Autor Wątek: sworzeń w moście  (Przeczytany 6285 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sworzeń w moście
« dnia: Październik 01, 2006, 09:36:06 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2290
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
mam pytanie czy w moście jest jakiś sworzeń który potrafi sie przemieszczać i stuka przy jeżdzie samochodem? Tak stwierdzili na stacji diagnostycznej! Ja sie upierałem że łożysko ale nawet tego nie chcieli rozbierać tylko SWORZEŃ NAPEWNO SWORZEŃ! uparł sie facet no i co sie będe kłócił  ale ja tam żadnego sworznia na rysunku w morawskim nie widziałem


Przenoszę do Napęd i Zawieszenie - 1212
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 01, 2006, 10:12:04 am »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
:shock: sworzen w moscie??

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 01, 2006, 10:27:50 am »

Russell

  • Gość
może chodziło mu o to dziadostwo co u mnie piszczy, czyli połączenie piór z resztą samochodu  :mrgreen:   Tam jest jakies gumowe cus

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 01, 2006, 10:46:47 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2290
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
powiedzieli że sie nie opłaci robić bo to że gniazdo rozbite i on dlatego lata i że takie tam bzdury ja im za bardzo nie wierzyłem bo 4 miechy temu byłem na wymianie łożysk i znowu zaczeło dudnić, wiec jade na gwarancji niech robią znowu te łożyska a oni wała pewnie jakiegoś juz 2 raz mi wcisneli żeby nie robić. tak przy okazji to jedną półoś wyjołem obejrzałem łożysko wygląda na dobre jeszcze mi druga strona została. mam nadzieje że będzie rozwalone bo szkoda rozbierania. I jeszce niech ktoś mi powie czy jak sie podniesie samochód za most i szarpnie kołem do siebie i od siebie to powinien być luz bo jak złożyli to jest a wcześniej nie przypominam sobie żeby był. uf to tyle!
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2006, 10:50:21 am »

Cyneq

  • Gość
A więc moja rada:
weż duży młotek, pojedŹ do tego warsztatu i każdemu pierdzielnij lekko w czoło, tak coby nei uszkodzić. Jest szansa że klepki im się poustawiają i się nauczą zę tam nie ma żadnych sworznii.
A w ogóle to lepiej zmień mechaników. A pierwsze to sprawdŹ czy Ci drążki reakcyjne nie stukają.

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 01, 2006, 10:53:33 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
wez zmien diagnostów,to jacyś debile...Podjedz wieczorem i napisz im na bramie sprayem "mechanika rowerowa",albo "naprawy powypadkowe łyżworolek"
Sprawdz czy Ci sie cos w bagazniku nie przemieszcza i nie powoduje stuków,Kiedys doistawałem szewskiej pasji bo na kazdym zakrecie słyszałem pukniecie z okolic mostu,cos w rodzaju przeówania sie dyfra w obudowie(ale to nie mozliwe),okazało sie ze był to klucz do kół który latał po komorze koła zapasowego...
Łozysko raczej nei bedzie stukać,bo jesli tab by było to znaczy ze półoska sie wysówa z obudowy mostu...Drązki reakcyjne takze raczej nie stukaja,no chyba ze nei ma na nich gum...
  • Jef
  • Czaku

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 01, 2006, 12:09:48 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2290
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
tak więc pisze znowu >Jeden drązek reakcyjny jest troche żle zaprasowany więc minimalnie obciera o uchwyt co go trzyma na moście ale nie wydaje mi sie że by to on walił głucho. efekt jest dudniącego pociągu z tym że nie ma różnicy na prędkości czy jade 100 czy 20 jest tak samo. A no właśnie co z tą wysuwającą się pólosią może te fachmany żle zaprasowały łóżyska i pierścienie i jest jakis luz bo jak tym kołem szarpie to jest stukot przypominający właśnie te dudnienie podczas jazdy tak więc pytam czy u was jest podobny luz. W bagarzniku nic nie jeŹdzi nawet zapas bo jest soobofer i wzmacniacz więć nie ma bagarznika:))
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2006, 11:45:49 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
sworzen w moscie??

Cytuj (zaznaczone)
Podjedz wieczorem i napisz im na bramie sprayem "mechanika rowerowa",albo "naprawy powypadkowe łyżworolek"

Sami sobie napiszcie na bramie.

Kto wie co to jest "sworzeń satelitów" ?? No mówić mi tu natentychmiast...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 02, 2006, 20:47:36 pm »

Russell

  • Gość
ja nie wiem.  ale ja wielu rzeczy nie wiem. czasem nawet wiem ze cos jest, ale mozemy o tym gadac cały dzien a ja nie bede wiedział ze to o tym mowa bo nie wiem jak to sie nazywa itd itp :roll:

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 03, 2006, 11:43:43 am »

krzychu

  • Gość
Posprawdzaj wszystko o czym pisz? koledzy powyżej a na koniec luknij na poł?czenie piór resorów z karoseri? a w szczególno?ci to poł?czenie z tyłu - bliżej zderzaka i przywie? mi czteropaka browca w podzięce za dobr? radę :lol:  . Na końcu piór s? takie specjalne oczka, w które wpakowana jest tuleja metalowo gumowa (często te tuleje s? nazywane sworzniem i to jest ten tajemniczy sworzeń w mo?cie, o którym mówił mechanik), przez któr? przełożona jest taka długa ?ruba za pomoc? której przykręcone s? piora do mocowń. Jeżeli ta guma w tulejach metalowo gumowych od staro?ci się wykruszy to powataj? tuleje powietrzno metalowe :lol: , czyli robi się tam straszliwy luz i to wła?nie stuka. Sk?d wiem? ano miałem DF-a i stukało, miałem Borka, stukało i terez mam Carówkę i tez tam stuka.

Pozdr.

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 03, 2006, 14:03:53 pm »

Russell

  • Gość
krzychu, to co tak namiętnie opisałe? ja zmie?ciłem w jednej linijce :) co nie zmienia faktu ze to nie o to chodziło :roll:

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 03, 2006, 16:24:15 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2290
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
oki jurto zobacze jak jest tak jak mówisz to naprawde masz u mnie browca:))
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 03, 2006, 17:21:09 pm »

Piotrek_

  • Gość
Bocian_s#313, sworzen, na ktorym kreca sie czasem satelity :mrgreen: musialem uwazac, zeby go nie przysmazyc do satelity jak robilem szpere w poprzednim moscie :lol:

co wygralem?  :mrgreen:

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 04, 2006, 08:46:00 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nie wiem moze browca na następnych czerniewicach ;).


A wracaj?c do pierwszego postu tego tematu i pytania autora to owszem zdarza się że ów swożeń wytrze się i luz między nim a satelitami może być nawet ponad milimetrowy. W takim przypadku przy zmianie kierunku ruchu wału lub gwałtownych zmianach obci?żenia półosi moze z mostu wydobywać się metaliczny d?więk spowodowany własnie luzem między swożniem a satelit?.

Prawd? jest że aby go wymienić jest w pyte roboty. Trrzeba wyj?ć póło?ki, przynajmniej na tyle aby dało się wyj?c mechanizm róznicowy z mostu. Potem odkręcić koło tależowe co nie jest prost? spraw? i dopiero wtedy da sie wybić swożeń satelitów. potem wszystko składamy w kolejno?ci odwrotnej jednak bior?c pod uwagę momenty dokręcanai ?rub rozbiórka i składanie będzie stanowiło nie lada wyzwanie.

Sam swożeń to koszt rzędu 40zł. nie liczac satelitów które też potrafi? się wyrobić ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 04, 2006, 13:49:12 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2290
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no niestety jest to prawd? co powiedział Bocian -szacuneczek-. Rozebrałem to padziewie pokomunistyczne dzi? i niestety sworzen ma luz,oprucz tego jest luz na lołach satelit  a dotego jeszcze luz na wałku atakuj?cym i luz w gnazdach półosi. FUCK  i co teraz pozostało?
kupić inny most !!!!
ale guwno zrobili
dzięki za rady a niestety browar zostaje u mnie:)))
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 04, 2006, 14:58:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Qrcze znowu miałem rację i pu?cili mnie kantem z browarem  :twisted:  :twisted: . Więcej nikomu nie podpowiadam  :baetsch:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 09, 2007, 16:21:12 pm »

wacmaku

  • Gość
czesc. U mnie  jest dokladnie taka sama sytuacja.. jak jade ok 30km/h i zaczenegwałtowanie skrecac ierownica raz w prawo a raz w lewo to słychac takie dosc głosnie uderzenia z tyłu... teraz juz sam nie wiem co to takiego...czy mocowanie pior czy tez moze te drazki reakcyjne... jeszcze nawet chyba nie wiem jak to wyglada...

Pozdrwiam

Adam z Krakowa:))

Polonez Caro 1.6 GLE
wersja salonowa z Akropolu z Balickiej

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 09, 2007, 17:04:17 pm »

elektrokiler

  • Gość
A mnie nic się nie dzieje... no poza tym, że "guma" w tulejach powiedziała cześć i się wyprowadza :)

wacmaku, wejdź pod auto i się wyjaśni.

Jest tu ktoś kto wymieniał tuleje m-g w resorach i mógłby opisać czy trudno to zrobić i jak mniej więcej ta robota idzie ? Już zakupiłem odpowiednie tuleje ale boje sie, że rozgrzebie fure i skończyc nie będe mógł :/

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 10, 2007, 21:45:14 pm »

Russell

  • Gość
No jak to z tulejami. Najlepiej wciskać je na prasie. Często też musisz użyć palnika żeby starą tuleje wyciągnąć.  Możesz śmiało założyć że troche się z tym zejdzie.
 Nie wiem czy mnie to niedługo nie czeka bo strasznie cos telepie w zawieszeniu tylnym. Nawet na najmniejszym dołku są niezłe stuki. Ale jeszcze nie patrzyłem co to.  Tyle ze u mnie ceny tych tulejek zaczynają się od 80zł.
elektrokiler, możesz mi podać zewnętrzne i wewnętrzne średnice tulejek? właściwie to średnice przedniej tulei resora, bo tylme są tanie. Może od poloneza mi podejdą. jeśli to one tak tłuką.

sworzeń w mo?cie
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 10, 2007, 23:04:51 pm »

elektrokiler

  • Gość
Z tulei to zamierzam wymieniać tylko te mniejsze z tyłu, bo te większe u mnie wyglądają na dobre, poza tym koleżka w sklepie mi mówił, że rzadko padają.

A jak odkręce resor to on sie wyprostuje (tzn czy będzie trzeba go naginać na siłę, żeby wszedł spowrotem) ?

Moge pomierzyć te co mam i ci napisać jutro.