Autor Wątek: nowy panel sterow. ogrzewaniem  (Przeczytany 14581 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 05, 2006, 17:40:06 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Senkju.
Jest tak jak myslalem z tym "chwytakiem". Do dupyyyy  :cry:
Wie ktos jak oddzielic od siebie zgrzewane blachy (bez pomocy diaxa)?  :roll:  :roll:  :roll:


"Aaaa mialo byc tak pieknieeeee"
to ja, byly Marcin#839

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 05, 2006, 18:38:42 pm »

balik10

  • Gość
a nie lepiej pokombinowac z tymi przesuwakami i pokretlami? moze da sie jakos przerobic i ch dzialanie albo moze pokretla od innego auta zastosowac do takiej przerobki?

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 05, 2006, 18:50:02 pm »

Chudson

  • Gość
nie cykaj sie tylko tnij to diaksem ( i uważaj na szybe aby nie poci?ć albo popryskać iskrami ) tylko najpierw pomierz czy oby napewno wejdzie do starej belki żeby nie było że w połowie roboty nie włożysz ani nowej ani starej spowrotem )
a wiatrak powinien się zmie?cić bo wysoko?c obu desek rozdzielczych jest taka sama ( ewentualnie mog? być problemy z doprowadzeniem rur do ?rodkowych nawiewów bo plus truck ma wyloty od nawiewów deski  pod k?tem wychodz?ce

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 05, 2006, 19:26:37 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
no wlasnie, a jak wytne to, to juz raczej nie bedzie odwrotu, bo watpie zeby gdzies dostal ten daszek, abym mogl go wrazie czego wspawac  :mrgreen: no i co kurde wtedy? :mrgreen:  :mrgreen:
dolna czesc nagrzwnicy nie dotyka prawie w ogole belki i konczy sie z nia prawie na rowno (mowie o wysokosci), wiec gora z waitrakiem bedzie tez lekko odsunieta od belki. na 89% powinno sie ot wszystko zmiescic, i jeszcze jak wyjme to gruube wygluszenie sciany grodziowej to jeszcze troszke wiecej miejsca powinno byc). Poza tym, ta cala obudowa z trucka jest cala pod katem, dlatego sie miesci pod stara belke (wg mnie :mrgreen: ). Tylko nie wiem czy sie zmiesci pod stara konsole srodkowa, bo jest cholernie szeroka (jutro moze przymierze konsole srodkowa).
Ale chociaz raz mi sie usmiechnela lekko buzia, bo przynajmnije stare rury maja taka sama srednice jak okragle otwory na dole obudowy T+  :mrgreen: .

Podsumowujac. Na 80% zalozyl bym juz gore nagrzewnicy z wiatrakeim, gdyby nie bylo tego cholernego metalowego chwytaka  :x  :x

aa i jeszcze bedzie taki problem, ze prawdopodobnie bede musial cos wykombinowac z nadmuchem na nogi, bo z tego co widze to bedzie to dmuchalo nie na nogi, ale na boczna scianke panelu srodkowego  :mrgreen:  :mrgreen:

aa2. na 100% trzeba wywalac wielka dziure w scianie grodziowej, bo rurki wychodza sporo nizej. Fuck. :mrgreen:  A mialem nadzieje, ze sie obejdzie w ogole bez ciecia blachy  :roll:

[ Dodano: 2006-04-05, 19:56 ]
Cytat: "balik10"
a nie lepiej pokombinowac z tymi przesuwakami i pokretlami? moze da sie jakos przerobic i ch dzialanie albo moze pokretla od innego auta zastosowac do takiej przerobki?

sadze ze nie bedzie to tkaie hop siup. jak z cala nagrzewnica nie wypali, to sporobuje sam panel podpasowac. jeden problem ktory zauwazylem to to, iz na panelu z trucka sterowanie cieplo/zimno odybwa sie za pomoca jednej linki, a jak wiadomo w caro sa dwa suwaki od cieplo/zimno i trzy linki. Z reszta pokretel nie powinno byc problemu z podpasowaniem.



[ Dodano: 2006-04-05, 20:59 ]
moglby ktos zrobic zdjecie, jak wychodza rurki z nagrzewnicy w komorze silnika w caro plus???




wymyslilem, ze skoro to jest zgrzewne punktowo, to nawierce blache tam gdzie jest zgrzewana i moze bedzie sie dzieki temu usunac bez uzywania diaksu. co o ty myslicie?
to ja, byly Marcin#839

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 05, 2006, 23:05:07 pm »

Chudson

  • Gość
tu http://www.allegro.pl/item96737763_silnik_polonez_atu.html  widać gdzie wychodz? rurki w atu plusie ale nie wiem czy w truckach tak samo id?.

Moża wiercić zgrzewy tylko czy widać dokładnie gdzie s? ?? i czy jest ich dużo ??

