Autor Wątek: Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V  (Przeczytany 34498 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #80 dnia: Luty 27, 2006, 22:33:58 pm »

maras

  • Gość
Powróce do ci?nienia sprężania, wg kilku ksi?zek, w których miałem okazje sprawdzać do 1.4 podaj? 1,2MPa. Poza tym, jest wzór, który w przypadku braku danych daje możliwo?ć obliczenia, dla 4-suwowej benzyny jest 0.12-0.13 x stopień spężania, dla ZS 0.17-0.20 x stopień sprężania [MPa]

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #81 dnia: Sierpień 01, 2007, 21:27:52 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Jako że sprawa nie została wyjaśniona wyciągamy :)
Immo w roverkach mieści się w kompie czy jako osobna czarna skrzyneczka bo już złupiałem i nie wiem brać kompa, koło i przepustnice z 1,6 czy karmić to z instalki 1,4

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpień 02, 2007, 08:47:18 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Van#1860"
Immo w roverkach mieści się ... jako osobna czarna skrzyneczka

która mówi komputerowi czy ma dziaŁać czy nie. Gdybym miaŁ dostęp do roverka z immo mógŁbym spróbować jakoś to rozpracować.Pogadamy na miejscu ze sprzedawcami i zobczymy co z tego wyniknie...

koŁo zamachowe i sprzęgŁo warto brać bo może mi się przyda jak będę kombinowaŁ z 1,8VVC (takie moje marzenie). a nawet jeśli to będzie można obadać jak się to ma do sprzęgŁa fiorda 190mm więc koŁo bierzemy w końcu to integralna część silnika ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #83 dnia: Czerwiec 15, 2008, 19:46:08 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
lookaash, to zalezy co chcesz osiagnac? Chcesz jezdzic na elektronice z 1.4, czy z 1.6?

1.4

Komp zostaje ten sam
Czujnik polozenia walu ten sam
Wtryskiwacze na odpalenie moga zostac, a pozniej zobaczysz. Van zmienial na mocniejsze.
Przepustnica ta sama
Kolo zamachowe zostaje

1.6

Komp z 1.6 np: MKC 104032, MKC 103460, MKC 103462, MKC 104030, MKC 104031, MKC 103480
Czujnik połozenia walu moze zostac z 1.4
Wtryskiwacze tez mozesz na poczatek zostawic oryginalne z 1.4
Przepustnica prawdopodobnie bedzie potrzebna oryginalna co wiaze sie z modyfikacja lub zmiana kolektora dolotowego. Moj 1.6 mial problemz falowaniem obrotow. Byc moze komp z 1.6 nie za bardzo wspolpracowal z przepustnica z poldka.
Kolo zamachowe z 1.6

Bedziesz musial zdjac immobiliser z kompa, ewentualnie zdobyc komputer plus puszka immo z rovera, do tego schemat jak to podlaczyc. Generalnie z tego co pamietam to sygnal z immo wchodzi na pin 13
Modyfikacja wiazki oryginalnej polega na innym podpieciu wtryskiwaczy. Ponizej rysunek pogladowy

http://img99.imageshack.us/img99/9138/kostkirover6kq.jpg
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #84 dnia: Czerwiec 16, 2008, 20:44:03 pm »

lookaash

  • Gość
Chcę jeździć na elektronice  z 1,6.
Ad:
Kompa nie mam
Czujnik położenia wału mam (1,6)
Wtryskiwacze oryginalne mam
Przepustnicy nie mam
Koło zamachowe mam (1,6)

Jak działa immo? Zdaje się, że jest to oddzielna puszka, może daje tylko np. stałe +12V do kompa? Jak co, można napisać do mnie na priva, jeśli istnieje obawa o niezgodne z prawem wykorzystanie wiedzy takowej  :)

Przepustnica z 1,6 bez problemu podejdzie do kolektora Al?

Czym (w skrócie) różnią się te komputery?

Pzdr :)

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #85 dnia: Czerwiec 17, 2008, 23:14:55 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Generalnie zasada dzialania immo jest taka, ze puszka daje sygnal (nie wiem w jakiej postaci) na 13 pin komputera. Jesli cos sie nie zgadza to komp puszcza tylko wtryskiwacz na 1 cylinder z tego co pamietam. Iskra chyba jest.

Przepsutnica podejdzie jesli chodzi o montaz, ale jest zdeczka  inna. Nie ma silnika krokowego na sobie. Najlepiej jak bys sobie obejrzal kolektor dolotowy od Roverka i zobaczyl jak to jest rozwiazane. Krokowiec jest oddzielna czescia i reguluje doplyw powietrza przed przepustnica.

Kompy sa po prostu od wersji 216, 416 i z roznych lat. Co konkretnie maja innego nie jestem w stanie powiedziec. Byc moze jedne moga sterowac klima itp.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #86 dnia: Czerwiec 18, 2008, 15:03:45 pm »

lookaash

  • Gość
Niestety nie przypatrzylem się, jak wygląda oryginalna przepustnica z rovera. Dzięki za podpowiedzi. Niestety, na razie będę zmuszony pojeździć na gratach z 1,4, ale z pewnością kiedyś włożę oryginalny komputer, jak skończę kompletować części.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #87 dnia: Czerwiec 20, 2008, 19:34:58 pm »

lotoja

  • Gość
Też bym pojeździł na elektronice z 416 ale jak spiąć bezawaryjnie przepustnicę silniczek rokowy i całą resztę do kolektora i gratów z poldrovera 1.4???
Ta wersja była by najtańsza bo wiązkę silnika nożna dostać za grosze, kompa też a immo oszukać
a posiadam też koło zam, 1.6 i czujnik halla z 1.6
może ktoś ma pomysły?? :roll:

