Autor Wątek: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE  (Przeczytany 9195 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« dnia: Sierpień 17, 2006, 13:36:13 pm »

FSO maniak

  • Gość
Nie wiem co jest. Czesto sie zdarza ze po przekreceniu kluczyka zamiast od razu krecic rozrusznikiem to tyka. Dopiero po jakims czasie zalapie i kreci. Ostatnio zdarzylo sie ze nawet nie tykal po przekreceniu cisza/ Przeczyscilem klemy i dopiero zacza kręcic. Nie wiem czemu tak sie dzieje. Mialem stary rozrusznik od fiata 125 to wyjolem z niego szczotki i wstawilem do polonezowskiego bo byly zjechane juz. Czy to moze byc tego wina. Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 17, 2006, 13:37:57 pm »

alex1916

  • Gość
Bendix "się podwiesza" ? ;)

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 17, 2006, 13:46:23 pm »

Arnold

  • Gość
Dokładnie to, co wyżej.
Sprawd? też na wszelki wypadek przewody od rozrusznika. Moje kiedy? za?niedziały i milczał jak grób. Podobny problem miał kiedy? wujek w Espero (nawet w ASO zorientowali się po jakiej? godzinie) :)

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2006, 14:03:33 pm »

FSO maniak

  • Gość
Tak tylko to nie jest silnik daewoo tylko gaznik 1,5 produkcjii polskie :)

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 17, 2006, 14:59:07 pm »

Wydra707

  • Gość
A spada Ci w tym czasie napięcie, czy nie?

Ja w swoim starym 1.5 GLE miałem identyczny problem i przyczyna okazała się bardzo nietypowa - uszkodzony akumulator, który nie był w stanie "wydusić" z siebie pr?du niezbędnego do rozruchu. Gdy elektromagnes właczał rozrusznik, napięcie spadało niemal do zera i elektromagnes puszczał - w efekcie było tylko jedno klapnięcie i klops... Co ciekawe, zdarzało się to tylko co jaki? czas, w większo?ci przypadków akumulator był OK! Dlatego piszę, że to przyczyna nietypowa. Zanim zaczniesz podejrzewać gorsze awarie, sprawd? wszystkie poł?czenia wysokopr?dowe od akumulatora do rozrusznika plus poł?czenia masy - silnik-nadwozie i akumulator-nadwozie.

Pozdrawiam
Paweł

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 17, 2006, 15:45:41 pm »

PeNY#1816

  • Gość
A u mnie jest też taki problem... dodam że:
- nowy automat
- nowy bendix
- nowe szczotki
- akumulator jakies 14 miesięcy

Moja diagnoza jest taka że bendix zderza się z kołem zamachowym bo jak pomieszam troche lewarkiem miedzy biegami 3 i 4 to zaskakuje bez problemu...

Poł?czenia pr?dowe s? OK, bo jak mialem rozrusznik wyjęty to podpi?łem go pod te przewody pod mask? i "na sucho" krecił za każdym razem...

Ale dlaczego silnik miałby sie zatrzymywac w takim a nie innym położeniu raz na jaki? czas... :?

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 17, 2006, 17:16:28 pm »

Wydra707

  • Gość
Ja tylko z tak? drobn? uwag?, że rozrusznik pracuj?cy "luzem" pobiera kilkadziesi?t amperów, a zahamowany (tj. w pierwszej chwili rozruchu) - kilkaset (bodajże rzędu 500A). A to jest pr?d POTĘŻNY, praktycznie zwarcie akumulatora. Przy tak ogromnym pr?dzie nawet znikoma oporno?ć poł?czenia może uniemożliwić rozruch...

A je?li nie poł?czenia, to może wypalił się styk elektromagnesu wł?czaj?cego rozrusznik? (je?li rozrusznik w ogóle się nie wł?cza).

Moje skromne do?wiadczenie wskazuje, że w elektryce najczę?ciej zdarzaj? się awarie proste, a więc i od najprostszych rzeczy warto rozpoczynać poszukiwania.

