Autor Wątek: Zwiększone spalanie - jaki powód?  (Przeczytany 6365 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« dnia: Marzec 31, 2006, 19:00:49 pm »

katran

  • Gość
Witam. Mam pewien problem z samochodem a  mianowicie zwiekszone spalanie. Najpierw podam ze w czasie zimy samochod spalal maksymalnie 11.5 L LPG w miescie. Jednak ostatnio zauwazylem ze wskaznik na butli wskazuje prawie rezerwe. Po analize tego ile przejechalem od ostatniego tankowania oceniam ze auto moze teraz palic ok 15-16L LPG. Jednak od ostatniego tankowania zrobilem przy aucie kilka rzeczy, ktore wedlug mnie jednak powinny spowodowac spadek spalania.
1. Wymienilem swiece. Sa napewno dobrze dobrane bo maja ten sam symbol sa to Iskry do gazu. Po zalozeniu silnik zaczal rownomie pracowac i zniknely strzaly w kolektor dolotowy.
2. Odczytalem kody bledow z komputera bo od czasu jak kupilem auto palila sie kontrolka check engine. Mialem kod 33 - zbyt wysoki poziom sygnalu z czujnika cisnienia w kolektorze dolotowym. Okazalo sie ze gumowy wezyk, ktory chyba biegnie do czujnika, wisial sobie po prostu do niczego nie podlaczony. Poszukalem przy silniku i znalazlem trojnik. Jeden koniec przylaczony jest w okolicy kolektora dolotowego, drugi polaczony jest wezykiem z instalacja gazowa(chyba?) a trzeci koniec trojnika byl wlasnie wolny. Na ten wlasnie koniec zalozylem ten wezyk od czujnika. Nie pasowaly do siebie srednicami ale jakos to zrobilem. Wyglada na to ze instalator gazu nie zrobil wszystkiego jak nalezy.Po podlaczeniu kontrolka check engine zgasla, spadly wolne obroty (przedtem ok 1000-1500 obr) silnik zaczal lepiej pracowac i samochod jezdzi o wiele plynniej.
3.W czasie zimy oslonilem chlodnice kartonem bo silnik wogole si9e nie grzal i bylo zimno we wnetrzu auta. Ostatnio zrobilo sie cieplej a ja kilka dni jezdzilem z tym kartonem. Silnik szybko sie nagrzewal do 90 stopni celsjusza i jak wylaczale silnik to przez jakis czas pracowal jeszcze wentylator chlodnicy. Teraz karton jest zdjety i silnik nagrzewa sie do ok 70 stopni.

W zwiazku z tym wszystkim mam pare pytan:
1. Czy wymiana swiec mogla zwiekszyc spalanie? Swiece sa dobrze dobrane jedyna zmiana to to ze sa do gazu
2. Czy wezyk od czujnika podcisnienia mogl byc celowo zdjety? Wtedy pali sie kontrolka check engine ale moze spada spalanie gazu?
3. Jaka powinna byc optymalna temperatura pracy silnika? Czy to ze przez kilka dni jezdzilem z temperatura 90 stopni moglo zwiekszyc spalanie?
Moze ktos ma inne pomysly co moglo spowodowac zwiekszenie spalania. Za wszelka pomoc z gory dziekuje.

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 31, 2006, 19:57:21 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Temperatura pracy silnika to jest 90 stopni. wszelkie znacz?ce odchyły ?le wpływaj? na jego eksploatacje a dokł?dniej na olej który w za niskiej temp szybko bedzie się brudził i zużywał. jesli nie trzyma tej temp to termostat do wymiany. u mnie temp trzyma wg wskazań ok 92st. wymiana swiec nie powinna przynie?c zwiekszenia spalania.
A do sprawdzenia spalania trzeba dokonac kilkakrotnego pomiaru i wzi?sc ?rednia
A pali więcej bo wiosna i się szybciej smiga  :P az sięprosi by przycisnac :mrgreen:
Zrób reset komputera. i dokonaj ponownego pomiaru spalania.

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 31, 2006, 20:12:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli krociec (na ktory teraz zalozyles wezyk od czujnika cisnienia) byl wolny ,to silnik lapal lewe powietrze ,aw iec cisnienie przed przepustnica bylo wyzsze (mniejsze podcicsnienie) i dobrze wyregulowany gaz byl podawany we wlasciwych ilosciach
gdy teraz zalozyles wezyk ,to przed przepustnica jest wieksze podcisnienie i z miksera jest wysysana wieksza ilosc gazu
musisz poprostu wyregulowac parownik na nowo ,tak by z zalozonym przewodem ,mieszanka byla taka sama jak wczesniej ze zdjetym i bedzie palil tyle samo (w uproszczeniu  :) )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 31, 2006, 22:10:46 pm »

katran

  • Gość
1. Jak sie robi reset komputera i dlaczego to sie robi?
2. Jak mam wyregulowac parownik i czy sam wogole to zrobie czy musze jechac do warsztatu zajmujacego sie gazem?

[ Dodano: 2006-03-31, 23:21 ]
Chciałbym jescze zapytac: jesli bedzie konieczna regulacja u specjalisty to na co zwracac uwage? Wolalbym nie jezdzic do warsztatu kilka razy a nie wiem gdzie w mojej okolicy znajduje sie jakis zaufany warsztat. Chcialbym zeby samochod palil przynajmniej tyle co do tej pory tzn: ma trasie 9-10 w miescie 11-12. Jesli udaloby sie zmniejszyc spalanie to byloby super.

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 01, 2006, 00:20:28 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
poczytaj sobie o regulacji parownika
mysle ,ze sam sobie poradzisz ,bo u ciebie to sprowadza sie wlasciwie do wkrecenia obu srub regulacyjnych

reset kompa zrobisz przez odlaczenie akumulatora
pozniej musisz go nauczyc troche ,czyli wlaczyc silnik zeby sie nagrzal do 90 C i przejechac sie troche ,a pozniej stanac na 2min ,zeby popracowal na wolnych obrotach
oczywiscie to strojenie na benzynie sie robi
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 02, 2006, 11:42:18 am »

katran

  • Gość
Poczytalem o regulacji parownika i jednak chyba zdam sie na fachowca. Przy okazj od razu wymieni filtr gazu. Chcialem sie dowiedziec na co zwrocic uwage przy regulacji. Po czym odroznic fachowca od partacza? Czy koniecznie musi posiadac analizator spalin? Chcialbym aby samochod mial niskie spalanie, nie zalezy mi na osiagach. Wazne zeby rowno jezdzil. Jak powinna byc wyregulowana instalacja? Jaka ma byc wartosc lambda? Na co zwrocic uwage zeby mechanik dobrze wyregulowal wszystko? Pierwszy raz bede oddawal samochod do mechanika i bylbym wdzieczny za wszelkie porady.

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 02, 2006, 12:19:27 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli sam nie masz pojecia jak to wyregulowac ,to niestety nie odroznisz specjalisty od partacza

co do Lambda to ma miec 1
analizator moze mu sie przydac ,ale moze tez uzyc komputera
a tak wogole to mozna to zrobic pod blokiem ,bo trzeba zmniejszyc cisnienie w parowniku jedna srubka i po paru jazdach probnych odpowiednio ustawic srube na wezu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 02, 2006, 15:04:19 pm »

katran

  • Gość
Zastanawialem sie czy wogole jechac na ta regulacje. Znowu sciagnalem wezyk z czujnika podcisnienia zeby mniej palil jak dawniej i jakos da sie jezdzic. Co prawda ze sprawnym kompem samochod rowniej jezdzi ale z niesprawnym tez nie ma tragedii. Jakie sa szanse ze po regulacji i przy sprawnym kompie samochod bedzie palil mniej niz obecnie. W czasie zimy samochod palil srednio 9-10L LPG w trasie i 11-12 L LPG w miescie. O czym wogole decyduje ten czyjnik podcisnienia w kolektorze i jakie sa skutki jazdy kiedy jest on podlaczony a jakie kiedy jest odlaczony?

