Autor Wątek: Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V  (Przeczytany 34497 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 22, 2006, 21:10:51 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
chlopaki, troche co prawda bylo w tym temacie o 2.0 16v rovera, ale nie ma tego czego nie wiem. z jakiej "rodziny" jest ten silnik 2.0 16v, bo nigdzie nie moge znalezc info o nim?? http://www.allegro.pl/item86229191_silnik_rover_2_0_16v.html
kiedys chyba gadalem z Bocianem o nim i Bocian mowil ze jest znacznie wiekszy od 1.4 itp, ale i tak mnie ciekawi jaka to rodzina, bo takie silniki, to w sumie dziwne dla mnie, ale tanie sa.
przepustnica z tego co widze to taka sama jak w k16  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 22, 2006, 21:21:00 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
to być chyba seria T

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 23, 2006, 12:07:03 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
czy jezeli silnik ma dobra kompresje, to tym samym oznacza ze nie bedzie bral oleju??
i czy kompresja 11 na kazdym cylindrze to dobra czy nie??
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 23, 2006, 14:28:26 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Marcin#839"
czy jezeli silnik ma dobra kompresje, to tym samym oznacza ze nie bedzie bral oleju??
i czy kompresja 11 na kazdym cylindrze to dobra czy nie??


Na pytanie Ci nie odpowiem bo nie pamietam jaka kompresje powinien miec 1.4, ale ja mam pytanie? Czyzbys natrafil na jakiegos 1.6 albo 1.8?? :mrgreen:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 23, 2006, 16:38:26 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
oby sie udalo  :mrgreen:  :mrgreen: chociaz nie jest tak rozowo jak by sie wydawalo
(tekst jak z jakiejs piosenki hehe)
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 23, 2006, 19:32:14 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
zgadza sie to jest seria T, i 11 atm to chyba wynik jako tako, ja w swoim 1.4 mialem na 4 cylindrze 16 atm, a na innych ok 14,5 ; 15 zapytam na forum roverkow o wiecej danych o nim na razie mam tyle z google
http://www.torquecars.co.uk/Rover/220-gti-engine.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_T-Series_engine niestety po angielsku

a tu fajny link tez po angielsku o serii K w Lotusie Elise
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/thecar/engine/vvcrover.html
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 23, 2006, 19:59:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
cisnienie zalezy od silnika
np. duze fiaty powinny miec 10.5 bara ,ale polonez (silnik wzmocniony) juz 12-12.5 bara
sprawdzalismy u faceta w BMW 5 rekinie silnik 6-cyl 2.0 po przebiegu 50kkm (nowy silnik byl wstawiany)  to skali zabraklo i trzeba bylo wziac manometr do diesli
skurczybyk mial 15.5 bara praktycznie rowno na wszystkich garach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 23, 2006, 20:22:45 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "AndrewS#100"
zgadza sie to jest seria T, i 11 atm to chyba wynik jako tako, ja w swoim 1.4 mialem na 4 cylindrze 16 atm, a na innych ok 14,5 ; 15 zapytam na forum roverkow o wiecej danych o nim na razie mam tyle z google
http://www.torquecars.co.uk/Rover/220-gti-engine.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Rover_T-Series_engine niestety po angielsku

a tu fajny link tez po angielsku o serii K w Lotusie Elise
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/thecar/engine/vvcrover.html


co do tych 11 to chodzi oczywiscie o silnik 1.8 :D
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 24, 2006, 08:15:47 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "KGB"
cisnienie zalezy od silnika
np. duze fiaty powinny miec 10.5 bara ,ale polonez (silnik wzmocniony) juz 12-12.5 bara
sprawdzalismy u faceta w BMW 5 rekinie silnik 6-cyl 2.0 po przebiegu 50kkm (nowy silnik byl wstawiany)  to skali zabraklo i trzeba bylo wziac manometr do diesli
cenzura mial 15.5 bara praktycznie rowno na wszystkich garach


KGB, ale ile powinien miec 1.8 rovera :smile:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 24, 2006, 11:23:25 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
no wlasnie ile, kurde?? bo tylko to znalazlem "compresion ratio 10.5:1"
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 24, 2006, 13:48:56 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
to jest stopien sprezania
http://pl.wikipedia.org/wiki/Stopie%C5%84_spr%C4%99%C5%BCania
 i to jest co innego niz cisnienie sprezania
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 24, 2006, 14:25:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Senn#1869,
nie wiem
takie dane powinny byc w ksiazkach serwisowych silnika - sprawdz na forum rovera  :smile:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 24, 2006, 14:44:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kiedys sie interesowalem 1.6 16v  w roverze to pamietam ,ze napewno bylo 145Nm znacznie nizej niz 1.4 16v ,wiec raczej nie w 4500
no i 111KM
przynajmniej taki silnik mozna bylo zamowic do Poloneza (od wejscia ATU w 1996 - nawet w reklamie z piosenka "zabierz mnie do siedmiu rzek..." byl najazd na doope ATU i tam widniala naklejka 1.6 GLI 16v Multipoint Intection)

co do immobilaizera to raczej mozna zaadaptowac stacyjke
w GSI nie ma problemu bo masz czerwony klucz uczacy immba
albo obejsc immba i dac zwykla stacyjke (tylko nie wiem jak obejsc immba -nie trudnie sie w samochodach "inaczej" sprzedawanych)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 24, 2006, 15:35:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jest 416sli
111KM/6000
145Nm/3000

ten silnik byl montowany w polonezach
od 1.4 rozni sie tylko srednica tloka ,wiec wystarczy wymienic tloki i kadlub z cylindrami ,no i moze glowice - teoretycznie oczywiscie ,bo skrzynia korbowa jest chyba pasowana na kolki z kadlubem (z cylindrami)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 24, 2006, 15:39:00 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
no nie wiem KGB, tu jest napisane co innetgo http://www.roverki.pl/article.php?sid=88
............................................................1.4....................1.6.
|rednica cylindra x skok tłoka [mm] ......75,0x79,0........80,0x79,0
(chyba ze na odwrot to napisali :) )

skok tloka ten sam, ale inne srednice cylindra
to ja, byly Marcin#839

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 24, 2006, 15:48:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13861
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
no tak ,sorka ,zle przeczytalem ,zaraz edytuje posta by nie wprowadzal w blad
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 24, 2006, 18:09:07 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Jak byłem w Holandi to stał na sprzedaż Rover 216Gti to chyba te 130KM

Silnik z góry wygl?dał tak samo jak polonezowskie 1.4

Chcieli za niego 200euro ale byli skłonni zej?ć z ceny
 
A i jeszcze miał bogate wyposażenie
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 27, 2006, 08:55:22 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
od 1.4 rozni sie tylko srednica tloka ,wiec wystarczy wymienic tloki i kadlub z cylindrami ,no i moze glowice - teoretycznie oczywiscie ,bo skrzynia korbowa jest chyba pasowana na kolki z kadlubem (z cylindrami)

Dokładnie skrzynie korbowe s? inne. w 1,4 tu;eje cylindrów s? tzw. mokre. W 1,6 i 1,8 s? już półsuche bo nie wytrzymywały naprężeń i pęlały po pocienieniu ?cianek tulei.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 27, 2006, 13:59:51 pm »

nz Senn

  • Gość
No wiec dlaczego PowerTrain podaje inne parametry mocy i momentu?

Rover - swap 1.4 16V -> 1.6 16V
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 27, 2006, 14:33:40 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
u?pienie imo w kompie to koszt jaki? 100-200zł i można banglac
i wcale nie stpsuje się do sprzedawanych inaczej tylko do wszelkiego rodzaju swapów  :mrgreen: