Autor Wątek: Rover - przerywa  (Przeczytany 8140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - przerywa
« dnia: Październik 19, 2006, 00:07:37 am »

adi

  • Gość
mam pytanie jak jade  i man jakies 2500 obrotow i nie przyspieszam   jade ze stala predkoscia to silnik przerywa i czasami po szybkiej jezdzie nz moment nie ma woknych obrotow  kto wie co to moze byc co sprawdzic ????????????? :?:  :?:  :?:  :cry:

Rover - przerywa
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2006, 12:46:52 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
czasami po szybkiej jezdzie nz moment nie ma woknych obrotow kto wie co to moze byc co sprawdzic ?????????????

To może być zwi?zane z zabezpieczeniem silnika przed zga?nięciem. Ostry dep i gwałtowne puszczenie gazu powoduje że silnik zchodzi z obrotów zatrzymuje się na chwilę na 1300 i jak "ochłonie" po chwili schodzi powoli na nominalne 900. Wg mnie to jest normalne.

PS. Temat leci do odpowiedniego podforum o silnikach.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - przerywa
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2006, 20:52:46 pm »

Arnold

  • Gość
Na Roverki.pl wyczytałem, że ECU Rovera ma taki patent, że przy puszczeniu gazu schodzi z obrotów, po czym je na chwile podwyższa i znowu obniża do tych +/- 900 RPM (tak jak mówi Bocian). Po ostrej przegazówce auto długo szuka wolnych obrotów (potwierdzone na kilku PoldoRoverach :)). Natomiast jak to się ma do szybkiej jazdy... Je?li nie schodzisz poniżej 6000 RPM to tak może być :mrgreen: Ale ogólnie po dosyć szybkiej je?dzie to nie jest normalne.
I sprecyzuj co znaczy, że silnik przerywa, bo nie rozumiem. Jedziesz ze stał? prędko?ci? obrotow? i co? Obroty nagle spadaj?? I co potem? Dajesz gazu, żeby podnie?ć czy same się podnosz?? Bo nie qmam tego :)

Rover - przerywa
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 11, 2009, 14:46:14 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
odkopuję temat - przydałaby się jakaś odpowiedź, objawy jak u mnie, coś dziwnego dzieje się przy 2500rpm, jak jade delikatnie - dosłownie muskając pedał gazu to przy tej prędkości obrotowej silnika właśnie coś szarpnie na sekunde i później ciągnie normalnie, jeżeli mocniej przycisnę gaz to przechodzi ten przedział obrotowy niezauważalnie, obstawiam wytryskiwacze, ale to się jeszcze zobaczy :mrgreen:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - przerywa
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 11, 2009, 16:38:39 pm »

Piotrekk

  • Gość
A ja mam te same objawy. Przy obrotach 2000-2600 silnik przerywa podczas jazdy. tzn. czuć takie szarpanie jakby brakowało mu paliwa lecz pompę mam sprawną. reset komp. zrobiony i nie pomogło. Oczywiście jak wkręcę silnik powyżej tych 2600( na oko) to jedzie ładnie, ciągiem. Na przyśpieszaniu jak depne mu powiedzmy w podłoge lub nie to występuje objaw, że auto nie jedzie- jest mikro reakcja. Sam niewiem co to za przyczyna i dałem sobie z tym spokój, lecz jak już powstał taki temat to może jakieś rady :mrgreen: ??
poldorover 95r przelot 270kkm

Rover - przerywa
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 11, 2009, 23:33:38 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
przeglądałem wtryskiwacze, po podaniu napięcia cykają i podają paliwo, choć nie sprawdzałem ich pod cisnieniem. po zamontowaniu spowrotem okazało się że delikatny pisk, który nie wiedziałem skąd pochodził moduluje się podczas obracania wtryskiwaczem... znaczy się ciągnął lewe powietrze! jak próbowałem go docisnąć to piszczał jeszcze bardziej, wiec podciągnąłem całą listwe do góry, tyle ile śruby pozwalały bo jak jeden się unormował to zaczynał inny, ogólnie oringi do wymiany, ale zrobiłem tak, że nie piszczy i szarpanie bardzo się ograniczyło i równiej chodzi na wolnych obrotach.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - przerywa
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 13, 2009, 17:49:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sonda lambda może pada...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - przerywa
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 13, 2009, 18:08:04 pm »

Piotrekk

  • Gość
ale akurat na 2500obr jest ten objaw szaprania i to moze byc wina sondy?

