Autor Wątek: Tuning Silnika 1500  (Przeczytany 2735 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tuning Silnika 1500
« dnia: Lipiec 12, 2023, 04:56:08 am »

Offline STOPER1985

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125 p
Czesc jestem nowy na tym na tym a wiec Witam wszystkich serdecznie :) <spoko> Na wstepie wiem ze tematow na temat tuningu silnika ohv było duzo prosze mnie licznowac otoz chce  poprawic troche silnik ohv  i moje pytanie brzmi  chce zaadotpować  gazniki od kawasaki 750 .. taki mod widziałem czy da sie tym jezdzic na codzien ? czy tylko taka modyfikacja jest do upalania(sportu ?

Odp: Tuning Silnika 1500
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 12, 2023, 21:10:06 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Znaczy się ITB? Do sportu powinno to jeszcze być spoko ale na daily, przy czterech przepustnicach wyczuwam tutaj masę kłopotów z sensowną regulacją tego.
Przy obecnej dostępności sterowników programowalnych do elektronicznego wtrysku (które ogarniają również zapłon oraz parę innych ciekawych bajerów) jakoś nie specjalnie mi się widzi taki mod. Gaźniki to wydatek paru stów, a jeszcze trzeba zmodzić pod to jakiś kolektor co również tanie nie będzie (chyba, że DIY). Najgorsze, że efekty tego mogą być niespecjalne biorąc pod uwagę, że największą restrykcją w OHV jest głowica - dość małe kanały i zawory. A na to (poza powiększeniem) najlepszym rozwiązaniem jest ordynarne nadmuchanie turbiną :D
Pytanie zasadnicze, to OHV ma zapierdzielać czy służyć do lansu na żwirku pod stadionem?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Tuning Silnika 1500
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 13, 2023, 04:29:24 am »

Offline STOPER1985

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125 p
chce go zrobic do jazdy na codzien nie do kjs widziałem takiego moda tylko na przepustnicach od hondy cbr f2 piekny dzwiek  napewno bym robił swoj silnik lub 1.6 modyfikacja głowicy i jakis wałek np od swiątka ale nie za ostry:) napewno moj oryginalny tez jest troche zdarty :p
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2023, 04:31:34 am wysłana przez STOPER1985 »

Odp: Tuning Silnika 1500
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 13, 2023, 09:48:37 am »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Kupa siana a efekt średni . Lepiej zeswapować coś co da się modzizić i do czego są graty. Przykładowo 2.0 czy 2.2 z Opla do którego gratów jest od groma  czy 1.8 T rovera czy 1.8 WC jeśli chcemy iść jakoś w coś zbliżone fabryce. Według mnie grzebanie OHV to średni pomysł . Worek pieniędzy żeby jechało tak jak coś zeswapowanego bez modów. Ja akurat zwolennikiem OHV w żadnej budzie nie jestem czy 125p czy Poldzie . Do turlania jakoś po mieście z LPG obleci ale jeździć tym normalnie to idzie się umęczyć .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Tuning Silnika 1500
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 13, 2023, 15:28:48 pm »

Offline STOPER1985

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 36
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125 p
tak tylko ze taki zamysł mam zrobic replike bartosia :P ale mam mam siwy kolor lub w barwy fso  zebby nadac fajny wyglad autku jezeli silnik wsadze inne niz seria to za jakis czas jak bede chciał sprzedac potencjalni kupcy beda stekac aa to przerobiony itp ..

Odp: Tuning Silnika 1500
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 14, 2023, 09:04:07 am »

Offline Michał_22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 550
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.8 VVC 98r
Jak chcesz sprzedać, to lepiej nie rób nic. Nigdy nie wrócą Ci się koszty włożone w auto.

Odp: Tuning Silnika 1500
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 14, 2023, 17:53:26 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4797
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
No to jest akurat prawda. Pieniądze wsadzone w usprawnienie się nie zwrócą. Chyba, że coś się zmieni za 10, 20 lat - aktualnie raczej nie ma na to szans.

Tuning wg tytułu - czyli 1500, jest bez sensu. Jak chcesz tuningować OHV, zabierz się za 1600. I jak wspomniał Sławek - pomyśl raczej o elektronicznym wtrysku, strojonym sterowniku, niż o gaźnikach. Sam chcę pójść w kierunku programowalnego sterownika przyszłościowo. Dają one zauważalnie lepsze efekty, i kulturalniejszą pracę silnika. Wałek Świątka bym sobie odpuścił, można lepiej wydać te pieniądze.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Tuning Silnika 1500
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 21, 2023, 06:37:31 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Czesc jestem nowy na tym na tym a wiec Witam wszystkich serdecznie :) <spoko> Na wstepie wiem ze tematow na temat tuningu silnika ohv było duzo prosze mnie licznowac otoz chce  poprawic troche silnik ohv  i moje pytanie brzmi  chce zaadotpować  gazniki od kawasaki 750 .. taki mod widziałem czy da sie tym jezdzic na codzien ? czy tylko taka modyfikacja jest do upalania(sportu ?

A nie lepiej zacząć od obróbki kanałów i splanowania głowicy? I do tego wałek+ większy gaźnik?
No i wydech, rurowiec 4-2-1 z Poloneza GSI. Zakładam że to 125p, borewicz lub akwarium, jeżeli tak to w tych modelach tłumikiem komorowym jest tłumik nie końcowy jak w późniejszych Polonezach i innych autach, tylko tłumik środkowy. Więc jeszcze jakiś duży przelotowy za niego i jak to dobrze wykonasz i zestroisz to może dać odczuwalną poprawę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Tuning Silnika 1500
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 06, 2023, 10:43:55 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
banned dobrze mówi ;)

Jak chcesz zrobić Bartosia, poniżej link do homologacji FSO 125P grupy A
https://historicdb.fia.com/sites/default/files/car_attachment/1600911901/homologation_form_number_5142_group_a.pdf

Jak zrobisz z głową to znajdzie się chętny i dobrze zapłaci nawet przy sprzedaży takiego auta.

Poszedł bym w silnik 1600 zawsze to większa pojemność, ostry wałek, dobrze zrobiona głowica, kolektory obrobić, tłumik środkowy komorowy zmienić na środkowy z Caro jest przelotowy.
Krótsze przełożenie założyć tylnego mostu, gaźnik zmodyfikować większe dysze założyć, najlepiej dać do jakiegoś speca.

Odchudzony i dobrze zmodyfikowany 125P na OHV daje radę, no chyba, że chcesz więcej zainwestować Fiatowskie 1600-1800 DOHC ]:->