Do KGB: Dzieki za wszystkie odpowiedzi

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 02, 2006, 15:24:11 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czujnik podcisnienia gra glowne skrzypce przy dawkowaniu paliwa i niepamietam ,czy bierze udzial w ustalaniu konta zaplonu - musialbym sprawdzic ,a narazie nie mam gdzie
w kazdym razie to wazny czujnik przy jezdzie na benzynie - na gazie jest pomijalny

szanse na powrot do porzedniego spalania sa duze ,jezeli regulacji dokona kompetentna osoba
ale tak jak pisalem sam tez moglbys wkrecic srube na parowniku i sprawdzic ile pali
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 02, 2006, 17:01:28 pm »

katran

  • Gość
Obejrzalem dokladnie parownik i jest na nim jedna sruba (wyglada na plastikowa ale moze mi sie wydawac) ktora chyba sluzy wlasnie do regulacji. Gdy czytalem opisy regulacji to spotkalem sie z opisem drugiej sruby na wezu. U mnie nie znalazlem takiej sruby. Szukalem na wezu miedzy parownikiem a kolektorem. Jest na nim jeden element, chyba elektrozawor bo sa przylaczone do niego dwa przewody. Czy moze u mnie byc tylko jedna sruba? Czy sa takie instalacje? Chcialbym sie jeszcze dowiedziec do czego moze sluzyc okragly otwor na jednej stronie parownika. Ma srednice ok 10-12mm Jest chyba nagwintowany. Czy tam ma byc cos wkrecone?

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 02, 2006, 17:28:37 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
KGB, Człowieku jestes mechanikiem??? Powiedz jak ustawic prawidłowa mieszanke bez analizy?? Na wech,słuch?? Tak własnei robia partole... Znasz sie na wielu sprawach ale czasem jak cos palniesz to nogi dretwieja...
Cytuj (zaznaczone)
Gdy czytalem opisy regulacji to spotkalem sie z opisem drugiej sruby na wezu. U mnie nie znalazlem takiej sruby. Szukalem na wezu miedzy parownikiem a kolektorem. Jest na nim jeden element, chyba elektrozawor bo sa przylaczone do niego dwa przewody. Czy moze u mnie byc tylko jedna sruba?
napisz z którego roku masz auto,to po pierwsze...
Masz Krokowy??

Czy srube regulacyjna??


[ Dodano: 2006-04-02, 17:39 ]
Cytuj (zaznaczone)
Chcialbym sie jeszcze dowiedziec do czego moze sluzyc okragly otwor na jednej stronie parownika. Ma srednice ok 10-12mm Jest chyba nagwintowany. Czy tam ma byc cos wkrecone?
Nie nei nalezy tam niczego wkrecac ani tym bardziej zaslepiac.
  • Jef
  • Czaku

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 02, 2006, 18:51:41 pm »

katran

  • Gość
Do mastah22: Najpierw krotka uwaga: W poszukiwaniu rozwiazania mojego problemu wszedlem na forum strony FSO Car Team i tam przegladalem tematy. Natrafilem na jeden obszerny o regulacji LPG i chociaz malo znam sie na temacie to wydaje mi sie ze udzielasz sensownych rad. Mialem juz tam opisac swoj problem ale widze ze sam na mnie trafiles. A wiec do rzeczy.

Polonez Caro 1995 rok 1.6 gli Abimex instalacja chyba Bedini (napis na centralce do sterowania).

Na wezu miedzy parownikiem a kolektorem jest element taki sam jak na zdjeciu pierwszym po prawej stronie. Przy parowniku (wchodzi w obudowe) jest sruba podobna do tej z dolnego zdjecia (tez ma sprezyne pod kolnierzem).

Mam wielka prosbe: czy moglbys przeczytac caly temat od poczatku i w miare mozliwosci udzielic odpowiedzi na moje pytania.

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 02, 2006, 22:34:58 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytuj (zaznaczone)
1. Czy wymiana swiec mogla zwiekszyc spalanie? Swiece sa dobrze dobrane jedyna zmiana to to ze sa do gazu
nie nei mogło przez to zwiekszyc sie spalanie.
Cytuj (zaznaczone)
. Czy wezyk od czujnika podcisnienia mogl byc celowo zdjety? Wtedy pali sie kontrolka check engine ale moze spada spalanie gazu?
nie to nie było celowe,to raczej przeoczenie gazownika
Cytuj (zaznaczone)
Jaka powinna byc optymalna temperatura pracy silnika? Czy to ze przez kilka dni jezdzilem z temperatura 90 stopni moglo zwiekszyc spalanie?
ok 80-90stopni.Wzrost temp. płynu chłodniczego nie ma wpływu na spalanie LPG.
Cytuj (zaznaczone)
. Jak mam wyregulowac parownik i czy sam wogole to zrobie czy musze jechac do warsztatu zajmujacego sie gazem?
Sam tego nie zrobisz dokładnie,podłacz spowrotem podcisnienie i jedz na prawdziwa regulacje na komputerze/analizatorze.
Nie podłaczone podcisnienie powodowało zasysanie lewego powietrza co powodowało m.inn zwiekszenie sie obrotów+nierówna prace.
A reset kompa pozwala na wykasowanie błedów.Nie trzeba tez kompa "uczyc",on po resecie przyjmuje standardowe ustawienia.Nigdy zadnego "nie uczyłem" a błedy sie kasowały we wszystkich...
  • Jef
  • Czaku

