Autor Wątek: Problemy z alternatorem  (Przeczytany 1599 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problemy z alternatorem
« dnia: Wrzesień 02, 2006, 10:41:57 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
witam mój poprzedni post dotyczył alternatora. Teraz jest taki problem rozebrałem stary pomierzyłem diody, wszystkie oki!!. jedyne co znalazłem w nim to wyrobione łożysko od strony wiatraka. Niewiem co robić czy założyć mój stary a go?ciowi oddać  ten co kupiłem w sumie 100 zeta drog? nie chodzi czy jeżdzić na jego. Podejrzewam że oba s? w tym samym stanie a to ładowanie to niewiem czego może być przyczyn?. Może to już wina aku który ma 6 lat.A może to regulatory napięcia ale oba tak samo  by padły? odpowiedzcie mi bo jestem w kropie.

Zmienilem temat wątku na bardziej czytelny E#1887
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Problemy z alternatorem
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 25, 2007, 01:08:02 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Według mnie nie warto sie bawic w ozywianie starego alternatora. Oczywiscie moglbys wymienic bebechy na nowe ale taniej wyjdzie kupno nowego sprawnego. Skad pewnosc ze to diody ? Sprawdzałes tez uzwojenia i regulator ? Zwykle objawy padnietej diody sa takie ze dosc szybko strzela regulator napiecia i osiaga stany skrajne tzn zupelny brak ładowania lub bardzo wysokie ponad 18 V,(moze osiagnac nawet okolo 30 V) Zwykle etapem posrednim jest słąbe ładowanie- w miare wzrostu obciazenia i załanczania kolejnych odbiorników napiecie ładowania bardzo spada -nawet do okolo 11/12V. Normalnie tez pod obciązeniem usiadzie ale nie moze byc nizsze niz okolo 13,5 V podczas normalnej pracy. Jezeli jest inaczej  i wymiana na inny regulator  (i poprawa naciagu paska klinowego!!!) nie poprawia sprawy wtedy mozna z duzym prawdopodobienstem przyjac uszkodzenie diody. Nie nalezy tego bagatelizowac poniewaz kiedys taki uszkodzony alternator dawajacy napiecie okolo 18V spalil mi radio  :?
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Problemy z alternatorem
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 25, 2007, 10:25:14 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
elwood ale odkopałeś trupa   ale może to i dobrze bo  właśnie chyba zdechł mi regulator a objaw jest taki że światła i wszystkie odbiorniki na wolnych obrotach rozbłyskują i przygasają
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Problemy z alternatorem
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 25, 2007, 12:50:25 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
diody najlepiej jest sprawdzic nie miernikiem, tylko pod obciazeniem np. zarowka samochodowa
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Problemy z alternatorem
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 25, 2007, 14:55:37 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "Mariusz"
elwood ale odkopałeś trupa ale może to i dobrze bo właśnie chyba zdechł mi regulator


To nie ja  :wink:

Dobrze by bylo jeszcze sprawdzic napiecie wsteczne tzn czy dioda nie przewodzi w kierunku zaporowym
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG