Autor Wątek: Rover - czy da się przestawić zapłon  (Przeczytany 5669 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - czy da się przestawić zapłon
« dnia: Sierpień 01, 2006, 21:17:50 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Witam wszystkich.
Mam pytanko: czy w roverku można w jaki? kulturalny sposób przyspieszyć nieco zapłon?
Mam na my?li oczywi?cie jakie? proste i pewne rozwi?zanie, bo w SMT6 to mi się nie chce ładować z braku czasu. Pytam, ponieważ zdecydowanie poprawiłoby to jego pracę na LPG. a na rozruch - no cóż - trzeba by było lać 98, ale cóż co? za co?.

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 01, 2006, 23:17:21 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Przy?pieszać zapłon?? A po kiego??
Po pierwsze zmień gazownika bo rady ma do bani
A po drugie szukajka i rózne działy na forum
Takie cu? jak LPG
i elektryka

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 02, 2006, 09:44:14 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sam też słyszałem o tych teoriach ze zmian? k?ta zapłonu ale czy to prawda to nigdzie jednoznacznej odpowiedzi nie uzyskałem. Osobi?cie nie ma co kombinowac tylko trzeba lepiej doregulować LPG i cieszyć się jazd?...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 02, 2006, 21:23:29 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Spokojnie, spokojnie.
Gaz mam wyregulowany, a porady gazowników to trzymam między bajkami.
Chodzi o to, że fabrycznie motorek jest przystosowany do paliwka o liczbie oktanowej 95. W sytuacji, gdy jest zasilany pa;iwem o wiekszej liczbie oktanowej (LPG, PB98), aby wykorzystać drzemi?cy w nim potencjał należałoby odrobinę przyspieszyć zapłon. Niestety, o ile się nie mylę, to raczej jest to trudne do zrobienia w tym silniku, dlatego też pytam, czy kto? co? wie na ten temat.
Przyspieszenie zapłonu na dobrym paliwku daje bardzo wymierne efekty, co zostało przećwiczone na autkach innej marki (tyle, że japońce dali tam regulowan? kopułkę). Wi?że się naturalnie z oczywistym ryzykiem, że po zatankowaniu 95 na stacji w koziej wólce silnik zacznie stukać i zrobi pa pa.
Jazd? się oczywi?cie cieszę, ale nigdy nie jest tak dobrze, żeby nie mogło być lepiej.
Van#1860 dziękuję za wyczerpuj?c? odpowied?.

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 02, 2006, 21:35:04 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to jak ta kopulka w roverze jest zamocowana skoro nie ma regulacji ??
koplulka z palcem rozdzielacza powinna dac sie obracac ,bo przeciez jakos w fabryce tez musza zaplon ustawic

przyspieszenie zaplonu przy paliwie o wiekszej liczbie oktanow jest slusznym posunieciem
moze niektorzy pamietaja ,ze pracuje nad tym ,a wlasciwie po jutrzejszej wizycie u kumpla powinienem miec juz przesuniety czujnik polozenia walu
wiec jutro wieczorem postaram sie sprawdzic efekt tego zabiegu (dojdzie jeszcze swierzy wydech bez kata)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 02, 2006, 21:51:18 pm »

mariusz wawa

  • Gość
KGB , kopułka jest zamocowana tak, że ciężko tam zajrzeć. Wygl?da na to, że jest przykręcona na stałe i nie ma regulacji - ale może się mylę (daj Boże) :D
Przesunięcie czujnika położenia wału jest rozwi?zaniem, ale osobi?cie bym się chyba nie bawił.
Jeszcze pamiętam wymianę sprzęgła i wcele mnie nie ci?gnie do wyci?gania żelastwa jeszcze raz.

