Autor Wątek: ZWARCIE ?  (Przeczytany 5716 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ZWARCIE ?
« dnia: Październik 05, 2006, 12:57:20 pm »

Mirek

  • Gość
Prawdopodobnie gdzie? mam zwarcie, po przygasa prund na starcie :)

Po deszczyku próbowałem odpalić swojego polda, prsztyknęło, zegary na krótko za?wieciły i koniec. Okazało się, że po tygodniu nieuzywania akumulator sie rozładował. Po 24 godz. gdy go naładowałrm, miernik pokazywał 13,08V. Ponowiłem próbę odpalenia i to samo: trztyk-mig i nic. Dzień cały chodziłem wnerwiony, aż podł?czyłem jeszcze raz akumulator, pomerdałem kabelkami przy alternatorze i zadziałało!

Pytanie - co się nagle stało z tymi kabelkami? Czy wilgoć tam sie jako? mogła dostać? Maska od spodu była sucha, poza tym posiada jeszcze strzępy obicia, które wchłonęłoby ewentualne krople. A może to inna przyczyna. Co? wyschło po kilku dniach i to zbieg okoliczno?ci, że po poruszaniu kabelkami zadziałało?

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 05, 2006, 19:02:16 pm »

klimek83

  • Gość
witam
przyczyn może być kilka np akumulator w kiepskim stanie tzn słaby pr?d przy rozuchu, co może być spowodowane zwarciem w której celi akum
może także być przerwana plecionka ł?cz?ca silnik z karoseri? pojazdu,
mog? także być przerwane kabelki z alternatora dlatego pr?d gdzie? się traci
ale najpierw przygl?dn?ł bym się akumulatorowi.

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 06, 2006, 18:28:38 pm »

Arnold

  • Gość
Może być zwarcie w samym aku. Zmierz napięcie, odł?cz od klem i zostaw na dzień-dwa. Przyjd?, zmierz. Nie powinno praktycznie spa?ć. U mnie nowy akumulator prosto z fabryczki stał 3 miechy i napięcie spadło tylko o 0,01 V :)

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 06, 2006, 19:37:17 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
MÓj aku po wymontowaniu z auta podł?czyłem do ładowania. Po 6 godz chciałem zrobic pomiar napięcia. Podchodze go aku a on gor?cy i robi iiiiiiiiiiiiii
więc złapałem go i wywaliłem z garażu :P Z dnia na dzień dostał wew zwarcia

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 08, 2006, 17:38:10 pm »

Arnold

  • Gość
Van#1860, może to nie było zwarcie tylko jakieś robale :P
Ja mam zwarcie już w 3 aku i żaden z nich nie był ani gorący po ładowaniu ani nie robił iiiiiii :D

Zły akumulator wykluczam
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 12, 2006, 13:01:51 pm »

Mirek

  • Gość
Zły akumulator wykluczam, poniewaz w trakcie ostatnich przygód z pradem w moim poldzie przerobiłem współpracę z 3-ema akumulatorami. Pierwszy - nówka TAB 60Ah/300DIN, padł po roku eksploatacji. Drugi 4-letni 45Ah/małoDIN(załóżmy 200) padł po 2 miesi?cach eksploatacji. Trzeci (kupiony awaryjnie w terenie) niewiadomoiloletni Centra Futura 65 Ah/650DIN (od dizla) jeszcze żyje (u mnie od miesi?ca), ale to wła?nie on ostatnio mi się wyładował. Dodam, ze ten ostatni akumulator (Centra Futura) jest potężny - min 20kg, ledwo sie dał wcisn?ć nw półeczkę dla akumulatora. Kręci niezbyt żwawo. Opisany 60Ah TAB/300 DIN kręcił jako-tako. Najlepiej wspominam |.P. Jenoxa 56Ah/320DIN, który zdechł po 7 latach. Do ostatnich dni kręcił jak dziki.

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 12, 2006, 18:11:10 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no to we? amperomierz taki z 100A podł?cz go w obwód przy wył?czonym silniku i sie dowiesz czy naprawde jest gdzie? zwarcie skoro ci tak aku rozładowuje ale to dziwne  a może to przyczyna tego że w poldzie nie ma ładowania:)) sprawdż alternator i regulator
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 12, 2006, 20:43:47 pm »

Arnold

  • Gość
Mirek, no dokładnie albo Ci gdzie? ucieka pr?d albo masz to co ja czyli... nikt nie wie co :P Pobór pr?du jest ok, aku już 3 i dalej to samo. My?lę, że mam za duże natężenie ładowania. Dolej wody do aku to na jaki? czas pomoże.

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 13, 2006, 08:16:21 am »

Mirek

  • Gość
Mariusz.
Jest tak jak Arnold napisał - ładowanie O.K., pobór pr?du O.K. a co jakis czas, nie wiadomo z jakiej paki FAR FROM O.K. - przekręcam kluczyk, jest cyk, i ga?nie ?wiatło (trochę przypomina smierć Terminatora I).
Może to stacyjka. A jesli tak, to jak się do tego zabrać? Czy jest jaki? element, który wystarczy podmienić, ale tak, by nie było konieczno?ci zmiany kluczyka?

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 13, 2006, 20:18:46 pm »

klimek83

  • Gość
można jeszcze poogl?dać kostkę stacyjki s? tam 3 plastikowe "dzyndzle" które się wycieraj? i potrafi? tak zamieszać że nieł?cz? st?d przygasaj? kontrolki, samochód nie odpala, problemy z wycieraczkami i kierunkowskazami

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 13, 2006, 22:49:01 pm »

jankiel

  • Gość
je?li akumulator jest dobry i alternator daje odpowiednie napięcie to natężenie nie może być za duze :) przy ładowaniu :).

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 14, 2006, 19:00:29 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
qrde widze,ze nie tylko ja mam problem,ze mi aku za krotko trzymie mimo,ze niby wszystko jest ok

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 15, 2006, 10:50:29 am »

jankiel

  • Gość
Napięcie ładowania najlepiej sprawdzic zaraz po odpaleniu samochodu i drugi raz po rozgrzaniu sie alternatora :) Może być tak jak u mnie dioda wzbudzenia była tak trafiona ze jak była zimna to bylo oki a jak sie nagrzała dostawała przerwe i ladowanie bylo 13.5 to za mało
A sprawdzamy napiecie na biegu jałowym z wł?czonymi swiatłami przynajmniej musi być 13.9 V do max 14.5 V na akumulatorze jesli jest inaczej to maci odpowiedz czemu wam aku padaj? . Przerobilem to samo  2 aku w ci?gu 6 miesięcy:)

pozdro

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 16, 2006, 09:12:29 am »

Mirek

  • Gość
Diody miałem wymieniane w sierpniu. Ładowanie jest dobre 14,4 V. Po wyłączeniu silnika akumulator daje napiecie 13,4 V. Podejrzewam regulator napięcia. Wyczytałem w wielkiej książce inż. Morawskiego, że to może być przyczyną czestego rozładowywania się akumulatora. Jest tam sprężyna, której naprężenie decyduje o rozwarciu między stykami regulatora. Ponoć trzeba mieć jakieś specjalistyczne przyrządy i troche wprawy, zeby to dobrze ustawić.

Ten badziew pewnie mi się rozregulował, jak miałem problemy z diodą. Chyba bedę musiał odwiedzić elektryka. Zastanawiam się, czy nie taniej byłoby kupić taki regulator i go wymienić. Ale jeśli nowy też wymaga regulacji, to nie zaoszczędzę.

[ Dodano: 2006-10-16, 12:12 ]
O! okazało się, że chyba mam elektroniczny regulator napięcia. Jeśli to on jest winny, to konieczna będzie wymiana (ponoć coś koło 50 zł). Jesli to nie on, to ten trop od z ciepłą diodą  :roll: wydaje się słuszny...
jankiel#1857 - ile czasu grzałeś silnik aby dioda się ujawniła?

