Autor Wątek: podpasowujemy nabe  (Przeczytany 9493 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

podpasowujemy nabe
« dnia: Lipiec 04, 2009, 13:59:11 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi


n to liczba zebow w kierownicy, lub rowków na trzpieniu.

tak wyglada szkic wieloklinu w pluszaku. czy ktos orientuje sie, czy od czegos innego naba podejdzie do wspanialego pojazdu fso ?

podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 04, 2009, 20:16:31 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
xprot, a po co się męczyć skoro można na allegro kupić nabę MJM do plusa?
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 04, 2009, 21:42:09 pm »

Offline Grakoz

  • RWD Lover
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie: Bez Gwiazdy nie ma Jazdy
    • 97' MB W202 200 KOMPRESSOR
pewnie te 160zł odstrasza :D
97' MB W202 200 KOMPRESSOR sport + AMG
RIP 96' FSO POLONEZ ATU 1.6 GLI [ 1.4 16V ] powered by Elpidżi

podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2009, 22:34:34 pm »

santi86

  • Gość
wymiary są podane w mm, czy w cm? W sumie to i to mi nie pasuje.

podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 05, 2009, 02:40:38 am »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Kumpel miał nabe od calibry, wydłubał z niej wieloklin i wsadził z oryginalnej kierownicy.
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 05, 2009, 12:25:00 pm »

Offline xprot

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 328
    • borocaro+ gsi
w mm. nakretka kierownicy ma gwint chyba M16,a wieloklin nie jest wcale duzo grubszy.

podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 05, 2009, 19:26:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja sobie poradziłem tak że ze starej kiery wyciąłem krażek z wieloklinem o średnicy odpowiedniej do posiadanej naby raid. Przykręciłem go na 4 śruby którymi mocowana jest część odsadzająca kierę. Analogicznie zrobiłem z plastikiem od klaksonu...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 05, 2009, 19:51:09 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
tzn co? jak to zrobiłes? zrobiłes samemu nabe ze starej kierownicy?
Powered by Lpg.

podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 05, 2009, 20:09:38 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Ja zrobiłem to podobnie jak Bocian ale zamiast skręcania naba została dla pewności dwukrotnie obspawana. Oryginalnie była to naba Momo do Opla Kadeta.

"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Odp: podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 25, 2013, 17:20:00 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 25, 2013, 17:45:41 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
ja mam od nich nabe do plusa z drobnym wieloklinem;p  lezy i sie kurzy czekajac na 'lepsze' czasy...nie bylo z nia problemow.

Odp: podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 27, 2013, 13:25:33 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ja od nich nabę zanabyłem jakieś 2 lata temu  ale przysłali mi  na mniejszą liczbę  zębów, wtedy mieli tylko taką i byli święcie przekonani że pasuje ona do każdego poloneza, dopiero po tych przepychankach   i umotywowaniu  reklamacji  że są trzy rodzaje wieloklinów na stronie pojawiły się trzy wersje.  Ktoś jednak to sprawdził:) co do estetyczności wykonania mając to w ręku stwierdzam że za te pieniądze wygląda to jak rozmazana kupa na chodniku. Efekt wizualny jest tandetny,  odnosi się wrażenie że otwory na śruby  mocujące kierownice są krzywo nagwintowane, sama osłona gumowa jest wykonana tandetnie ( widać na niej miejsce łączenia plastiku, powtarzam plastiku nie gumy) ogólnie szkoda kasy. 
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2013, 15:13:48 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
no to ja mam od nich ( przynajmniej tak twierdzila osoba od ktorej nabe kupowalem ) i odbiega od tego co piszesz..



« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2013, 15:16:33 pm wysłana przez DaMaGe »

Odp: podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 27, 2013, 15:31:04 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
ja miałem nabę z fiata 126p (malucha) i pasuje bez problemów do polda z grubym wieloklinem ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 27, 2013, 17:20:39 pm »

Offline DaMaGe

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1263
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN C+ 1.6 GLI `2000
problemem jest dostepnosc naby do plusa.

Odp: podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 27, 2013, 19:04:03 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
problemem jest dostepnosc naby do plusa.
zawsze wystarczy przełożyć sobie kolumnę kierowniczą ... a tych na gruby wieloklin puki co jest mnóstwo :)
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 27, 2013, 19:06:19 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
problemem jest dostepnosc naby do plusa.
Ja zakupiłem kiere momo z naba, w all pisalo ze do poloneza, zaryzykowałem i kupilem. I odziwo do plusa weszła :) bez problemu i smigam jak ta lala. Wykonana profi.
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 14, 2017, 17:20:31 pm »

Offline petie

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 8
    • Polonez Caro Plus '99
Witam,

Odświeżam temat. Szukam naby i kierownicy która będzie pasowała do poloneza caro plus, 99 rok. Drobny wieloklin. Przeglądałem wcześniejsze wątki na forum ale chyba są one już nieaktualne. Nie znalazłem nigdzie naby MJM która była opisywana.

Czy obecnie są jakieś rozwiązania które możecie polecić w tym zakresie? Oczywiście w miarę rozsądnej cenie.

Pozdrawiam

Odp: podpasowujemy nabe
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 14, 2017, 22:09:09 pm »

Offline tomeQ

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 52
  • Płeć: Mężczyzna
    • c+ gsi
Rozwiązania masz dwa, albo długie i raczej wątpliwe poszukiwanie oryginalnej naby z odpowiednim wieloklinem albo zrobienie sobie naby własnoręcznie. Najlepiej kupić nabę RAID gdzie da się odkręcić flanszę z wieloklinem od elementu mocującego do kierownicy i wyciąć z kiery plusa krążek z wieloklinem jak opisywali powyżej, później pozostaje tylko wywiercić 4 otwory i skręcić. Problem niewielki z ogarnięciem klaksony żeby nie robił zwarcia ale do ogarnięcia, minus tej naby w porównaniu do fabrycznej jest taki, że ma małe odsadzenie. Mam oba "modele" i mi wygodniej się jeździ z "fabryczną" kiera jest bliżej fotela i można się lepiej wpasować , gorzej z włączaniem kierunków, czy długich ale nie ma tragedii. Zależy jednak jak ktoś lubi jeździć, czy na leżąco, czy pionowo.