Autor Wątek: ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/  (Przeczytany 2920 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/
« dnia: Wrzesień 06, 2006, 19:24:40 pm »

dj_lelek

  • Gość
Witam, mam taklie pytanko czy ma kto? może schemat instalacji elektrycznej w której jest umiejscowiony silnik krokowy razem z porzepustnic?...
Może kto? miał taki przypadek, więc zapoytam... otóż chodzi o to, że ostatnio postanowiłem wyci?gn?ć przepustnicę i j? wyczcy?cić, bo bardzo wolno schodził z obrotów na gazie... na benzynie było ok. Po włożeniu okazało się, że wogóle nie chce prawie schodzić z obrotów... wolne trzyma w granicach 1200 przy nagrzanym silniku i bardzo wolno schodzi z wyższych i taki sam przejaw jest na gazie. Dodatkowo czasmi chopdz?c na wolnych lkubi sobie sam podnie?ć obroty nawet do 2000 :/ Jeżeli kto? byłby w stanie pomóc to będę wdzięczny... Może to co innego ma wpływ... czujnik położenia przespustnicy?? Bo okiem nawet widać jak przepoustnica sama rusza obrotomi :/ Tylko jak to sprawdzić?
pozdrawiam

ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 11, 2006, 20:52:52 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
na ten temat bylo juz na forum poszukaj, byc moze trzeba mu zrobic reset pamieci adaptacyjnej, czesto robia sie problemy z przputnica jak sie w niej za duzo pokreci
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 11, 2006, 22:30:11 pm »

Arnold

  • Gość
Ja jak składałem silnik po remoncie głowicy miałem to samo. Tzn. przed złożeniem czyszczenie przepustnicy. Po złożeniu, odpaleniu -> jazda próbna. Zmiana biegu - obroty na 4000 :) Zamiast spadać to po wysprzęglaniu rosły do ok. 4000 RPM. Wolnych też nie było, strasznie pływały. Więc rozbiórka przepustnicy i jeszcze raz czy?cimy. Składanie - jest lekka poprawa, ale wolnych nadal nie było. Trzecie czyszczenie i potem jeszcze mała regulacja ?rubk? na trzpieniu od krokowca, jazda kilkana?cie km, żeby się nauczył nowych ustawień i wróciło do normy (tzn. małe pływanie na wolnych pozostało, ale w sumie tak było od pocz?tku odk?d go mam).

Teraz 2 uwagi: albo te czyszczenia tak pomagały, tylko czemu pierwsze zaszkodziło? Albo to był raczej jaki? niefart a potem fart, że dopiero za 3 razem można było jako? je?dzić (może co? się ?le spasowało przy 1 i 2 wkładaniu - chociaż tam się nie ma teoretycznie co ?le spasować :))

2 uwaga: silnik stał rozebrany ok. 3 miesi?ce, a akumulator był w domu, więc przez ten czas mógł dostać hopla :)

Tobie polecam:
- rozebrać przepustnicę jeszcze raz, przeczy?cić (ja czy?ciłem szmatk?), tylko uważaj bo nawet najdrobniejsze zanieczyszczenia na szmatce mogę pogorszyć sprawę :)
- złóż
- przejed? się jakie? 20-30 km.

A poza tym to sprawd? czy Ci gdzie? nie łapie "lewego" powietrza, np. na ł?czeniu przepustnicy z obudow? filtra.


EDIT: Jeszcze mi się przypomniało - może linka od gazu Ci się przycina :)

ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 16, 2006, 23:58:18 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Na pocz?tek sprawd? czy linka nie jest za bardzo podci?gnięta.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 17, 2006, 00:23:51 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
A pożniej regulacja. Opisane w art :)

ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 13, 2006, 12:28:01 pm »

gEntillo

  • Gość
U mnie pomogła dodatkowa sprężynka pomagaj?ca tej z przepustnicy. Żadne czyszczenie nie pomagało. Obroty na jałowym były w od 1100 do 1500. No i lubiał zaci?ć się na 4k rpm i tak już zostawał. Musiałem ręcznie cofać przepustnicę.

ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 13, 2006, 17:16:40 pm »

marcinmk2

  • Gość
ja tez mam sprezynke i tak ona byla jak ja kupowalem.Zdjelem ja zeby zobaczyc co sie bedzie dzialo ktoregos pieknego dnia i wlasnie strasznie powoli mi spadal z obrotow ale to sprawdzalem na benie bo gazu jeszcze wtedy nie mialem  ;)

ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 14, 2006, 13:41:29 pm »

gEntillo

  • Gość
U mnie na pocz?tku były problemy tylko na noPB. Ale pó?niej działo się to też na gazie. I tak sobie teraz my?lę, że byc może problem polegał na za słabej sprężynie. Nigdy się w to nie zagłębiałem. A być może wystarczyło wymienić ten element. Bo czy?cić go próbowałem.

ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 16, 2006, 11:17:34 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Może koledzy przy okazji rozbierania i czyszczenia nie naciągają odpowiednio mocno sprężyn. Naprawdę warto je nieco mocniej naciągnąć. Tylko koniecznie obie równomiernie bo ja kiedyś naciągnąłem jedną i po pewnym czasie okazało się że przepustnica się lekko wytarła. Szczęściem cyna i lutkolba pomogły. Przeputnica zamyka się jak nalezy i bez dodatkowych sprężynek.

może u kolegów jest podobnie. Warto przy okazji czyszczenia sprawdzić jak szczelna jest w pełni zamknięta przepustnica i czy ring światła jest równomierny na całym obwodzie :D...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 18, 2007, 17:46:56 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
wyciagam temat. otoz kupielm druga przepustnice, rozebralem ja doszczetnie, wyczyscilem, zlozylem (zadne czesci nie zostaly ;) ). podcialem ogrzniaczik otwarcia. naciagniete sprezyny zamyka sie super itp.  Myslalem, ze moze obroty nie beda juz falowac, ale faluja nadal. leciutko, ale jednak, tak o kilkadziesiat obrotow skacza. to raz. dwa to to ze nie moge ustawic obrotow cieplego silnika na okolo 850, bo jak tak sa ustawione to przy obroty wtedy faluja od okolo 500obr do 900 i gasnie. dopiero jak ustawie na 1000obr, lub o grubosc wskazowki mniej niz 1000 to jest ok. tak juz bylo tez z inna przepustnica. tak wiec skoro tak bylo  z inna przepustnica, to przepustnica jest ok i albo zj.eb.. jest komp albo cos innego.
pytanie brzmi: jak sprawdzic czujnik temp ten co idzie do kompa? bo wiadomo jaki jest do niego dostep  :mrgreen: ktore piny we wtyczce od kompa sa od czujnika temp?
a i oczywiscie tez jest tak ze po 4 krotnym lub 5 otworzeniu przepustnice max to silniczek krokowy sie nie odzywa :/ (tak tez bylo przy starej przepustnicy)
tak w ogole to po wymianie przepustnice troche inaczej sie jedzi. tak jakos....lzej. moze dlatego ze potencjiometr przep. jest dobry (bo przy starym to byly jakies kosmiczne rezystancje wzgledem tych w ksiazce co sa podane).
to ja, byly Marcin#839

ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 18, 2007, 19:33:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Co do obrotów to być może masz dobrze ustawione tylko obrotomierz ci kłamie...

Pinów czujnika nie pamietam ale jak działa automatyczne ssanie to raczej jest OK.

A dlaczego nie reaguje a otwarcie przepustnicy to pojęcia nie mam... Może działa tylko tego nie widać, ale powinno być słychać...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

ROVER Silnik krokowy,przepustnica :/
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 18, 2007, 19:41:06 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1575
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
oborotke raczej nie klamie, bo podczas falowania jak spadaja obroty to czuc ten spadek.
automatyczne ssanie w sumie jako tako dziala.
co do reakcji silniczka krokkowego na otwarcie max przep. no to wlasnie ani nie widac, ani tym bardziej nie slychac.


wrocilem wlasnie z przejazdzki po miescie i polonez.......zapi*dala jak szatan  :shock:  :shock:  :shock:  :shock: nie poznaje auta  :shock: nie wiem co sie stalo, ale samochod jest inny, jak by odzyskal wszystkie 103koniuff albo jakby mu nawet przybylo ;) , teraz nawet mam problemy z zatrzymaniem go :lol:  :lol:
czy az tyle dala lekka polerka przepustnicy od srodka i polerka prawie na lustro motylka? hehe  :wink:  :wink:  :mrgreen: ;) ;) ;) ;) ;)
chyba nwet zniknelo lekkie rwanie auta i na chwile spadek mocy tuz po przekroczeniu 4tys obrotow  :shock: (ale tego do konca nie jestem pewien)
a co do podpilowanego ogranicznika to zdecydowanie czuc roznice po depnieciu gazu do podlogi  8)
mowie wam, teraz jest w ogole inne auto  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839