Pozdrawiam
Paweł

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 17, 2006, 17:30:13 pm »

pluton_14

  • Gość
Sprawdz jeszcze klemy , ale prawdopodobnie bedzie to bendix albo zawiesza ci sie wal na szczotkach , jak dalej masz problem to walnij kilka razy w rozrusznik mlotkiem to moze mu sie poprawi na dojazd do mechanika :P heh ale samemu mozna to zrobic lub kupic rozrusznik za 40 zx jak ja to zrobilem :D


PZDR Pluton

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 18, 2006, 00:58:40 am »

zenolop

  • Gość
Ja bym zacz?ł poszukiwania usterki od akumulatora.Je?li klemy czyste ,to może akumulator się "cieli"?Sprawd? gęsto?ć elektrolitu w akumulatorze.Może być tak,że jedna cela będzie uszkodzona,a bedzie ładowanie,będzie ładnie wskazywał 12v,a w momencie wł?czenia rozrusznika padnie prawie do zera,bo nie będzie miał do?ć mocy.
Je?li aku jest OK to trzeba zaj?ć się bendixem...

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 18, 2006, 10:46:13 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Przy okazji warto przeczy?cić sobie styk kabla masowego od aku do karoserii (u mnie wła?nie z tego powodu nie chciał kręcić) ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 18, 2006, 10:52:27 am »

FSO maniak

  • Gość
Akumulator jest prawie nowy wymieniany tej zimy. Zeczywiscie jak powrzucam 2 -3 to kreci. A z bendixem duzo bedzie roboty?

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 21, 2006, 09:22:26 am »

PeNY#1816

  • Gość
Cytat: "BARTEK"
Przy okazji warto przeczy?cić sobie styk kabla masowego od aku do karoserii (u mnie wła?nie z tego powodu nie chciał kręcić) ;)


A czy je?li u mnie jest kabel masowy podpięty osobno do silnika i osobno do karoserii, a nie w sposób: do karoserii i od karoserii do silnika to poł?czenie z karoseri? też ma znaczenie, je?li silnik ma tak jakby swoj? masę... :?:

Bo masę do karoserii to mam jako? tak przedziwnie schowana... :|

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 30, 2006, 14:39:43 pm »

gEntillo

  • Gość
Kurcze też tak mam, ale tylko na mrozie. Jak jest ciepło to raczej jest ok. Ale jak przymrozi to mam ze 20 razy to klikanie zanim zaskoczy.

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 30, 2006, 14:51:35 pm »

marcinmk2

  • Gość
na 90 % bendix zapewne

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 30, 2006, 14:57:26 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
U mnie po dłuższym grzebaniu okazało się, że winien był konektor masy do rozrusznika - konektorek za?niedział, a kabel się utlenił przy końcu. Po wymianie konektorka i obcięciu kawałka kabla, wszystko bangla jak na razie ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 31, 2006, 10:46:08 am »

maestus

  • Gość
Witam jestem nowy ale miałem ten sam problem. Z tym że u mnie okazał się to poprostu rozrusznik. Kupiłem wła?nie taki za 40 zł jaki? i teraz działa bez problemu. Kręci za pierwszym razem.

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 31, 2006, 11:11:10 am »

Maverick

  • Gość
Maestus - ale napisales - rozrusznik nie krecil bo okazalo sie, ze to rozrusznik LOL :))) Wiesz, w aucie kolegi nie swiecil reflektor, okazalo sie ze to samochod i kupil nowy samochod za jakies 40 tys. zł. i reflektor swieci :)))))))) Wiadomo ze najprosciej wymienic caly element, ale powiem Ci ze u Ciebie to nie rozrusznik nawalil, tylko jakas jego czesc, ktora mozna bylo naprawic lub wymienic.

KAWAL: Ulomne dzieci pojechaly na wycieczke. W polowie drogi nawalil autobus. Kierowca upaprany w smarze po pachy glowi sie co moglo sie stac i grzebie pod maska. Przybiega jedno ulomne dziecko do niego i krzyczy:
- ja wiem co sie stalo ...
Ale kierowca pogonil je i grzebie dalej. Za jakis czas dziecko znow podeszlo i mowi:
- ja wiem co sie stalo ... I ponownie kierowca popedzil dzieciaka.
Po raz ktorys znow dzieciak krzyczy:
- ja wiem co sie stalo ....
Kierowca juz znudzony i bezsilny przy walce z awaria w koncu pyta dzieciaka:
- no co sie stalo ????
Na to dzieciak:
- autobus sie zepsul

Pozdrawiam - Maverick

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 10, 2006, 17:40:31 pm »

bruns

  • Gość
Bendix się podwiesza !  Bendix się zawiesza !Chyba na suchej gałęzi ! Pierdoły jakies piszecie ! Czy Wy wiecie wogóle co to bendix ? Bendix to sprzęgło jednokierunkowe odpowiedzialne za zesprzeglenie wirnika rozrusznika z wieńcem zembatym koła zamachowego i przekazaniem napędu . Jest to element czysto mechaniczny . A u kol. FSO maniaka rozrusznik nie kręci czyli usterka elektryczna .

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 11, 2006, 20:06:41 pm »

Russell

  • Gość
U mnie sto lat temu rozrusznik  też pykał zamiast kręcić. Waln?łem w niego kluczem do kół i zadziałał.  I tak chyba z miesi?c odpalałem. Widać klucz usun?ł usterke elektryczn?.  
A potem i tak wymieniłem ten Wasz bendix  :mrgreen:

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 13, 2006, 23:05:55 pm »

krzychu

  • Gość
Cytat: "bruns"
Bendix się podwiesza !  Bendix się zawiesza !Chyba na suchej gałęzi ! pie?ciły jakies piszecie ! Czy Wy wiecie wogóle co to bendix ? Bendix to sprzęgło jednokierunkowe odpowiedzialne za zesprzeglenie wirnika rozrusznika z wieńcem zembatym koła zamachowego i przekazaniem napędu . Jest to element czysto mechaniczny . A u kol. FSO maniaka rozrusznik nie kręci czyli usterka elektryczna .


A no wła?nie rzecz czysto mechaniczna i wła?nie takie się podwieszaj?, zawieszaja itp. czę?ć czysto elektrycna się nie zawiesi, chyba, że pr?d si? zbuntuje i powie: "więcej nie płynę, mam gdzie? te kable, styki i inne pierdoły). Kolego bruns jeżeli już chcesz się mo?drzyć to najpierw zapoznaj się z budow? (naocznie a nie z ksi?żek) rozrusznika. Jest bendiks, którego definicja podana przez ciebie jest słuszna, ten bendiks jest napędzany przez wł?cznik elektromagnetyczny, który dodatkowo za pomoc? zwory zwieranej w momencie, kiedy zębatka rozrusznika wysunie się maksymalnie zał?cza rozrusznik. Jeżeli bendiks się zwiesi (zablokuje) to nie wysunie się maksymanie i wyżej opisana zwora nie wł?czy rozrusznika. Wtedy wła?nie jest cykanie bo sterujesz elektromasgnesem, który cyka, ale nie wał?cza rozrusznika.

Odno?nie problemu: z rozrusznika wychodz? dwie końcówki uzwojenia (takie płaskie grube druty miedzianne), które s? poł?czone se sob? poprzez zaci?nięcie w końcówce ocznowej (taka blaszka z otworem), która to końcówka jest przykręcona do jednej z ?rub miedziannych wł?cznika elektromagnetycznego (do drugiej przykręcony jest przewód pr?dowy z akumulatora). Bardzo często to poł?czenie się poluzuje i w momwncie, kiedy dostanie się tam syf nie ma wła?ciwego poł?czenia i wtedy wła?nie słychać cykanie a rozrusznik nie startuje. Mozna to dokładnie oczy?cić i najlepiej zlutować do kupy za pomoc?  mocnej lutownicy (przynajmniej 100W - aby wła?ciwie nagrzać te przewody). Ale trzeba uważać aby nie uszkodzić gumowego przepustu, co może spowodować pełne zwarcie tych grubych przewodów do metalowej obudowy rozrusznika a co wtedy się stanie to chyba nie muszę mówić :) .

Pozdr.