Autor Wątek: ZWARCIE ?  (Przeczytany 5686 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 18, 2006, 21:11:56 pm »

Arnold

  • Gość
Arkady, jak? wtyczkę obok aku?

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 18, 2006, 21:16:44 pm »

Cycu_E30

  • Gość
hehe to ja mam chyba za duzy :P  60Ah 550 albo 600 (niepamietam) rozruchowego  :mrgreen:  :D

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 18, 2006, 23:31:06 pm »

Adampio

  • Gość
Poza pojemnoscia bardzo sie liczy prad rozruchowy na zimno. Moim zdaniem z punktu widzenia samego rozrusznika nawet wazniejszy jest prad (duzy!) niz pojemnosc.

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 19, 2006, 07:37:43 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "CyCu#1904"
hehe to ja mam chyba za duzy :P  60Ah 550 albo 600 (niepamietam) rozruchowego  :mrgreen:  :D


Niestety pr?d rozruchowy podaje sie conajmniej wg 3 róznych norm, przez to trudno porównać akumulatory. Popatrzcie bo czasem na jednym aku sa podane pr?dy wg tych róznych norm to zobaczycie że rozbieżno?ci siegaja ponad 50% w zależno?ci od normy!!!

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 19, 2006, 11:52:53 am »

Arkady

  • Gość
Cytat: "Arnold#1910"
Arkady, jak? wtyczkę obok aku?

Yes

[ Dodano: 2006-10-19, 11:57 ]
Ja mam 70 Ah od Diesla raz na dwa miesi?ce go ładuję małym pr?dem przez cał? noc i jeszcze mnie nie zawiódł.Tylko przy ładowaniu uważam żeby napięcie na aku nie wzrosło pow 14.4V

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 20, 2006, 21:57:34 pm »

Arnold

  • Gość
Arkady, ale ja pytałem jak? wtyczkę? :) Rozruchowego mam 510 A.

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 21, 2006, 08:30:38 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
a ja mam aku 55Ah ma już 6 lat(co prawda Varta silwer) kosztował mnie swego czasu 480 zł bo fabryka padła po 2 latach i dalej jeżdzi i tuba i cały system nagło?nienia ze wzmackiem chodzi i ładowanie git > i powiem wam że ani razu go nie ładowałem prostownikiem. Poprostu wszystko musi być zgodne ze sob?

[ Dodano: 2006-10-21, 08:43 ]
a mam dla ciebie jeszcze jedno wyzwanie(dla ambitnych) jak sie upierasz że to zwarcie jak tak bardzo czcesz to sprawdzić to odepnij aku oczywi?cie na pocz?tku wyjmij wszystkie żarówki lub odepnij z lamp ale wszystkie kierunki o?wietlenie ?rodka bagarznika poprostu wszystkie!!!! odepnij zegary z elektryki i kompa oraz klakson , weż miernik złap mase na poldku i wepnij drugi koniec na przewód który idzie bezpo?rednio do centrali tak żeby  omin?ć rozrusznik i alternator. Jak zacznie piszceć to masz zwarcie(pod warunkiem że miernik ma tak? funkcje)

[ Dodano: 2006-10-21, 08:45 ]
ach jeszcze silniczki wycieraczek też odepnij
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 21, 2006, 13:45:35 pm »

Arnold

  • Gość
A nie pro?ciej bezpieczniki powyjmować...?

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 21, 2006, 17:44:30 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jak wyjmiesz bezpieczniki to sprawdzisz tylko obwody  do bezpiecznika dalej już nie a on jak sie tak upiera może meć takie zwarcie że warto?ć bezbiecznika jest zbyt duża, a pr?d zbyt mały żaby go przepalić,

[ Dodano: 2006-10-21, 17:47 ]
chociaż generalnie wówczas nie nazywalo by sie to zwarcie tylko układ pod obci?żeniem.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Mariusz
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 23, 2006, 14:50:29 pm »

Mirek

  • Gość
Z tym wyciaganiem wszystkiego to chyba przesada. Jak samochód jest zgaszony i ma powył?czane wszystkie odbiorniki, to pr?d nie ma prawa płyn?ć przez kable od swiateł, czy silniczki od wycieraczek.
Według mnie podejrzani, to układ rozruchowy i system alarmowy. To s? odbirniki, które czerpia z samego ?ródła.
Poizolowałem kabelki dochodz?ce do alternatora (na jednej wtyczce nie było osłonki i mogło byc przebicie na korpus alternatora). Na razie wszystko chodzi bez zarzutu od 5 dni.

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 25, 2006, 10:30:49 am »

cris22

  • Gość
robiłem ostatnio poldolota szwagrowi (objawy podobne) wygl? dało na aku ale niestety to nie to po prostu padł bendix w rozruszniku.D?br? rzecz? jest dorobienie zamiast t?my miedzianej przewód o przekroju 12mm2 np.masowy od spawarki s końcówkami na ?rubę (wizyta u znajomego elektryka)można dać w miejsce starego ale lepiej jedn? końcówkę do miejsca przykręcenia minusa z aku do nadwozia a drug? pod ?rubę mocowania akumulatora,ja tak jeżdżę już 2 lata i 0 problemów z ładowaniem.

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 25, 2006, 22:53:37 pm »

Arnold

  • Gość
Mirek, mój brat miał tak w Bandziorze, że wszystko działało bez kluczyka: wycieraczki, kierunki, ?wiatła, wszystko :)
A mój wujek jak mu się w Renault 19 spaliła cała instalacja elektryczna to dał do takiego mechanika (niestety musiał bo to było jak byli w górach na wakacjach i musiał do pierwszego lepszego oddać), że mu tak podł?czył, że wystarczyło klemy na akumulator założyć i już silnik chodził  :roll:  :roll:  :roll:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

ZWARCIE ?
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 30, 2006, 17:15:21 pm »

emilcb

  • Gość
czasem zdarza sie ze kable ktore ida do rozrusznika zasniedzieja i przy przekreceniu kluczyka w pozycje rozruch robi sie zwarcie i wszystko gasnie przeczysc styki i dobrze dokrec kable powinno pomoc pozdro( mialem to u siebie w poldżeże;)

emilcb
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 06, 2006, 09:43:24 am »

Mirek

  • Gość
przed zaizolowaniem poczy?ciłem wspomniane kable (skrobanka+WD40).
Juz trzeci tydzień wszystko działa bez zarzutu. Jestem dobrej my?li. Zobaczymy co bedzie jak autko postoi dłuzszy czas bez odpalania. Przed wystapieniem problemów z elektryk?, mój poldek mógł stać nawet miesi?c bez odpalania i dawał się pó?niej odpalić.

Jesli możesz, wytłumacz mi proszę, jak ?nied? może spowodować zwarcie? Prędzej chyba spowoduje brak przepływu pr?du. Stawiam mimo wszystko na izolację końcówek przewodów..