy "gazownicy" mi to robili ,to miałem wiecznie problemy ,i kupę nerwów  <blee>
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Sterownik Sondy Lambda AL - 604
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 12, 2014, 21:58:20 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
ok. Marek. dobrze że masz te specjały. będę się odzywał.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.