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 02, 2006, 21:55:37 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Nie ma regulacji kopułka :P jedynie można zdobyć specjaln? dostawkę która umożliwia jakie? tam regulacje ale wszystko w funciakach i drogie :P więc watpię by gaziarze się bawili :P

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 02, 2006, 22:08:27 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Co by była jasno?ć w temacie: gaziarze nie będ? mi grzebać w samochodzie.
Je?li będę co? z tym robił to własnoręcznie, ew korzystaj?c z pomocy kolegi.
Dzięki wielkie za info o dostawce. Mamy ?witełko w tunelu i pedzimy pogooglać :D

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 03, 2006, 10:20:21 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
to jak ta kopulka w roverze jest zamocowana skoro nie ma regulacji ??
koplulka z palcem rozdzielacza powinna dac sie obracac ,bo przeciez jakos w fabryce tez musza zaplon ustawic

NO KGB,  to teraz że? zabłysn?ł  :lol:  :lol:  :lol: .
W roverze kopółka spełnia tylko zadanie przekazania iskry na konkretna?wiecę. I NIC WIĘCEJ !!. Dlatego jest przytwierdzona na stałe a palec rozdzielacza ma szeroki koniec.

O momencie zapłonu iskry decyduje EKU silnika w oparciu o czujniki. Napewno położenia wału. Być może MAPsensora i temperatury płynu. A kto wie czy nie pozostałe rónież.

Gdybym miał lampę stroboskopow? pobawiłbym się z MAPsensorkiem. W końcu raz już go dziubłem ;).


Tylko niech mi kto? powie o ile trzeba przestawić????
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 03, 2006, 15:04:58 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1233
wła?nie to mi sie podoba we wtryskach. Nie mam możliwo?ci zmieniać zapłonu. Jestem szczęsliwy, ?pie spokojnie, nie budz? mnie my?li "co by było jakbym zmienił sprężynkę i przy?pieszył o 2 stopnie..."
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 03, 2006, 16:27:52 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Bocian_s#313,
Dokładnie, to trzeba by policzyć. Tak na intuicję (i do?wiadczenie), to na pocz?tek dałbym ze 2 stopnie. Potem, to już tylko motoda prób i błędów i hamownia. Wiele zależy od silnika, temperatury, ci?nienia itp. My?lę, że przy pomy?lnych wiatrach to może z 4 stopnie, ale na to nie ma reguły. Nie ma co przesadzać, ale jestem przekonany, że nawet niewielkie przyspieszenie zapłonu powinno bardzo poprawić dynamikę silnika.
OLO#35, nie wszystkie silniki na wielopunkcie tak maj?. Przykład : Primera P10 silnik sr20- zapłon regulowany na kopułce po odkręceniu ?ruby, jak w poldzie na ga?niku (qrde ja też tak chcę!!). :D
Zorientuję się jakby, i czyby dało radę zrobić to na smt6. Ale wcze?niej to w weekend wyci?gnę kopułkę i pokombinuję. W sumie to byłaby kwestia dorobienia jakiego? obrotowego mocowania z możliwo?ci? regulacji. Nie takie rzeczy się w robocie dorabiało, więc kto wie....

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 03, 2006, 21:13:30 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1233
eh. Żeby? nakombinował sie z aparatami tyle co ja to też miałby? do?ć. Zapłon reguluję z zamkniętymi oczami. I w OHV i w DOHC :(
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 03, 2006, 21:18:11 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Jest nadzieja, że już w poniedziałek będę miał do?ć :mrgreen:
A tak poważnie, to je?li się na tym znasz, to może jakie? sugestie?? (co do metody, a nie porzucenia pomysłu) :mrgreen:

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 04, 2006, 09:33:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Ale wcze?niej to w weekend wyci?gnę kopułkę i pokombinuję. W sumie to byłaby kwestia dorobienia jakiego? obrotowego mocowania z możliwo?ci? regulacji. Nie takie rzeczy się w robocie dorabiało, więc kto wie....


Cytuj (zaznaczone)
W roverze kopółka spełnia tylko zadanie przekazania iskry na konkretn? ?wiecę. I NIC WIĘCEJ !!.