Panel ?rodkowy w plusie nie jest dużo większy (szerszy) ale jednak jest i tak na oko jest chyba troche bardziej wysunięty do przodu - zawsze możesz lekko naci?ć boki panela i zagi?ć

 skoro nawiew na nogi wychodzi pod konsol? to jak orginalnie było to rozwi?zane aby wiało tam gdzie powinno??

Gdyby? sie upierał nad samym panelem to wcale nie jest problemem to że stara ma 3 linki. poprostu 3cia linka to zamknięcie całkowicie dopływu powietrza czego nie ma w plusach ( zamiast tego można wł?czyć nawiew wewnętrzny przy wył?czonej dmuchawie)  i zostawić to na stałe otwarte.

A ja na twoim miejscu bym to pocioł, przewiercił czy przyczepił do słupa łańcuchem i ruszył do przodu byle by usun?ć ten daszek i nie przejmował bym sie ,że moge stan?ć w połowie bo warto dla tej nagrzewnicy.

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 05, 2006, 23:23:11 pm »

balik10

  • Gość
hej kombinujecie z tymi nagrzewnicami i jakims cieciem i jeszcze nie wiadomo z czym to przeciez lepiej jest dopasowac pokretlo do kazdego suwaka i po klopocie nie? mi to nie chodzi o to zeby byl sytem ogrzewania taki jak w plusie tylko o samo zastapienie suwakow pokretlami. wiec da sie to zrobic czy nie?

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 06, 2006, 09:03:46 am »

Michal

  • Gość
Tak jak napisał Marcin, kłopot może być ze sterowaniem za pomoc? pokrętła dwoma linkami, zamykanie zimnego powietrza i otwieranie zaworu. podczas jazdy samochodem zim?, nim nagrzeje sie nagrzewnica do wnętrza samochodu będzie wciskane rozpędem lodowate powietrze, co nie jest miłe. Ale my?le że da się co? wymy?leć.

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 06, 2006, 09:54:54 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Chudson#1423"

Moża wiercić zgrzewy tylko czy widać dokładnie gdzie s? ?? i czy jest ich dużo ??

nie jest ich duzo, przynajmnije na gornym mocowaniu (ze cztery chyba). widac je bardzo dobrze, bo tam gdzie bylo zgrzewane sa takie jakby male wglebienia, bo tam dotykala zgrzewarka swoimi "palcami". Po bokach i na dole nie przygladalem sie a bardzo.

Cytuj (zaznaczone)
skoro nawiew na nogi wychodzi pod konsol? to jak orginalnie było to rozwi?zane aby wiało tam gdzie powinno??

w plusie z tego co widzialem to kolo nog z boku panelu srodkowego sa chyba takie kratki jakies. i sadze ze przez to wyaltywalo powietrze na nogi.

Cytuj (zaznaczone)

A ja na twoim miejscu bym to pocioł, przewiercił czy przyczepił do słupa łańcuchem i ruszył do przodu byle by usun?ć ten daszek i nie przejmował bym sie ,że moge stan?ć w połowie bo warto dla tej nagrzewnicy.

na 85% bede dalej probowal wlozyc ta nagrzewnice trucka. ale prawdopodobnie troche to potrwa.  :smile:


Dzieki za odpowiedzi, bo jak nikt nie odpowiadal to zostaje sam z problemem i troche sie zniechecalem do tej modyfikacji  :smile:

PS. na zdjeciu na allegro sa dwie dziurki, i one sa takie same jak w caro zwyklym. w plusie powinna byc sporo nizej i bardziej po lewej i do tego to jedna wielka jajowata pionowa dziura    :mrgreen: czyli by byly za kolektorem wydechowtym. ufff dobrze ze u mnie kolektor jest po drugiej stronie  :mrgreen:  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 06, 2006, 12:51:40 pm »

Michal

  • Gość
Po przejrzeniu allegro, stwierdzam że takie panele jaki jest na zdjeciu Marcina były montowane w ostatnich wypustach trucków, problem ze sterowaniem klapk? zimnego powietrza przez pokrętło można rozwi?zać montuj?c pokrętło z przekładnia do linki, zamiast sterowania silnikiem dmuchawy, ale do tego trzeba kupić dwa komplety paneli steruj?cych, a to może być problem.

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 06, 2006, 13:02:19 pm »

Chudson

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)

w plusie z tego co widzialem to kolo nog z boku panelu srodkowego sa chyba takie kratki jakies. i sadze ze przez to wyaltywalo powietrze na nogi.
 


czyli w trucku plusie panel ?rodkowy jest troche inny niż w caro czy atu...




Cytuj (zaznaczone)
PS. na zdjeciu na allegro sa dwie dziurki, i one sa takie same jak w caro zwyklym. w plusie powinna byc sporo nizej i bardziej po lewej i do tego to jedna wielka jajowata pionowa dziura  czyli by byly za kolektorem wydechowtym


dziwne bo wszystko wskazywało na to ,że ten atu to plusik , nawet na innej aukcji go?ciu ma deske z plusa jeszcze w nim wsadzon?.

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 06, 2006, 13:22:30 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Chudson#1423"
tu http://www.allegro.pl/item96737763_silnik_polonez_atu.html  widać gdzie wychodz? rurki w atu plusie ale nie wiem czy w truckach tak samo id?.

Tja, silnik 1.6GSi :laugh: :D

Tutaj zdjecie takie znalazlem komory silnika, moze sie przyda:


Jak potrzeba zdjecie czegos konkretnie to napisz, to zrobie i zamieszcze tutaj.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 06, 2006, 14:43:25 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
dzieki Ozi. czy ja dobre widze, ze rurki z nagrzewnicy wychodzace z kabiny sa  za kula podcisnienia? dziwne, czyzby jednak z trucka plusa i z caro plusa inaczej wychodzily rurki? hmmm
mam nadzieje, ze to co przypuszczam sie nie sprawdzi, a przypuszczam, ze bede musial wywalac dziure w przegrodzie, tam gdzie jest bardzo blisko filtr paliwa  :D oby nie..
kurde, same przeciwnosci  :roll:  :roll:  :roll:

EDIT: Teoria (prawie) ostateczna. Jezeli wyjecie tego grubego wygluszenia (zdjecie 1 i 2) nie da na tyle miejsca, aby obudowa nagrzewnicy schowala sie dosyc gleboko, to panel srodkowy nie bedzie sie dalo zalozyc, dodatkowo ta obudowa musi sie schowac na tyle, aby radio wlazlo.
Niestety, ale obudowa jest duuza. Na tyle duza, ze nie da sie jej w ogole wlozyc w panel srodkowy, mozna sobie porownac na zdjeciu nr 3. Czyzby w plusie panel srodkowy jest az taki szeroki?



to ja, byly Marcin#839

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 06, 2006, 16:37:24 pm »

Chudson

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Tja, silnik 1.6GSi  
 

można wiedzieć z czego ten ?miech ??

 
sprawdziłem i w koreańskiej nagrzewnicy rurki wychodz? poziomo ( przy czym prawa patrz?c od strony silnika lekko niżej (ciekawe czy pasuj? otwory z starej nagrzewnicy )

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 06, 2006, 21:29:13 pm »

maras

  • Gość
To moje rozwi?zanie:



nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 06, 2006, 21:35:21 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Marcin#839"
Czyzby w plusie panel srodkowy jest az taki szeroki?

Wydaje mi sie ze raczej jest z deczka szerszy... spojz na to zdj.. jak trzeba to moge pomierzyc co nie co..

Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 06, 2006, 22:04:07 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Jak bys mogl zmierzyc ile jest  wewnatrz cm od scianki do scianki. Druga sprawa, to czy w plusie u ciebie obudowa nagrzewnicy konczy sie tam gdzie sie zaczynaja scianki boczne panelu srodkowego czy ta obudowa wchodzi troche do srodka tego panelu?
to ja, byly Marcin#839

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 06, 2006, 22:38:58 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Odleglosc miedzy sciankami panelu srodkowego od wewnatrz (czyli tam gdzie wchodzi ta obudowa nagrzewnicy) wynoci 29 cm, głebokosc tego panelu srodkowego to 22cm, od sciany grodziowej silnika do lini schowka czyli poczatku panelu srodkowego jest 29cm.
Obudowa wchodzi troche do srodka tego panelu, ile dokladnie nie jestem w stanie powiedziec bo jest juz ciemno ale jest to okolo 5-10cm.
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 07, 2006, 08:49:57 am »

Michal

  • Gość
maras może by? wyprodukował kilka takich paneli, napewno znalało by się kilku chętnych  :P  
 czy sterowanie klapk? zimnego powietrza i zaworem jets za pomoc? jednego pokrętła ?
  Mozesz opisać co czy steruje ?

 bardzo ładne i profesjonalne wykonanie  :D

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 07, 2006, 12:58:10 pm »

Marcin#839...

  • Gość
Ejjj nie kłóćcie się ;)

nowy panel sterow. ogrzewaniem
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 07, 2006, 22:58:27 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytat: "Chudson#1423"
o co ci chodzi człowieku? czy ja gdziekolwiek napisałem ,że to jest silnik na wielopunkcie ?
Zle mnie zrozumiales, ale niewazne. To byla aluzja do tego ze ten silnik z tej aukcjito wcale z plusa nie musi byc, a w dodatku koles podpisal go jako GSi co mnie troszke rozbawilo ;)
Sorki za niepotrzebne zamieszanie.... :oops:



Marcin#839 opowiadaj jak ci idzie z ta "rzezba".. Ciekawi mnie czy uda ci sie to czy nie. Jestem dobrej mysli, wiec nie poddawas sie tylko kombinuj i skoncz ta robote :)
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650