Autor Wątek: Luz na przekladni kierowniczej  (Przeczytany 7362 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Luz na przekladni kierowniczej
« dnia: Marzec 13, 2006, 10:50:54 am »

lukyyy

  • Gość
Witam
Ostatnio stwierdzilem ze pora poszukac miejsca gdzie ma luz w ukladzie kierowniczym
metoda prob i bledow odkrylem ze jest to przekladnia kierownicza. Myslalem ze wystarczy dokrecic srubke i luz sie skasuje , faktycznie ulegl zmniejszeniu ale jest spory co ciekawe prawie go nie ma gdy kola sa ustawione na wprost natomast w skarjnych polozeniach skretnych luz na kole kierowniczym ma na obwodzie kierownicy z 5 cm czyli za duzo delikatnie ujmujac, co w takim wypadku zrobc wymienic cala przekladnie czy daje sie to rozebrac i wymienic jakis jej element?
I czy to normalne zjawisko ze luz jest tak olbrzymi w skrajnych polozeniach a przy kolach ustawionych na wprost prawie go nie ma?
Pozdrawiam

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 13, 2006, 14:35:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
luz mierzy sie na kolach ustawionych prosto
na skreconych zawsze jest luz i tak ma byc
w czasie jazdy po luku i tak nie czujesz luzu ,bo kola sa prostowane ,a ty wywierasz nacisk na jedna strone

mam nadzieje ,ze chodzi o zwykla przekladnie (bez wspomagania)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 13, 2006, 14:49:34 pm »

lukyyy

  • Gość
Tak przekladnia jest zwykla, OK dziekuje bo juz myslalem ze mam to wymiany przekladnie :) Pozdrawiam

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 13, 2006, 17:11:29 pm »

Arnold

  • Gość
u mnie w skrajnych położeniach jest z 15 cm  :mrgreen:
no może trochę przesadziłem ale ok. 10 napewno a ok. 5 to jest przy kołach na wprost a ?rubkę mam już na fulla  :?

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 13, 2006, 17:26:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Arnold"
u mnie w skrajnych położeniach jest z 15 cm  :mrgreen:
no może trochę przesadziłem ale ok. 10 napewno a ok. 5 to jest przy kołach na wprost a ?rubkę mam już na fulla  :?
to masz jeszcze w miare -tzn. nie musisz wymieniac ,ale pilnuj sprawy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 06, 2006, 09:59:40 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
kurde, nie wiem gdzie wrzucic moje pytanie wiec wrzucam tu: od jakiegos czasu jak krece kierownica, to slysze z prawej strony, gdzies za sciana grodziowa, dzwiek taki jak by guma o cos obcierala. nie sa to opony, bo tego z zewnatrz nie slychac. coz to moze byc??
to ja, byly Marcin#839

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 06, 2006, 10:06:02 am »

Lodówa#1826

  • Gość
jest to wspornik ukł kierowniczego. Po ?ci?gnieciu prawego koła widac go. Jest to jakby druga przekładnia kierownicza(na tej samej wysokosci itp) i to tak trzeszczy. Wspornik ten jest zatarty w ?rodku. Wyontowac, rozebrac, nasmarowac, złożyć i włożyc i cisza :)

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 06, 2006, 11:49:52 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
ok. Dzieki  :smile:
to ja, byly Marcin#839

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 06, 2006, 11:54:31 am »

Lodówa#1826

  • Gość
dodam tylko ze miałem to samo  8)  i nie wiem jak wygl?da wygi?ganie w warunkach hałupniczych, ale ja wyci?gałem na podno?niku a i tak sie przy tym napier@$#@%$32lił$#@$em zdrowo... wszechobecna konserwacja dotego utrudnia zadanie... Ale je?li masz kanał to chyba dasz rade  ;)

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 06, 2006, 11:57:57 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
no zobaczymy jak to bedzie, ale ja tego moze nie bede robil, bo nie umiem raczej :mrgreen: i nie chce niczego spierdzielic, albo to dam do zrobienia szwagrowi albo do mechanika pojdzie. przynajmniej bede mogl dokladnie sprecyzowac co trzeba zrobic   :smile:
to ja, byly Marcin#839

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 06, 2006, 11:58:46 am »

Lodówa#1826

  • Gość
a co do tematu... to jak masz 5cm luzu to niby nie jest ?le ale na kontroli policyjnej mozesz miec nie przyjemnosci. Po za tym kupno uzywki i jakiegos tam uszczelniacza i nasmarowanie przekładni to koszt max 70zł. Wiec warto to zrobic  ;)  no i oczywiscie zbierznosc. Wiec jak bedziesz kiedys chcial robic zbierznosc to wymien sobie przekładnie  ;)

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 06, 2006, 13:24:40 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Ja wlasnie tez niedawno zasluchalem takich dzwiekow i mialem sie nawet pytac co to moze byc  i teraz wiem ;)
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 07, 2006, 15:27:19 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
A ja ostatnio słysze z lewej strony jakie? jakby pstryknięcia podczas kręcenia kierownic?. To w przekładni?

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 07, 2006, 15:57:17 pm »

Arnold

  • Gość
Cytat: "OZi#1845"
Ja wlasnie tez niedawno zasluchalem takich dzwiekow i mialem sie nawet pytac co to moze byc  i teraz wiem ;)


No ja też już wiem bo też z prawej co? tak trzeszczy. A z tym można je?dzić bez strachu? :)

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 07, 2006, 17:34:31 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Można, ale powinno sie to zrobic, bo jak za długo będziesz je?dzic to możesz zatrzeć i bedzie całę do wymiany a to s? znów ksoztym a tak to tylko wyci?gn?c i nasmarowac.

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 07, 2006, 20:12:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "utek"
A ja ostatnio słysze z lewej strony jakie? jakby pstryknięcia podczas kręcenia kierownic?. To w przekładni?

mozesz miec peknieta podluznice w miejscu mocowania przekladni
ja mialem to samo ,ale mam wspomaganie i kazdy seryjny plus ma dospawana blaske wzmacniajaca na podluznicy
niestety nie przewidzieli ,ze podluznica moze peknac takze z boku
ja troche pospawalem ,dalem katownik z drugiej strony
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 25, 2006, 12:06:15 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
zmienilem wspornik na nowy, bo gumy odpadly juz. wspornik kosztowal cale 33 zeta.  teraz cisza, przynajmnije na razie  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 31, 2006, 13:48:15 pm »

ajk#1212

  • Gość
Czy w ogóle warto wymienić kolumnę kierownicz?? Mam poloneza caro 1995 1,6 gli. Nowa przekladnia to koszt w Poznaniu około 724 zł W niektórych miastach jest po około 600 zł. Oczywi?cie nie mam wspomagania. Czy to mozna gdzies regenerować?

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 01, 2006, 12:04:03 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
wiecie moze ile moze kosztowac drazek (chyba :mrgreen: ) kierowniczy prawy zewnetrzny????

a i ile przekladnia kierowniza moze kosztowac, bo moja zaczyna miec luzy i trzeba bedzie ja chyba wymienic.
to ja, byly Marcin#839

Luz na przekladni kierowniczej
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 01, 2006, 23:02:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
co do zmiany przekladni to proponuje poszukac uzywek ,bo 600pln to masakra
generalnie to stare przekladnie mozna podregulowac ,zregenerowac

galka fabryczna kosztuje ~35pln ,rzemieslicza ~15pln
wymieniaj parami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.