RANY!! Czy ja nie piszę po polsku. Ludzie czytajcie tekst ze zrozumieniem... :mad: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 04, 2006, 20:13:58 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"

 a palec rozdzielacza ma szeroki koniec.

Qtwa, z czytaniem mam coraz gorzej.  :shock: Więc jednak drukowane na wzrok szkodzi :oops:
Cały czas my?lałem, że da się co? podkombinować obracaj?c kopułkę.

Dzięki Bocian_s#313 , zaoszczędziłe? mi roboty.

Trzeba się będzie przyjrzeć zależno?ci k?ta od sygnałów z czujników. Jakby? miał jakie? ciekawe pomysły, to mam drugi komputer, który ?miało mogę po?więcić dla dobra nauki.

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 04, 2006, 22:15:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
cos w ta regulacje zalezna od temp. nie bardzo wierze - bo i po co taka regulacja ?
od cisnienia w kolektorze - hmm moze byc
ale najczesciej sygnalem jest TPS i obroty silnika
wtedy wychodzi ladna trojwymiarowa mapa zaplonu
mozna by przeprogramowac komputer ,tylko trzeba miec na czym i wiedziec jak
najprosciej przesunac czujnik polozenia walu - kat zmieni sie wtedy o taka sama wartosc w calym zakresie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 05, 2006, 11:37:40 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
Cytat: "KGB"

najprosciej przesunac czujnik polozenia walu -
Mówisz??? Zajrzyj kiedys na jego umiejscowienie i wtedy bedziemy rozmawiac...
  • Jef
  • Czaku

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 05, 2006, 12:56:53 pm »

mariusz wawa

  • Gość
Cytat: "mastah22#1900"
Cytat: "KGB"

najprosciej przesunac czujnik polozenia walu -
Mówisz??? Zajrzyj kiedys na jego umiejscowienie i wtedy bedziemy rozmawiac...

Wła?nie o TO chodzi. Przesuwanie czujnika jest bez sensu, bo:
- Braki dostępu- pewnie by trzeba silnik wyci?gn?ć, żeby co? sensownie przerobić, obawiam się, że dostęp uzyskany po wyjaciu obudowy sprz?gła i zdjęciu koła zamachiwego nie wystarczy.
- Brak możliwo?ci pewnej regulacji - chyba, że masz patent na regulowane mocowanie czujnika
- Rzeczy montowane w miejscach, gdzie nie ma dostępu lubi? zawodzić, a CPW, to nie zabawa.
jak się co? po...... to albo komp zd?ży to wychwycić i wył?czy zapłon, albo->Allegro->1.4 Rover :D

Chyba............ , że przenosimy czujnik na przód silnika. Uczciwie piszę, że nie do?ć, że nie bardzo to sobie wyobrażam, to jeszcze bym nie zaryzykował. Ale w takiej konfiguracji przesuwanie czujnika miałoby odrobinę sensu.

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 05, 2006, 14:37:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sorki ,nie wiedzialem ,ze czujnik jest z tylu
choc przyznaje ,ze moglem sie domyslic ,bo to angielskie goowno ,wiec wszystko bedzie po tej stronie gdzie byc nie powinno
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Rover - czy da się przestawić zapłon
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 07, 2006, 08:47:28 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Oj widzę KGB że jeszcze duuużo musisz się nauczyć o roverkach  :lol: .

Dzięki za oferowan? pomoc "sprzętow?". Puki co nie jest najgorzej bo posiadam kompa z rovera 214 i przez jego immo silnik nie działa na benzynie ale za to na gazie tak:D. Posłuży on jako obiekt do?wiadczalny a w razie czego nie będzie go szkoda. Jescze tylko zrobię sobie lampę stroboskopow? z LEDa albo innego ?wiecidełka i zaczynam się bawić. O wszelkich wnioskach postaram sie napisać.

Trzymajcie kciuki za powodzenie prac.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.