Autor Wątek: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif  (Przeczytany 3511 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« dnia: Grudzień 28, 2020, 20:48:36 pm »

Offline Stypke93

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 2
    • Polonez 1500 borewicz
Cześć,
Poszukuje od jakiegoś czasu tłoki do 1.6 na 3 szlif (80.60) niestety nic nie znalazłem, Złotecki ma w katalogu ale aktualnie nie produkuje i nie ma na stanie (oprócz 4 szlifu 80.80, ale tam zaś ciężko o pierścienie), w sklepach też nie znalazłem. Dodatkowo znalazłem jeszcze tłoki od Łady nivy właśnie o takich wymiarach 80,60 i się zastanawiam czy może dało by to rade jako zamiennik  <mysli> a może jest jakiś inny pomysł na rozwiązanie problemu? 

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 28, 2020, 21:08:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2862
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Spróbować z tłokami od jakiegos fiata?
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 29, 2020, 04:24:17 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
 126 Bis,seicento i Cinquecento mogą mieć takie tłoki.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2021, 00:11:37 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Udało się znaleźć dystrybutora (Roda24), który posiadał tłoki na 4 szlif razem z pierścieniami w zestawach.

Przyznam szczerze, że miałem podwójny szok,
1. Tłoki posiadają wkładkę termiczną, jak oryginalne na pierwszy montaż, której nie posiadały moje tłoki remontowe (lucas, niby stara produkcja złoteckiego - czarne anodowane bez wkładki, oraz tłoki anodowane Gorzyce... których jakość była poniżej wszelkiej krytyki, rozrzut mas między tłokami 12 gramów! i też brak wkładki termicznej, również luz na 0,06), więc pewnie można je pasować na fabryczne 0,035-0,04 zamiast dużego luzu 0,06. Pewnie, bo to już oceni szlifierz - niestety, złotecki nie nabił pasowania na denku, ani na opakowaniu. Pamiętając jednak, że tłoki bez wkładki wymagały tak dużego luzu jak 0,06, logiczne, że tutaj będzie można dać ciaśniejsze pasowanie.
2. Pierścienie były z primy, z wymiaru, którego nie mają w katalogu, niestety nie znalazłem daty produkcji.





Numery spisane z pudełka:
Pierścienie fiat, lancia, polonez, seat, zastavia (:D) K1-1055-080. W katalogu ich nie ma... a wyglądają jak świeża produkcja (daty brak). Burdel na kółkach!

Tłoki wyglądają na dobrze wykonane, po zważeniu mają bardzo podobną masę:
1. 352,8g
2. 351,2g
3. 351,2g
4. 353,0g

Więc aby wyrównoważyć je do identycznej wagi będzie mało pracy. Gdybym wcześniej wiedział, sam bym pewnie brał te tłoki :P Niestety, złotecki ma teraz tylko 4 szlif i... dalsze, podobno nawet piąty i więcej. Ciekawe, czy w ogóle to prawda, i czy blok ma na tyle "mięsa", żeby zrobić szlif na nadwymiar 81,20.

Jakby ktoś miał problem ze znalezieniem firmy, która dorobi pierścienie. to tutaj dorobią na każdy wymiar:
Blus M.K. s.c. , Łódź, tel 42 616 85 08

Cena dość wysoka, bo aż... 160zł/tłok ze sworzniem, zabezpieczeniami i kompletem pierścieni. Sporo, ale cóż... przynajmniej są jakościowo dobre (przynajmniej na pierwszy rzut oka) , mają wkładkę i nie trzeba z nich rżnąć materiału jak np. z Gorzyc. Zobaczymy, jak się będą sprawdzać w silniku Krzyśka, i pewnie zdamy relację.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2021, 00:21:15 am wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2021, 08:05:55 am »

Offline ralf93

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez GLE '94
Ja na 4 szlif znalazłem pierścienie hastings na jakieś zagranicznej stronce. Szukałem jako pasujące do cinquecento 700. Same pierścienie na pudełku opisane fiat 1.5 2.0 4.0. To było rok temu i na Rodzie nie mieli tych pierścieni. Może prima zrobiła produkcje pod te tłoki bo było zapotrzebowanie.
https://ibb.co/6XRWxyr

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2021, 21:21:56 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bardzo droga impreza, z takimi cenami tlokow, to remont wyjdzie w cenie remontu K16,
jenden tlok w cenie kompletu do 1.5 (pojedyncze przypadki,ale da sie kupic), to juz mozna pokusic sie o tulejowanie na 1.5,
a od biedy, to i na uzywanych 1.5 mozna zrobic tulejowanie, wiec trzeba zbierac stare tloki, bo moga sie kiedys przydac

Ciekawe, czy w ogóle to prawda, i czy blok ma na tyle "mięsa", żeby zrobić szlif na nadwymiar 81,20.
nie wystarczy, ze bedzie "mieso", bo jeszcze jego grubosc sie liczy - plasterkiem szynki cienkim jak zyletka nie najesz sie na dlugo,
81mm to srednica pod tulejowanie dla 1.5, wiec jak najbardziej da sie taki otwor wywiercic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2021, 21:42:06 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Tylko po co robić ze słabego silnika jeszcze słabszy? Z auta wyleciał 1.5 AA, żeby ustąpił miejsca temu z trochę lepszą mocą i momentem :P. I tak nie ma co narzekać na taką cenę tłoków, ważne, że jakościowo są dobre. Przez długi czas szukaliśmy czegokolwiek, bo na rynku było dosłownie nic, a nie ma nic gorszego, niż zablokowana robota i silnik w kawałkach przez brak podstawowych części.

bardzo droga impreza, z takimi cenami tlokow, to remont wyjdzie w cenie remontu K16

Niestety od jakiegoś czasu już tak jest. Ciężko znaleźć nowe wałki rozrządu, zapasy od Fiołka się wyprzedały. Poza znalezieniem dobrego silnika nie wymagającego remontu (jeszcze się zdarzają), remont jakiegokolwiek OHV staje się coraz droższą zabawą. Jak ja robiłem remont, było jak się okazuje, dużo łatwiej. W tym momencie zamiast decydować się na remont, szukałbym znośnego egzemplarza 1.6 z małym przebiegiem, wymagającego tylko uszczelnienia.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 21, 2021, 21:44:34 pm wysłana przez Daniel22#1984 »
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2021, 21:13:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Jak to się stało że zawsze byłem przekonany jakoby OHVka miała na tłokach wyżłobienia pod zawory?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 31, 2021, 21:42:07 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Nie byłeś przekonany tylko tak jest, "zajebista" budowa głowicy to wymusiła a właściwie osadzenie zaworów ssących przez co można ją splanować tylko dość minimalnie od wartości nominalnej bo gniazda są dość nisko i nie doprężysz go tak jak malucha gdzie można śmiało ciąć głowicę 8 mm i więcej robiąc z silnika fajną maszynę do niszczenia rozruszników  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 31, 2021, 21:47:21 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
To czemu w tych tokach tego nie ma?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 31, 2021, 21:50:35 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 878
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Przyjrzyj się jeszcze raz dobrze
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 31, 2021, 21:53:16 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Aaa, rzeczywicie. Wystąpił efekt odwrotny do efektu wykrycia twarzy Jezusa/Papieża/Matki Boskiej w pleśni na budynku.

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 02, 2021, 19:09:44 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Znalezienie czegokolwiek do ohv będzie coraz droższe  bardziej pracochłonne wiec czas najwyższy kupować graty na zapas.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 02, 2021, 20:54:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Tylko po co robić ze słabego silnika jeszcze słabszy? Z auta wyleciał 1.5 AA
jaki slabszy, przeciez w najlepszej cenie sa plaskie 77mm, wiec i tak trzeba dolozyc sprezare,
jak dolozysz sprezare, to masz znacznie mocniejszy ;p

tak na marginesie zapytam ile kosztuja pierscienie tlokowe, bo chyba masz informacje z pierwszej reki,
generalnie interesuja mnie 77 i 80 - na alledrogo widzialem, ze krzycza ponad 3 dychy za jeden cylinder 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 02, 2021, 21:09:47 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5075
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Znalezienie czegokolwiek do ohv będzie coraz droższe  bardziej pracochłonne wiec czas najwyższy kupować graty na zapas.
Taka kolej rzeczy. Najlepiej nakupić całych silników na zapas, albo iść w inny, bardziej dostępny silnik, do którego części jeszcze długo nie braknie.

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 02, 2021, 22:32:36 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Tylko po co robić ze słabego silnika jeszcze słabszy? Z auta wyleciał 1.5 AA
jaki slabszy, przeciez w najlepszej cenie sa plaskie 77mm, wiec i tak trzeba dolozyc sprezare,
jak dolozysz sprezare, to masz znacznie mocniejszy ;p

tak na marginesie zapytam ile kosztuja pierscienie tlokowe, bo chyba masz informacje z pierwszej reki,
generalnie interesuja mnie 77 i 80 - na alledrogo widzialem, ze krzycza ponad 3 dychy za jeden cylinder 

Turbo to inna para kaloszy :) Wtedy to owszem.

Za dorabiane na 4 szlif chcieli 200zł/komplet... Także to dobra cena.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 02, 2021, 23:47:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
2 stowy za pierscienie na jeden tlok <lol2>
chyba do beczki 200D z gwarancja na 1mln km

chodzi mi o nominalne z primy, ewentualnie pierwszy szlif na zapas,
nominalne, bo nie wiem co zastane w 1.5AB - przebieg raptem 30kkm, ale byl przegrzany i jak mu kiedys mierzylem komprechce to mial 12.5 ; 11 ; 10 ; 12.5
tak myslalem, zeby zajac sie nim latem na dwudziesta rocznice lezakowania
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tłoki do silnika 1.6 na 3 szlif
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 03, 2021, 00:20:23 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4632
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Nie no, bez przesady! 200pln za komplet na 4 tłoki w tej firmie, którą podałem. Co do primy - nie dzwoniłem, nie pytałem - wyżej napisałem, w katalogu w ogóle nie mają podanych pierścieni na 4 szlif, najlepiej do nich zadzwonić i zapytać.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...