Udało się znaleźć dystrybutora (Roda24), który posiadał tłoki na 4 szlif razem z pierścieniami w zestawach.
Przyznam szczerze, że miałem podwójny szok,
1. Tłoki posiadają wkładkę termiczną, jak oryginalne na pierwszy montaż, której nie posiadały moje tłoki remontowe (lucas, niby stara produkcja złoteckiego - czarne anodowane bez wkładki, oraz tłoki anodowane Gorzyce... których jakość była poniżej wszelkiej krytyki, rozrzut mas między tłokami 12 gramów! i też brak wkładki termicznej, również luz na 0,06), więc pewnie można je pasować na fabryczne 0,035-0,04 zamiast dużego luzu 0,06. Pewnie, bo to już oceni szlifierz - niestety, złotecki nie nabił pasowania na denku, ani na opakowaniu. Pamiętając jednak, że tłoki bez wkładki wymagały tak dużego luzu jak 0,06, logiczne, że tutaj będzie można dać ciaśniejsze pasowanie.
2. Pierścienie były z primy, z wymiaru, którego nie mają w katalogu, niestety nie znalazłem daty produkcji.
Numery spisane z pudełka:
Pierścienie fiat, lancia, polonez, seat, zastavia (:D)
K1-1055-080. W katalogu ich nie ma... a wyglądają jak świeża produkcja (daty brak). Burdel na kółkach!
Tłoki wyglądają na dobrze wykonane, po zważeniu mają bardzo podobną masę:
1. 352,8g
2. 351,2g
3. 351,2g
4. 353,0g
Więc aby wyrównoważyć je do identycznej wagi będzie mało pracy. Gdybym wcześniej wiedział, sam bym pewnie brał te tłoki
Niestety, złotecki ma teraz tylko 4 szlif i... dalsze, podobno nawet piąty i więcej. Ciekawe, czy w ogóle to prawda, i czy blok ma na tyle "mięsa", żeby zrobić szlif na nadwymiar 81,20.
Jakby ktoś miał problem ze znalezieniem firmy, która dorobi pierścienie. to tutaj dorobią na każdy wymiar:
Blus M.K. s.c. , Łódź, tel 42 616 85 08Cena dość wysoka, bo aż... 160zł/tłok ze sworzniem, zabezpieczeniami i kompletem pierścieni. Sporo, ale cóż... przynajmniej są jakościowo dobre (przynajmniej na pierwszy rzut oka) , mają wkładkę i nie trzeba z nich rżnąć materiału jak np. z Gorzyc. Zobaczymy, jak się będą sprawdzać w silniku Krzyśka, i pewnie zdamy relację.