[ Dodano: 2006-10-17, 10:41 ]
Na ciepło też ma dobre ładowanie. Dziś jechałem ok pół godziny i zmierzyłem ładowanie przy włączonych światłach mijania i radiu. Było 14,2V. To sie robi stresujące.

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 17, 2006, 18:46:05 pm »

jankiel

  • Gość
przejechałem odcinek około 20 km na swiatłach i napięcie drastycznie spadło . Co ciekoawe jak dodawałem gazu to napięcie malało. Je?li mieliby?cie zwarcie to wiecie co by sie z kabelkiem stało który dajje zwarcie???? Ja kiedy? miałem taki akumulator  już do wywalenia jak go naładowałem i położyłem klucz  ( jaki? praktiker czy kastorama)  z jednej 10 z drugiej 8  , to ten klucz zrobił sie czerwony i sie wygi?ł , przypuszczam że jak by aku był dobry to klucz by się stopił do końca :) więc kazde zwarcie w aucie łatwo zdiagnozować po  kopceniu sie spod deski lub spod maski ( oczywi?cie nie zycze nikomu)

pozdro

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 17, 2006, 23:40:04 pm »

Arnold

  • Gość
Mirek, ja miałem zmienay regulator i faktycznie tuż po robocie efekt był rewelacyjny! Ale za jakie? 2 tygodnie wszystko wróciło. A jak wytłumaczycie fakt, że sporo ludzi, z którymi gadam ma ładowanie na poziomie 13,5 V i nie ma problemu z aku??

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 18, 2006, 08:02:45 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Może poprostu macie za duże akumulatory  w sensie amperogodzin  generalnie w poldku powinien być aku max 55Ah. Z tego co pamiętam z elektrotechniki to powyżej danej warto?ci przy okre?lonej sprawno?ci alternatora może nie zachodzić pełne ładowanie aku. przez co napięcie utrzymuj?ce się na zaciskach jest odpowiednie ale za to pr?d jest zbyt mały. Przez co też powstaje różnica gęsto?ci w celach.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 18, 2006, 09:22:19 am »

Mirek

  • Gość
Z tym zwarciem to faktycznie byłoby pewnie co? czuć, bo ciepła sie przy tym trochę ulatnia.

Ale może jest przebicie. Iskierka sobie skacze i rozładowuje. Tylko gdzie?
Ta tezę potwierdzałoby to, że miernik nie pokazuje stałej warto?ci natężenia, tylko oscyluje +/- 0,02 A.

Jak rozgrzałem wczoraj autko (tez około 20 km jazdy) to ładowanie było nawet 14,62 V. Czy to nie za dużo?

[ Dodano: 2006-10-18, 14:17 ]
Gdyby akumulator był za duży, czyli niedoładowywany, to wydaje mi sie, że powinno to najwyżej skutkować spadkiem pojemno?ci. Je?li za? rozładowanie naładowanego akumulatora powstaje na postoju, nie podczas jazdy, to stawiam na feler instalacji.

Dzi? idę sie kłócic z tymi ciaptakami, co mi diody wymieniali. Pewnie nie wymienili wszystkich, albo zbyt brutalnie obeszli się z kabelkami przy alternatorze i jest przebicie.

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 18, 2006, 14:45:37 pm »

Arnold

  • Gość
Ja mam 50 Ah i raczej on jest za mały, ale jak kupowałem to kole? niby sprawdzał w jakim? katalogu i powiedział, że do Poloneza może być.

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 18, 2006, 20:48:39 pm »

Arkady

  • Gość
Cytat: "Mirek"
Mariusz.
Jest tak jak Arnold napisał - ładowanie O.K., pobór pr?du O.K. a co jakis czas, nie wiadomo z jakiej paki FAR FROM O.K. - przekręcam kluczyk, jest cyk, i ga?nie ?wiatło (trochę przypomina smierć Terminatora I).
Może to stacyjka. A jesli tak, to jak się do tego zabrać? Czy jest jaki? element, który wystarczy podmienić, ale tak, by nie było konieczno?ci zmiany kluczyka?

Zobacz wtyczkę-gniazdo obok akumulatora mnie się wyjarała i miałem podobne objawy.