Autor Wątek: Końcówki drążków długie/krótkie?  (Przeczytany 6507 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Końcówki drążków długie/krótkie?
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 12, 2017, 22:56:58 pm »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Wszystko super tylko sam się zakręciłeś, pisałeś o krótszej końcówce i długim łączniku w plusie co jest bzdurą.
Miałem tak u siebie. Czy był to fabryczny zestaw - wątpię, gdy wymieniałem przebieg był w okolicach 130tys. Zamówiłem końcówki długą i krótką do szerokiego zawieszenia. Przy wymianie okazało się, że łączniki są te dłuższe, co dziwniejsze stare końcówki zgadzały się wymiarowo z nowymi. Wymieniłem je i pojechałem na zbieżność, ale niestety nie dało rady tego ustawić - brakowało gwintu. Skończyło się na wymianie łączników na krótkie i ponownej wizycie na ustawianiu zbieżności.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Końcówki drążków długie/krótkie?
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 12, 2017, 23:02:53 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
Tak mi gadał facet w motoryzacyjnym, jako argument iż krótka pasuje ze tego powodu, nie latam z suwmiarką i nie mierzyłem bo pasowało. Ja mam auto od nowości więc wiem że nikt tam nic nie przemieniał.

Odp: Końcówki drążków długie/krótkie?
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 12, 2017, 23:42:07 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Maćko, to co piszesz nie trzyma sie kupy w zadnym miejscu,
po pierwsze dlugie laczniki, ktorych na pewno nie zalozyla fabryka,
po drugie zalozyles koncowki tej samej dlugosci obie i zabraklo gwintu do ustawienia zbieznosci ,a sprawe zalatwiles zakladajac laczniki krotsze o 3cm !!

zimny,
jak cos jest krotsze ,to sie zawsze zmiesci w dziurze, gdzie dotychczas siedzialo dluzsze ;>
specjalnie poszedlem dzis do garazu szukac zuzytych koncowek, pomyslalem sobie, ze jestem ten szybki lub ten wsciekly i szukam w garage customowych czesci, zamontowac je, coby sejfy sie lepiej ciagaly po asfalcie ;]

w kazdym razie znalazlem koncowke krotka, stara, jeszcze z zawleczka, ktora z tego co pamietam siedziala w waskim Caro,
to jest ta dluzsza krotka koncowka, co pozornie potwierdzalo by wersje twoich racji od faceta ze sklepu,
jednak na gwincie jest wyrazny slad jak gleboko byla wkrecona i chyba jednak ktos wkrecil dluzsza koncowke w krotszy otwor - niechybnie jakis Rocco musial byc, co by sie zgadzalo z wloskim rodowodem,

no dobra, od strony technicznej wyglada to tak, ze koncowki krotkie roznia sie dlugoscia do 10mm ,co nawet widac na zdjeciu z pierwszego,
do szerokiego idzie ta dluzsza, ale jak sie komus nie chce czyscic lacznika to sobie wkreci ta krotsza, co zapewni mu marne 15-20mm gwintu (zalezy ile wkreci koncowke dluga),
jak ktos sie postara to wkreci dluzsza do waskiego - ta ktora znalazlem siedziala dobre 30mm,
a dlaczego jestem pewny, ze dluzsza jest do szerokiego ?
bo mi sie chcialo wyczyscic laczniki, gdy wymienialem koncowki krotkie - wyjalem drazki i pastwilem sie na imadle,
auto kupilem z przebiegiem 77kkm i siedzialy tam fabryczne, nie dotykane kluczem drazki,
przy ~100kkm wymienialem tylko koncowki krotkie (za chwile musialem wymieniac w wahaczu, ale nie o tym temat) i kupowalem Delphi (czy moze jeszcze pod nazwa Krosno ,okolice roku 2003),
w sklepie tez byl dylemat, facio wyciagnal obie i nie bardzo wiedzial, ktora jest do krotkiego, a ktora do szerokiego,
powiedzialem, ze biore te dluzsze ,byly chyba drozsze o 2pln, bo najwyzej obetne jak beda za dlugie - facio powiedzial, ze moge przyjsc i wymienic zamiast sie meczyc,
po odkreceniu starych przylozylem nowe i byly identyczne, wkrecilem liczac obroty (zla metoda, rownie nieskuteczna jak na suwmiarke i latwiej sie pomylic niz przy suwmiarce) ,a po zmianie koncowek w wahaczach bez problemu udalo sie ustawic zbieznosc, na 3mm tak w srodku zakresu ,bo pojechalem na 195/50/15 i facio nie wiedzial, jak w Polonezie takie felgi zinterpretowac,
juz nie pamietam, to bylo chyba 3mm liczone na skali dla 13'
« Ostatnia zmiana: Lipiec 12, 2017, 23:46:09 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Końcówki drążków długie/krótkie?
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 13, 2017, 00:27:05 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
Maćko, to co piszesz nie trzyma sie kupy w zadnym miejscu,
po pierwsze dlugie laczniki, ktorych na pewno nie zalozyla fabryka,
po drugie zalozyles koncowki tej samej dlugosci obie i zabraklo gwintu do ustawienia zbieznosci ,a sprawe zalatwiles zakladajac laczniki krotsze o 3cm !!
Końcówki były wkręcone na maxa w łącznik i nadal brakowało kilku obrotów aby ustawić zbieżność - skończył się gwint na końcówkach.

Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Końcówki drążków długie/krótkie?
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 13, 2017, 01:04:11 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to na krotszych koncowkach by dalo rade ,bo gwint sie zaczyna wczesniej,
ale musiales jakiegos dziwnego stwora uczynic ,bewnie dluga koncowka byla od szerokiego i z dlugim lacznikiem takie jaja wyszly
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Końcówki drążków długie/krótkie?
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 13, 2017, 09:10:32 am »

Offline Maćko

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + 1.8 LPGTi 23E
No dałoby rade, w końcu takie było założenie istnienia długich łączników - polonez mojego ojca (93, przejściówka między Mr'91 a Mr'93, szerokie zawieszenie i metalowe podszybie) wyjechał z fabryki z końcówkami z wąskiego i długimi łącznikami.

Wg. katalogu końcówki mają długość:
Wąski zawias: długa 20,5cm, krótka 11cm
Szeroki zawias: długa 24,5cm, krótka 10cm

I dane te pokrywają się z większością końcówek wystawianych na allegro i sklepach.

Łączniki krótkie mają długość 7,5cm, a długie 10,5cm. Jeśli ktoś chce to jak będę w domu to mogę podać numery katalogowe fso do szerokiego zawieszenia, do wąskiego nie mam.
Był: Caro '93
Jest: LPGTi - Atu Plus 1.8 VVC 160+KM 23E | Renault Laguna 3 GT 2.0 dCi 178KM

Odp: Końcówki drążków długie/krótkie?
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 13, 2017, 15:38:29 pm »

Offline zimnylech

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 00' Subru OUT H4
O proszę, miało być temat z serii "pytanie odpowiedz" a tu już druga strona.

Odp: Końcówki drążków długie/krótkie?
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 14, 2017, 00:47:11 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Czyli tak jak twierdziłem. Akurat to fajne bo w przypadku zmiany mocowania sruby donlwgo wahacza w belce mozna dac krotkie od wąskiego do szerokiego i mamy pełną regulację
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .