chodzi mi o podrasowanie silnika za pomoc? precyzyjnej, indywidualnej dla tego egzemplarza silnika, regulacji. (...) Do?wiadczenia z piłowaniem ciężarków rozpocznę, jeżeli uda mi się kupić drugi komplet
Ach, szczę?liwy posiadaczu samochodu, w którym można co? wyregulować... Ja też bawiłem się w swoim GLE w takie indywidualne regulacje, tylko mnie interesowało minimalne zużycie paliwa, a nie maksymalne parametry. W każdym razie ga?nikowce s? bardzo wdzięcznym obiektem do eksperymentów, to fakt.
Co do ciężarków, to będzie z nimi łatwiej niż ze sprężynkami, bo wystarczy stary regulator ze szrotu czy z giełdy. Ciężarki nie zmieniaj? parametrów z czasem (chyba, że jako? koszmarnie pordzewiej?).
Pamiętam, że w moim ga?nikowcu też był problem z nadmiernym wyprzedzeniem zapłonu i okazało się, że to ciężarki się zawieszaj?. Maj? tak? przykr? cechę, że potrafi? się lekko unie?ć i przekrzywić. A wtedy nie wracaj? do położenia wyj?ciowego. Pod sprężynki podkładałem więc cienkie podkładki, które uniemożliwiały przekrzywienie się ciężarka.
Napisz, co Ci wyjdzie z tych prób.
TO
batorejro:
Je?li chodzi o regulator S91BX w PF125p, to rzucę okiem w dostępnej mi literaturze (mam trzy wydania serwisówki do PF125p plus kilka ksi?żek do Poloneza), ale raczej czarno widzę... Z tego co pamiętam, nia ma tam żadnych danych na temat parametrów czę?ci składowych regulatora (sprężynek, ciężarków). S? tylko ogólne dane dotycz?ce regulacji zapłonu... Ale sprawdzę.
Co do sprężynek, to ja kupowałem (ale do Poloneza!) w sklepie fabrycznym Zelmotu na Łopuszańskiej w Warszawie. Ale to było wiele lat temu i nie wiem, czy ten sklep jeszcze istnieje. To jest strona www firmy ZEMOT, która być może jest jego kontynuacj?:
http://www.zemot.pl/moto/index.htmPrzy okazji informacja dla
wrb. Zelmot-Electric
http://www.zelmot-electric.pl podaje, że do dzisiaj produkuje czę?ci do regulatora 4498 m.in. co?, co nazywa "zestawem naprawczym rozdzielacza" (za 10 zł). Może s? w nim sprężynki..?
Pozdrawiam
Paweł