Autor Wątek: Opony  (Przeczytany 13537 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Opony
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 30, 2007, 11:06:01 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
nowsze nie nowsze na węższych jest większa siła nacisku na każdy centymetr i to dlatego się wezsze zakłada :)
Widziałem opla astre w lato na 175 latała a zimą na 155 :) troszkę śmiesznie wyglądała na tak wąskich kołkach ale po parkingach w mieście szła jak burza. Zaspa nie zaspa.

Opony
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 30, 2007, 11:25:11 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "Van#1860"
nowsze nie nowsze na węższych jest większa siła nacisku na każdy centymetr i to dlatego się wezsze zakłada :)
Widziałem opla astre w lato na 175 latała a zimą na 155 :) troszkę śmiesznie wyglądała na tak wąskich kołkach ale po parkingach w mieście szła jak burza. Zaspa nie zaspa.


Ja sobie kupilem wezsze oponki na zime. Fakt - wyglad czasem budzi niesmak.. Ale jak to sie trzyma drogi... Lód, snieg, bloto, zaspa - bez znaczenia..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Opony
« Odpowiedź #62 dnia: Styczeń 31, 2007, 16:42:51 pm »

Cycu_E30

  • Gość
byles w szwecji?

otoz mowiac najnowsze oponyn ie mam na mysli opon rocznik 2004, ale zima 2006,technika idzie do przodu moj Drogi :P

Opony
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 31, 2007, 17:16:01 pm »

e_gregor

  • Gość
Arnold#1910, masz absolutną racjeco do rajdów. Szerokie pony za płytko wbijajasiew śnieg i zabijają nim szybko swoje lamele. Trocheto dziwne, ale węższe opony sa lepsze na śnieg.

Opony
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 31, 2007, 17:32:34 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
no nie ma co dywagowac sa dwie szkoly
1) wezsza opona = wiekszy nacisk na jednostke powierzchni.
2) szersza opona = wieksza powierzchnia styku opona podloze.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Opony
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 31, 2007, 17:33:06 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2593
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
na śnieg- tylko wąskie gumy! dają większy nacisk jednostkowy, pozatym nie pchają śniegu przed sobą ( nie tworzą własnej zaspy )  tylko rozsuwają śnieg na boki.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Opony
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 01, 2007, 07:31:43 am »

kan

  • Gość
Cytat: "wrb"
na śnieg- tylko wąskie gumy! dają większy nacisk jednostkowy, pozatym nie pchają śniegu przed sobą ( nie tworzą własnej zaspy )  tylko rozsuwają śnieg na boki.


Zgadza się, tylko w naszych warunkach klimatycznych nie ma co kombinować z węższymi oponami ponieważ jazda po śniegu do maksymalnie kilka procent przebiegu na zimówkach i na mokrym asfacie, błocie itp zawsze lepsze będą szersze. Natomiast jeśłi ktoś zamierza jeździć tylko po śneigu to zdecydowanie węższe.

Opony
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 13, 2007, 23:51:20 pm »

Rolly#469

  • Gość
ogólnie przyjęta zasada co do opon zimowych (przynajmniej w autoryzowanych stacjach obsługi i serwisach) jest taka, że zawsze polecą i prawdopodobnie też założą opony o rozmiar mniejsze, czyli np. zalecenie producenta: lato 185/65 R14, zima 175/65 R14. Tak jest od dawna i tu pewnie nic się w tej dziedzinie nie zmieni. Co do tego że technika idzie do przodu to ok. ale żeby nie wiem jak daleko nie poszła praw fizyki nie zmieni.

Opony
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 15, 2007, 18:28:40 pm »

ikwus

  • Gość
Popieram kolegów mam znajomego w zakładzie, jednego z najlepszych w moim mieście i nie mowie tego, że to mój koleś, ma szacunek wśród najlepszych z tego fachu więc coś to znaczy i podobnie twierdzi szerokie lato, wąskie zima :)

Opony
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 16, 2007, 15:00:32 pm »

Radecki Marcin

  • Gość
Powiedzcie jak odpowiednio zamienić rozmiary opon żeby zachować wysokość od spodu czyli od podłoża do samej góry teraz mam rozmiar 185/70R13  chce aluski 14 kupic i zeby zachowac tą samą wysokość to niewiem coś koło 185/65 R14 czy jeszcze niżej ktoś wie ?????????????????? I to samo jesli bym kupił 15 alusy

Opony
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 16, 2007, 15:13:26 pm »

e_gregor

  • Gość
Był do tego gdzie link - podawałeś rozmiar i wylicząło wysokośc i przekłamanie prędkościomierza, na dodatekpo kazywało rysunek poglądowy

Opony
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 16, 2007, 17:02:56 pm »

kan

  • Gość
np. TUTAJ

Opony
« Odpowiedź #72 dnia: Marzec 08, 2007, 11:46:15 am »

Mirek

  • Gość
Mam kilkuletnie kormorany letnie i zimowe. Nie narzekam.
Mój poldi to auto rodzinne, prawie zawsze dociążone na maxa i rzadko jeżdżące powyżej 100 km/godz.

Opony
« Odpowiedź #73 dnia: Lipiec 03, 2007, 18:07:35 pm »