[ Dodano: 20 Cze 2008 19:36 ]
wówczas łatwiejsze by było przejście na 1.8  :mrgreen:

[ Dodano: 20 Cze 2008 19:40 ]
prawdę mówiąc mam dojście do wiązki 1.6 i  kompa z 416 potrzebuję tylko schematu eletrycznego 416 i może uda się wykombinować wszystko samodzielnie tak jak swapa?
ale ostatnio nie mam Weny twórczej :oops:  :P

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #88 dnia: Czerwiec 20, 2008, 20:25:21 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "lotoja"
prawdę mówiąc mam dojście do wiązki 1.6 i kompa z 416 potrzebuję tylko schematu eletrycznego 416


Ale o co Ci konkretnie chodzi?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #89 dnia: Czerwiec 20, 2008, 23:08:47 pm »

lotoja

  • Gość
Senn#1869,  Chcialbym porównać wiązki, podłączenia, kostki, piny, itd
eentualnie sprawdzić wartości prądowe , wszystko porównawczo po to by zmontować elektrykę i kompa z 416 zachowując klektor przepustnicę z poldrovera 1.4 ponieważ nie widzę potrzeby kombinować z dolotem pwietrza rurami dookoła silnika montując kolektor z 1.6 czy 1.8.
Po prostu w założeniu mam montaż orginalnej elektryki do mojego k16
chyba że jest coś o czym nie wiem...
pozdrawiam

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #90 dnia: Lipiec 28, 2008, 23:27:59 pm »

lookaash

  • Gość
Sprawa jest taka: Założyłem 1,6 16v na osprzęcie z 1,4. Na wtryskiwaczach z 1,4 nie odpalał wogóle. Założyłem wtryskiwacze z 1,6 Bosch 280 150740 razem z listwa i regulatorem ciśnienia. Teraz odpala, ale tylko z rana. Gdy zgaśnie, już przez długi czas nie idzie go odpalić.

Wtryskiwacze, regulator? Jaką wydajność i jakie oznaczenie wtryskiwaczów posiadacie/polecacie :?  ?

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #91 dnia: Lipiec 28, 2008, 23:44:17 pm »

e_gregor

  • Gość
A może pompa paliwa nie daje rady?

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #92 dnia: Lipiec 28, 2008, 23:55:45 pm »

lookaash

  • Gość
Gdy w budzie siedział 1,4 nie było żadnych problemów, więc od stania by sie raczej nie zepsuła.
Inna sprawa, że teraz mam trochę pokręcony el. przewód paliwowy, mimo wszystko dalej czekam na sugestie nt. listwy wtryskowej.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #93 dnia: Lipiec 29, 2008, 07:28:38 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Odpalic powinien bez problemu. Ewentualnie moglby sie dlawic pod obciazeniem. Do 1.6 wtryski powinienes miec w okolicach 180-190 cc/min. Od 1.4 masz 149cc/min
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #94 dnia: Lipiec 29, 2008, 07:29:05 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
1.6 na wtryskach 1,4 pali i jeździ więc nie tędy droga. sprawdź ciśnienie paliwa na listwie. 1,6 jest bardziej wymagające co do ciśnienia paliwa

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #95 dnia: Lipiec 29, 2008, 12:57:11 pm »

lookaash

  • Gość
Regulatory ciśnienia różniły się między pojemnościami?

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #96 dnia: Lipiec 29, 2008, 14:39:48 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ja mam regulator z 1,4
ale 1,4 na słabej pompie paliwa praktycznie nie marudziło. 1,6 cały czas

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #97 dnia: Lipiec 29, 2008, 19:03:21 pm »

lookaash

  • Gość
Panowie, sprawa rozwiązana :)  Winnym okazał się czujnik położenia wału. Zmylił mnie tym, że po kilku h stania odpalał. Założyłem ten z Rovera 400 1,6 - musiałem nadcinać kostkę, aby pasował polonezowski wtyk.
Inna sprawa, to nie wiem, czy nie mam teraz zbyt wydajnych wtryskiwaczy: 0 280 150749 (poprzednio źle zapisałem kod).

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #98 dnia: Lipiec 29, 2008, 20:00:01 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A przypadkiem van nie ma takich??

Pojeździj trochę i oszacuj dynamikę auta a potem sprawdź świece w jakim są stanie...


Wydajność twoich wtrysków to około 200ccm@3bar więc trzeba to przetestować jak to lata.

PS. Wyniki z hamowni pokazały że z powodzeniem można zostawić elektrykę z 1,4 i dopracować inne elementy aby uzyskać wielkości porównywalne jak nie większe od seryjnych podanych przez producenta silników.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #99 dnia: Lipiec 29, 2008, 22:58:48 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Wtryski te co masz to bezowe o wydajnosci 218cc/min - stricte pod 1.8
Cisnienie na listwie wtryskowej we wszystkich k-series to 3.0 bara +/-0.2

[ Dodano: 2008-09-20, 23:44 ]
Cytat: "rudy102"
Senn#1869, witam!mam zapytanko odnosnie silnika 1.6 k16 rovera( bo taki bede chcial zamontowac w  moim poldolocie).chodzi mi  konkretnie o to czy sery6jna polonezowska skrzynia go wytrzyma bo  z tego co wiem to juz przy 1.4 siadaly .


Przy normalnej eksploatacji bez problemu wytrzymuje. Nawet przy lekkim katowaniu nie ma proablemu. Jesli juz to sprzeglo moze siadac, chociaz ja nawet przy 1.8 nie mialem z tym problemu.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb