Autor Wątek: odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?  (Przeczytany 14260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« dnia: Wrzesień 27, 2006, 19:35:13 pm »

archivi

  • Gość
witam...


temat banalny... jednak odpowiedzi znalesc nie moge...
jak dokladnie (krok po kroku) odpowietrza sie uklad chlodzenia?!?

i jak ktos moze to niech mi powie jak ten uklad moze sie zapowietrzyc....  :? przeciez jakby nie bylo - jest to uklad otwarty... nawet jakis pecherzyk wiekszy powietrza idacy sobie jakims waskim wezykiem musi wczesniej czy pozniej wpasc do chlodnicy i uniesc sie ku gorze...

chce wymienic termostat... tym razem sam... stad moje pytania...


pozdrawiam

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 27, 2006, 22:51:28 pm »

karol983

  • Gość
J awymieniałem chłodnice , termostat....jet to układ otwarty nie odpowietrza się go. Sam zobaczysz jak sie odpowietrzy tzn. jak nalejesz płynu na ful i on sam opadnie po wł?czeniu się chłodnicy, wtedy go dolejesz.

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 27, 2006, 23:32:30 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
waska czy szeroka chlodnica?

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 28, 2006, 08:38:41 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Podepne sie z pytaniem.

Czy to co jest u mnie to objaw zapowietrzenia:

Mam pol zbiorniczka. Ale jak zapale to zbiorniczek po jakims czasie robi sie prawie pusty.
I potem tak zostaje juz. A jak odkrece korek ze zbiorniczka to jest sykniecie i on znowu pelny :| Czy tak ma byc?
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 28, 2006, 08:43:57 am »

karol-1987

  • Gość
no i co ze otwarty, to juz nie mozna odpowietrzyc? odkrec korek od zbiorniczka i chlodnicy i zapal silnik. sila rzeczy plyn idzie w obieg po silniku a ze nie masz korka chlodnicy i zbiorniczka to powietrze ucieknie gora. na bierzaco dolewaj plynu. w koncu kiedys bedzie tak ze sie nie uda dolac - bedziesz miec prawie full. zamknij pojedzij i za jakis czas jak silnik bedzie zimny przed odpaleniem dolej do maxa w chlodnicy i juz. zrobione. po co sie bawic w samoodpowietrzanie, szkoda jezdzic np z polowa plynu i czekac az sie samo zrobi.

[ Dodano: 2006-09-28, 08:44 ]
Lupo#1891, grzeje sie silnik? masz jakies dziwne duze ubytki? nie? to co sie przejmujesz. odpowietrz go jeszcze troche recznie i sie nie przejmuj.

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 28, 2006, 09:53:09 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Bardzo szybko osiaga 90 stopni, ale sie nie grzeje. Takze sie nie przejmuje - tak tylko pytalem. Bo pare razy zagladam. jestem w szoku ze nie ma plynu. Odkrecam korek a tu sie wlewa prawie na full :D

Zrobie tak jak napisales :) DZieki :)
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 28, 2006, 10:43:45 am »

archivi

  • Gość
karol-1987, dzieki... zaraz ide to zrobic...

no ja mam caly czas dziwine objawy... i  totalnie nie przekonuje mnie uszkodzony termostat... jednak jego lepiej tez wymienie...
po wlonczeniu silnika powoli idzie temp. dochodzi do 50-60 i zapierdziela w gore do 110-120... po czym znow spada na ok 70.... grrrrr....


dzieki...

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 28, 2006, 11:13:25 am »

vox+241

  • Gość
Cytat: "archivi"
karol-1987, dzieki... zaraz ide to zrobic...

no ja mam caly czas dziwine objawy... i  totalnie nie przekonuje mnie uszkodzony termostat... jednak jego lepiej tez wymienie...
po wlonczeniu silnika powoli idzie temp. dochodzi do 50-60 i zapierdziela w gore do 110-120... po czym znow spada na ok 70.... grrrrr....


dzieki...


je?li spadnie do 70 i już nie wychyla się poza 90 podczas tego uruchomienia silnika to jest zapowietrzony lub termostat się przycina

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 28, 2006, 16:13:50 pm »

archivi

  • Gość
vox#241, wlasnie tak nie jest... to potrafi pujsc do 120 stopni, spasc na jakies 70 i pozniej znow do 120 i spadek do ok 80.... jak sie wszystko zagrzeje juz dobrze to zadnych problemow... ladnie trzyma temperature na trasie, na postoju oczywiscie idzie powoli w gore... wszystko w normie...

karol-1987, zrobilem jak mowiles... parownik mial temperature ok 24stopni (specjalnie zaparkowalem na sloncu) odpalilem, przelalem ze zbiorniczka wyrownawczego (poprostu go podnioslem powyzej poziomu chlodnicy) [dziwne - zbiornik wyrownawczy byl pelniutki !!! w chlodnicy brakowalo tak na oko jakies 0,5l.]
wszystko na wlonczonym silniku... pochodzil ok 5min i totalnie nic poziom wody sie nei obnizyl... no to przejazdzka... po przejechaniu ok 1km temperatura parownika wynosila juz ok 8st. temp wody w chlodnicy wedlug wskaznika przeszla powyzej 100st. potem wrocila do 80. a potem juz powolutku sie grzalo do 90.... aha... i oczywiscie mometalnie temperatura parownika poszla z 4st (bo do tylu udalo sie spasc) w gore do ok 26...

chetnie sprzedam poloneza... ktos chetny?  :mad:

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 28, 2006, 20:47:13 pm »

karol-1987

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
karol-1987, zrobilem jak mowiles... parownik mial temperature ok 24stopni (specjalnie zaparkowalem na sloncu) odpalilem, przelalem ze zbiorniczka wyrownawczego (poprostu go podnioslem powyzej poziomu chlodnicy) [dziwne - zbiornik wyrownawczy byl pelniutki !!! w chlodnicy brakowalo tak na oko jakies 0,5l.]
wszystko na wlonczonym silniku... pochodzil ok 5min i totalnie nic poziom wody sie nei obnizyl... no to przejazdzka... po przejechaniu ok 1km temperatura parownika wynosila juz ok 8st. temp wody w chlodnicy wedlug wskaznika przeszla powyzej 100st. potem wrocila do 80. a potem juz powolutku sie grzalo do 90.... aha... i oczywiscie mometalnie temperatura parownika poszla z 4st (bo do tylu udalo sie spasc) w gore do ok 26...
archivi, szczerze mówi?c nie rozumiem co napisałes. skad masz temperature parownika? i po co Ci j? mierzyć?
Cytuj (zaznaczone)
vox#241, wlasnie tak nie jest... to potrafi pujsc do 120 stopni, spasc na jakies 70 i pozniej znow do 120 i spadek do ok 80.... jak sie wszystko zagrzeje juz dobrze to zadnych problemow...
wymien termostat. jest zje*bany. w momencie kiedy silnik zagrzewa Ci sie od zimnego otwiera Ci duzy obieg i sie wolno grzeje a jak uzyska 60 to zamyka sie duzy obieg (otwarty maly) i momentalnie skacze do 120.. zrob termostat to wtedy pogadamy o reszczie, ok? takie jest MOJE zdanie.

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 28, 2006, 21:01:03 pm »

archivi

  • Gość
karol-1987, hmm... pewnie tak zrobie... kiedys juz mialem ten problem... ale jakos przeszedl... od niedawna powrocil...

co do temperatury - mam podpiety termometr dajacy jakies tam pojecie o temperaturze parownika (+- 3stopni mniejwiecej - zwykly termometr cyfrowy z TESCO czy cus takiego...)
a mam z jednego prostego powodu - jezdze tylko i wylacznie na gazie... (rozruch na gazie) jak jest za zimno to parownik zamarza... a od niedawna zamarza nawet wtedy gdy jest goraco.... i po to wlasnie jest termometr ;) zeby wiedziec zanim zamarznie i pozniej czekac az sie rozmrozi....
nie pale na benie bo z tego co mi wyszlo to sie przerazilem (na 40l PB przypuszczam ze zrobilbym cos kolo gora 200km... dusi sie, muli, dziury w obrotach - a na gazie chodzi za...rypiscie)

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 29, 2006, 09:41:12 am »

SerU#408

  • Gość
Jak tak dalej bedziesz palił tylko na gazie (szczególnie w zimie) to pewnego pieknego dnia nigdzie nie pojedziesz bo parownik powie: p.ier.dolę nie robię i wtedy dopiero zobaczysz co to koszta. Uruchom układ paliwowy, przeczyść gaŹnik, wymień pływak i wywal ten termometr.

