Autor Wątek: zegary indiglo  (Przeczytany 14982 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zegary indiglo
« Odpowiedź #80 dnia: Wrzesień 26, 2006, 07:37:16 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Tak sie sklada ze to ten sam potencjometr :), tyle ze tam pracowal chyba jako dzielnik bo na trzech nozkach.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

zegary indiglo
« Odpowiedź #81 dnia: Wrzesień 26, 2006, 08:40:10 am »

knrdlvn

  • Gość
Jeżeli napięcie z zasilacza miałe? choć zbliżone do 13,5 V to po prostu w samochodzie podł?cz potencjometr identycznie jak w domu i musi działać. Najlepiej rozrysuj sobie schemat poł?czeń elektrycznych, wtedy wszystko staje się bardziej czytelne.


Cytuj (zaznaczone)
Tak sie sklada ze to ten sam potencjometr Smile, tyle ze tam pracowal chyba jako dzielnik bo na trzech nozkach.


Najczę?ciej potencjometr podł?cza się tak żeby pracował na "trzech nóżkach": do pierwszej wprowadzasz to co chcesz regulować (tam pr?d "wpływa" to pocz?tek ?cieżki oporowej) ?rodkow? wychodzi to co wyregulowałe? na gałce (ta nóżka jest podł?czona do ?lizgacza) a ostatni? ł?czysz do masy (koniec ?cieżki oporowej). Przy takim zastosowaniu pota w jednym położeniu masz wielko?ć napięcia bez żadnego ograniczenia a w drugim skrajnym zero.