Autor Wątek: Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V  (Przeczytany 34505 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 30, 2004, 10:12:47 am »

Wafel

  • Gość
Cytat: "OLO35"
Widziałem w poldku zamontowane 1.8 16V. Był dosc długi. Belka pod chłodnicą było odchudzona to szerokosci koniecznej do podtrzymania chłodicy. Do tego b. długie dr. reakcyjne zamocowane tuz przy zaczepie holowniczym.

coś chyba nie tak - jesli chodzi o silniki ROvera serii K to one mają te same rozmiary - więcej to są te same bloki silników, tylko VVC jest większy o kilka mm.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 31, 2004, 16:58:01 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1188
Możliwe - nie wnikałem. To był egzemplarz wystawowy zrobiony w FSO. Miał 1.8 16V rovera. Silnik wyglądał jak seria tylko był dłuższy - wniosek miał inna srednicę cylindrów.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 31, 2004, 17:21:46 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
na stronie www.powertrainltd.com jest pdf z danymi tych silnikow wszystkie trzy silniki a nawet 4 bo dwie wersje 1.8 maja takie same wymiary !! wiec poldek byl dluzszy z innego powodu moze przez klime wspome itp.
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 31, 2004, 19:09:19 pm »

Wafel

  • Gość
może inna skrzynia - tzn powertrania, a nie FSO

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 31, 2004, 23:03:44 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1188
Nie wiem. Pamiętam że silnik był większy niz oryginał, a belka miała 5cm szerokosci.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #45 dnia: Maj 27, 2005, 08:05:57 am »

golders

  • Gość
Odswiezam w?tek, kupiłem padake poldrovera i mam chec zrobienia swapa do borewicza.Sam silnik 1.4 jest zajechany , wiec mysle o  1.6 16v. Ale czy ktos w koncu wsadził 1.6 16v w osprzęt 1.4 ??.Kolega jedzie do Angli za 2 tygodnie i musze się zdecydowac jaki silnik zamówic !!.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #46 dnia: Maj 27, 2005, 08:53:48 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wkładać to nie wkładałem ale widziałem 1,8 pod mask? poldka. Naprawdę tylko wybitni specjali?ci odróżniliby go od 1,4. A jeszcze jakby zastosować pokrywę górn? rozrz?du z poldka to chyba dałoby się doj?ć tylko po numerach silnika.

jest natomiast nieco problemów z elektronik?. Nie to żeby 1,6 czy 1,8 nie pracowały na ECU z 1,4 bo powinny (przy odpowiednich wtryskiwaczach) ale nie os?gn? 100% fabrycznej mocy. Z ECU roverkowym jest problem bo ma zaimplementowany immobiliser wewn?trz i nawet nie idzie samemu zamienić kompa z rovera do rovera. TYlko serwis (i kilku dobrze wtajemniczonych  :twisted: ) jest w stanie go odblokować coby był uniwesalny.

Pozostały osprzęt powinien podej?ć bez problemu. Zasadniczo to elementy typu kolektor ss?cy, wydechowy (no chyba że rurowy i uda ci ?ię go pol?czyć z poldkowym wydechem), pompa wspomagania (no chyba że chcesz założyć przy okazji wspomę - ?wietna my?li ale nieco więcej rze?by w samym aucie), klimy (jak ze wspom?) i alternator s? "zbędne". No chyba że róznica w kosztach z czy bez będzie "?miesznie mała" to nawet warto wzi??ć i sprzedać w kraju to co się nie przyda.
Obowi?zkowo trzeba jednak wzi??ć listwę wtryskow? z regulatorem ci?nienia i wtryskiwaczami szczególnie je?li będzie to więcej niż 1,4.

Na koniec kilka słów o samym borku. Sam kiedy? marzyłem zapodać tak? maszynkę tyle że z silnikiem 1,8 i mostem o przełożeniu 4,55 (z trucka). Niemniej jednak ogrom przeróbek mnie nieco odstrasza. Po pierwsze całkowicie zmienione przednie zawieszenie. Po drugie kupe dłubania z elektryk?. No ale skoro masz "dawcę" to tylko przekładać. Reszta to już raczej kosmetyka ;). No chyba że zechcesz założyć wspomę czy klimę ale to już materiał na niezły artykuł ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #47 dnia: Maj 27, 2005, 10:34:14 am »

golders

  • Gość
Czyli komp tez raczej orginalny od konkretnego silnika ,  z tym się liczyłem choc na LPG moze miec to mniejsze znaczenie. S? moze jakies namiary na  posiadacza tego 1.8 ?.
A Ci "wtajemniczeni" to s? osi?galni dla mnie bo jak kupie tez komuter to bez tego na nic się zda. A tak swoj? drog? ciekawe co immo blokuje zapłon czy  zasilanie w benzyne ??, sa przypadki ze tylko benzyne a wtedy na LPG wszystko jest OK .

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #48 dnia: Maj 27, 2005, 11:57:22 am »

OLO35

  • Gość
Z tego co ja sie zastanawiaem to 1.8 ozeniłbym z osprzętem z 1.4 i jedynie założył wtryskiwacze od 1.8 (o ile pasuja). A w sumie na gazie i tak sie ?miga cały czas...

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 27, 2005, 15:52:36 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak kolego Olo. Wtryskiwacze pasuj? bo wygl?daj? identycznie tylko maj? większ? wydajno?ć. Prawdopodobnie na sterowniku od 1,4 na PB będzie on miał jakie? 95% mocy nominału. Na LPG faktycznie może nie być straty w stosunku do analogicznej wersji z oryginalnym ECU. Nawet przy IV generacji LPG.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 28, 2005, 23:50:59 pm »

golders

  • Gość
Moze gdzies to juz było napisane , ale z jakiego modelu samochodu pochodzi ten 1.8 który mozna wkleic z osprzetem 1.4 ?.Ma ktos oznacaenie producenta ??
Zaczełem temat drazyc i narazie widze że to jakas nietpowa jednostaka, a moze rzadko spotykana :(.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 29, 2005, 09:48:06 am »

Woj-o#772

  • Gość
1.8 - trochę go było - Lotu Elise (pierwsze wersje 120 km , potem był 1.8 VVC 150km a teraz Toyota 1.8 180km), MG F, LandRover Freelander, czy były rovery serii 400 z 1.8 to nie wiem - widywałem tylko 1.6. Więcej mi do głowy nie przychodzi :)

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 30, 2005, 07:25:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
czy były rovery serii 400 z 1.8 to nie wiem - widywałem tylko 1.6. Więcej mi do głowy nie przychodzi

Być to pewnie i były nawet 200 tyle że w Polsce pewnie bardzo mało popularne. Aczkolwiek silniki s? osi?galne. Tylko ta cena 2000+VAT.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 17, 2005, 21:30:14 pm »

golders

  • Gość
Czas mija , a ja wciaz bez silnika. Uparłem się na 1.8 ale naprawde to rarytas. S? miejsc ze mozna kupic Rovera 416 za 100 funtów rozbitego , ale  nie 418 ,o takich wcale nie słychac. Jak tak dalej pujdzie skoncze na 1.6 , ale bede miał niedosyt.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 14, 2005, 19:10:57 pm »

golders

  • Gość
Zdobycie silnika 1.8 seri K , jest niemozliwe :(. Trafiaja się ale to VV, wiec trzebaby cał? elektronike przeszczepiac. Mozna i tak ale to koszty mocno podraza. Sprowadzenie rozbitka to koszt około 5000-6000 PLN. To juz jest głupota tyle w Poldka ładować. Kolega siedzi w Angli co prawda nie ma pojęcia o samochodach , ale w tej miejscowosci jest wielki skład rozbitków do sprzedania. Chodzi tam często jak moze i 1.8 ( w wersji analogicznej z PN) nie było .
Pozostaje chyba juz tylko 1.6  16v ( tych jest od cholery), albo szukac zupełnie innego silnika - dorabiac dystans i wałek sprzęgłowy. Sam nie wiem co robic  ?.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 14, 2005, 21:25:14 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
jest mozliwe. Nawet na samym allegro. tylko ze cena za zwykle 1.8 to 3700 przebieg 20tys. km chyba, a 1.8 wersja 136 koniuff za 5.000zl.
powiedzial bym raczej ze zdobycie 1.8 jest niemozliwe do ceny 3000zl. od 3000 cos sie moze i znajdzie.
dlateo jak juz pisalem tu i tam, zastanawiam sie mocno nad 1.6 chyba ze nadarzy sie jakas okazja i bedzie tanio 1.8 (hahahah) ;)
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 15, 2005, 07:59:26 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zawsze można kupić gołego 1,8 VVC i przerzucić głowicę z 1,4. Do tego komputer z 1,4 pracuj?cy na większych wtryskiwaczach i powinno zabanglać. Jak kto? je?dzi na LPG to tym mniejsze powinny być problemy z uruchomieniem i jazd?.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 15, 2005, 09:08:35 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
A ciekawe czy roverka by spasował ze skrzynk? od dohc
w najlepszym wypadku potrzeba by było zrobić zamiankę kołnierzuków. no ale czy takowe s? zamienne.
w najgorszym flansza i wałek. no ale był by ?więty spokój bo ta skrzynka 1,8 roverka lekko utrzyma

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 15, 2005, 11:28:05 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Bocian_s#313"
Zawsze można kupić gołego 1,8 VVC i przerzucić głowicę z 1,4. Do tego komputer z 1,4 pracuj?cy na większych wtryskiwaczach i powinno zabanglać. Jak kto? je?dzi na LPG to tym mniejsze powinny być problemy z uruchomieniem i jazd?.

Bocian, nie pomylilo ci sie ze zwyklym 1.8?


A tak z innej beczki: czy u was tez smierdzi w zbiorniczku wyrownawczym benzyna albo czyms podobnym? Borygo tak nie "pachnie" ani olej  :?
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 16, 2005, 08:41:23 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Bocian, nie pomylilo ci sie ze zwyklym 1.8?

A nie wiem. Z tego co gdzieś siędoszukałem to cała idea VVC zawarta jest w głowicy. Dół silnika wygląda na identyczny dla wersji z i bzz VVC.

Z głowicą z 1,4 moze być tylko jeden problem. Wielkość zaworów. No ale mając głowicę z VVC można zrobić super mega Tuning (przez duże T) i zapodać zawory z VVC które są znacznie większe od tych z 1,4. W sumie zabawa przednia ale jest szansa zyskać jeszcze nieco KM i Nm. W połączeniu z polerką kanałów dolotowych i wylotowych uzyskujemy to co sam Dave Andrews opisuje na swojej osławionej stronie. :mrgreen:  :mrgreen:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.