Jak Ci zamarza parownik wtedy gdy jest gorąco to coś masz naknocone w układzie chłodzenia. SprawdŹ rurkę idącą wzdłóż pokrywy zaworów-jak ona się zapcha to się dzieją jaja i nikt nie wie o co biega.

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 29, 2006, 10:45:02 am »

archivi

  • Gość
SerU#408, zdaje sobie z tego sprawe :). poprzedni wlasciciel palil na gazie przez jakies 3 lata... ja od roku ;) tak wiec 4 lata palenia tylko na gazie... jak narazie niema ZADNYCH problemow (wiem ze kiedys to sie skonczy...) no chyba ze problemem jest wlasnie to z temperatura - ale tego narazie neiwiemy ;)

gaznik byl czyszczony... wymieniany plywak (dziura bo wogole nie plywal tylko sie telepotal po komorze bez zadnej cieczy)


SerU#408, z termometrem to ja ciebie nierozumiem ;). on nic nie przeszkadza a wiele mi mowi... nic nie ingerowalem w budowe parwonika - poprostu jest przyklejony do parownika.

jeszcze dzisiaj sproboje sprawdzic ta rurke... dzieki...

tak czy inaczej - zmieniam termostat... to przede wszystkim... ale niestety to dopiero weekend 7-8.10 bo wczesniej nie dam rady...

dzieki wielkie za odpowiedzi ;).

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 29, 2006, 22:45:48 pm »

klimek83

  • Gość
to może i ja się tu podł?czę ze swiom pytaniem: otóż przed ostatni? zim? wymieniłem uszczelkę pod głowic? i od tamtej pory mam kiepskie ogrzewanie ,układ nie jest zapowietrzony,zaworek przy nagrzewnicy też wymieniony. Mam dodatkowo taki numer że z lewego nawiewu leci ciepłe powietrze (nie gor?ce) a ze strony pasażera zimne  i za Chiny ludowe nie wiem co to może być, czyżby nagrzewnica padła ?  a zima blisko

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 30, 2006, 21:17:40 pm »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cytat: "klimek83"
to może i ja się tu podłączę ze swiom pytaniem: otóż przed ostatnią zimą wymieniłem uszczelkę pod głowicą i od tamtej pory mam kiepskie ogrzewanie ,układ nie jest zapowietrzony,zaworek przy nagrzewnicy też wymieniony. Mam dodatkowo taki numer że z lewego nawiewu leci ciepłe powietrze (nie gorące) a ze strony pasażera zimne  i za Chiny ludowe nie wiem co to może być, czyżby nagrzewnica padła ?  a zima blisko


Mam tak samo, choc uszczelka u mnie orginalna = nigdy nie zmieniana. Tez nie wiem o co biega..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 01, 2006, 15:01:33 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
moze o zywotnosc nagrzewnicy?

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 03, 2006, 11:02:40 am »

krzychu

  • Gość
A ja ma takie pro?ciutkie pytanie odno?nie problemów z nagrzewnic?: używacie tylko specjalnych płynów do chłodnicy (np borygo), czy wody? a może płyn do chłodnic zmieszany z wod??. Jeżeli stosujecie wodę to najbardziej prawdopodobn? przyczyn? problemów z nagrzewnic? jest zakamienienie. Problem ten pojawia się nawet kiedy stosuje się płyn chłodnicy zmieszany z wod? (nawet jeżeli jest pomieszany w proporcjach zalecanych przez producenta) mimo iż wszystkie te płyny podobno zapobiegaj? osadzeniu się kamienia. Jeżeli nagrzewnica jest zakamieniona to moja rada jest taka: Koniecznie wymienić - przekonałem sie na własnej skorze, że wszystkie odkamieniacze w tym przypadku sa o kant d***py rozbić i po wielu walkach i tak będziecie wymieniać nagrzewnicę.



Cytuj (zaznaczone)
po przejechaniu ok 1km temperatura parownika wynosila juz ok 8st. temp wody w chlodnicy wedlug wskaznika przeszla powyzej 100st


Zaraz... zaraz... Ja tu czegos nie rozumiem... ty cudotwórca jeste?? wszak ty z wody zrobiłe? niemal idealny izolator cieplny i ty się jeszcze pytasz co jest grane? człowieku ty masz co? zr?bane w układzie chłodzenia. Nie jest możliwa temperatura parownika na poziomie 8 stopni w momencie kiedy temperatura wody wynosi 100 stopni - to jest zamknięty obieg wody tu temperatury si? zrównaj? - fizyki nie oszukasz (może nie będ? identyczne ale napewno nie będzie tak kolosalnej różnicy). Masz ty w ogóle podł?czony parownik do układu chłodzenia?, może s? tylko węże id?ce niewiadomo do k?d albo jest cos gdzie? zasyfione?.

Pozdr.

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 03, 2006, 20:10:55 pm »

archivi

  • Gość
krzychu, no nie przeczytales dokladnie chyba ;). wlasnie na tym dokladnie polega problem ktorego rozwiazac za cholere nie moge... woda krazy po ukladzie chlodzenia - zgoda.... temperatura parownika powinna byc taka jak temperatura wody? nieprawda... przeciez rozprezajacy sie gaz ostro schladza parownik, stad nizsza temperatura... tylko pytanie czemu u mnie w ukladzie woda tak jakby sie zatrzymywala na chwile (stad temperatura rosnie a parownik traci temperature, nagrzewnica jest lekko nagrzana ale zamiast cieplego powietrza, leci coraz chlodniejsze) a pozniej jak wskazowka temp. dojdzie do 110-120st. to obieg wody znow wraca zeby sie po tym znow na chwile zatrzymac?!

albo jesli woda w ukladzie sie nie zatrzymuje to moze np. przeskakuje pomiedzy krotkim a dlugim obiegiem?!

i wlasnie tutaj utknalem i za fiksa przejsc dalej nie moge... teraz pojawil sie kolejny problem o ktorym w nowym watku...

krzychu, wszelkie komentarze bardzo mile widziane - dzieki za zainteresowanie sie....
pozdrawiam

[ Dodano: 2006-10-03, 20:12 ]
ajj... teraz to ja troche glupot napisalem... krzychu, dokladnie tak jak mowisz... moze cos byc zasyfione... tylko jak do tego dojsc co gdzie i jak bez rozbierania calego silnika? (brak srodkow finansowych, miejsca gdzie moge sie tym zajac i wiedzy nt budowy tego wszystkiego).

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 04, 2006, 11:07:03 am »

kan

  • Gość
Takie zjawisko zachodzi często przy padnietej uszczelce pod głowic?. Przez uszczelkę dostaje się powietrze i doda nie dochodzi do parownika. Naproscięj wypu?cić powietrze uruchamiaj?c sulnik i dokręcaj?c przewód wodny id?cy do parownika (górny) i lekko popuszczaj?c sprawdzasz czy wylatuje powietrze.

odpowietrzanie ukladu chlodzenia - jak?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 04, 2006, 19:16:09 pm »

archivi

  • Gość
kan, a wtedy by mi wody nie wypluwalo ta uszczelka? (czy taka sytuacja powoduje tylko zasysanie powietrza?) bo silnik jesli codzi o plyn chlodniczy to nie widac zadnych wyciekow... tak sobie jeszcze zobaczylem dzisaij na korek chlodnicy... sklada sie on z kilku zaworkow... ja w sumie mam w srednim stanie ten korek... mysle sobie wiec ze to moze byc nawet taki banal jak ten korek... bo zawsze jak na zimnym silniku odkrecam chlodnice to w niej brakuje ok 0,4l plynu, a w zbiorniku wyrownawczym jest ponad polowa wypelniona plynem...

lapy opadaja...