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 03, 2006, 07:43:49 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mastah22#1900,
a kto mowil o prawidlowej mieszance ?
chodzi u uzyskanie poprzedniego spalania
a co jezeli teraz jest prawidlowy sklad :evil:  ?? poprostu zalozyciel watka bedzie taka odpowiedzia nieusatysfakcjonowany  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 03, 2006, 17:14:22 pm »

katran

  • Gość
Bylem dzis u gazownika. Niestey nic nie poradzil bo stwierdzil ze nie ma odpowiedniego komputera zeby podlaczyc sie pod sterownik od gazu. Na przewodzie od parownika do kolektora mam silniczek krokowy a ten mozna wysterowac jedynie przy pomocy komputera. Mam sterownik Bedini a to podobno nietypowa instalacja na tym terenie (lubuskie). Jesli ktos wie to ktorej generacji mam instalacje? Gazownik poradzil zebym zatankowal butle do pelna, wyjezdzil ja i znow do pelna. Wtedy bede wiedzial ile dokladnie pali samochod. Na poczatku tematu napisalem ze oceniam spalanie po podlaczeniu czujnika na 15-16L LPG. Stwierdzilem to na podstawie wskaznika na butli. Jednak gazownik stwierdzil ze wskaznik na butli moze czasem przeklamywac i nie nalezy sie nim tak bardzo sugerowac.

Chcialem dowiedziec sie jeszcze jedna rzecz. Mam butle 35L i zazwyczaj wchodzi do nej 80% pojemnosci czyli ok 28L (+-1L). Jednak ostatnio na dystrybutorze wyszlo 33L. Czym to moze byc spowodowane? Czy mogl sie rozregulowac lub uszkodzic zawor w butli? Czy moglo byc tak ze byla koncowka gazu na stacji i zatankowalem opary?

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 03, 2006, 17:35:32 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
nie da sie zatankowac oparów...
  • Jef
  • Czaku

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 03, 2006, 18:53:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
albo plywak co sie nagial ,albo cie w bambuko na stacji zrobili
co do szacowania spalania po wskazaniu "zegareczka" to rzeczywiscie zupelnie nieadekwatne do rzeczywistosci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 03, 2006, 19:53:45 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
wiecej na t? stacje nie zagladaj.
da się wlac 33l wody do 28l akwarium?? (to taki prosty przykład) a jesli ci?gle tankujesz na tej samej stacji i obserwujesz wzrost spaania to pojedz na inn? bo chyba widze przyczynę KANTUJˇ NA LITRACH :P

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 03, 2006, 20:13:33 pm »

katran

  • Gość
Zatankowalem butle na innej stacji i weszlo 29.4L. Chyba w normie ale biorac pod uwage ze w butli jeszcze cos zostalo to chyba i tak duzo.

Cytuj (zaznaczone)
albo plywak co sie nagial


Jak plywak mogl sam sie nagiac? Nic nie majstrowalem przy butli.

Cytuj (zaznaczone)
co do szacowania spalania po wskazaniu "zegareczka" to rzeczywiscie zupelnie nieadekwatne do rzeczywistosci


Zawsze obliczam spalanie na podstawie licznika kilometow ktory wskazuje ile przejechalem na pelnej butli.

Czy moze ktos wie jaka to generacja instalacji gazowej?

Zwiększone spalanie - jaki powód?
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 03, 2006, 20:14:49 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
pozornie to II ale w rzeczywistosci I...
  • Jef
  • Czaku