Rover - przerywa
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 13, 2009, 20:26:13 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
wiem co zrobcie. zacisnijcie powrot paliwa. zagnijcie przewod powrotny jakims cybantem albo morsem czy czyms by zatamowac przewod. wtedy wzrosnie cisnienie na listwie (nawet jak reg. cisnienia bedzie ustalal nizsze cisnieie). jesli wtedy nie bedzie przerywal to to oznacza ze pompa paliwa jest juz na wyczerpaniu. Ja tak dzis zrobilem i znalazny sie piekne wolne obroty. Juz tak nie talepie silnikiem jak talepalo (nawet byle 1.4) no i nie faluja obroty nawet jak trzymam silnik na 2500 2000 3000rpm.

[ Dodano: 13 Kwi 2009 22:01 ]


Dla tych co nie skumali o co mnie chodzilo :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - przerywa
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 13, 2009, 23:49:12 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
wyjmij wtryskiwacze, obstukaj o deskę dokładnie odwrotną stroną (ale tak fest stukaj)
Okazalo sie u mnie ze w baku mialem mnostwo rdzy... i stopniowo sie zabijały...
najpierw w pewnym zakresie obrotow przerywal.. potem w wiekszym zakresie.. a potem nawet nie chcial odpalic.. a potem padła pompa :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - przerywa
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 14, 2009, 21:30:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Stingerek"
Okazalo sie u mnie ze w baku mialem mnostwo rdzy... i stopniowo sie zabijały...
najpierw w pewnym zakresie obrotow przerywal.. potem w wiekszym zakresie.. a potem nawet nie chcial odpalic.. a potem padła pompa :D
A potem napisałem artykuł o wtryskiwaczach ale chyba gdzieś przepadł w wyniku kolejnych ewolucji forum...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - przerywa
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 15, 2009, 23:20:40 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
mlodyolek#1934, właśnie tak zrobiłem jak pisałeś i auto nie tylko równiej chodzi, ale też duuuużo lepiej się zbiera, tylko nie wiem jak to się ma do stanu zdrowia pompy paliwa? przecież jak zatkałem przelew to mam na listwie 3,6bar, tyle co podaje pompa, regulator ustala ciśnienie 3,2bar (bez podciśnienia) a ok 2,6bar z podciśnieniem. Z tego co mi się wydaje to im większe ciśnienie tym większa dawka paliwa. Teraz takie pytanie: czy jeżeli mam padniętą sonde to czy po pewnym czasie komputer nie zacznie zubażać mieszanki i zmniejszać dawkę paliwa i dalej będzie to samo?? i jakie powinno być ciśnienie paliwa przy podciśnieniu 60kPa?

[ Dodano: 16 Kwi 2009 12:21 ]
dzisiaj autko chdzi pięknie, pewnie wczoraj jak sprawdzałem regulator ciśnienia - sprężonym powietrzem to się pewnie przeczyścił i teraz trzyma lepiej... a czy w 1.6, albo w 1.8 nie ma innego regulatora tzn. na większe ciśnienie, bo bym sobie takowy założył :mrgreen:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - przerywa
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 16, 2009, 15:12:17 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "graczol1"
a czy w 1.6, albo w 1.8 nie ma innego regulatora tzn. na większe ciśnienie, bo bym sobie takowy założył
ja mam cala listwe z regulatorem i wtryskami od 1.4 i chodzi pieknie. i tez mam zatkany powrot paliwa. najlepiej bedzie jak odlaczysz podcisnienie z regulatora i zatkasz ten przewodzik z kol.ssacym.  na moj rozum to czym wieksze cisnienie paliwa to wtryski dokladniej rozdrabniaja paliwo tzn dokladniej rozpylaja paliwo co wiaze sie z lepszym wymieszaniem paliwa z powietrzem. gdy cisnienie paliwa jest za male to wtrysk otwiera sie ale z wtrysku sie wtedy leje te paliwo z mniejszym cisnieniem i nie rozpyla go tak dokladnie. Oczywiscie to tylko moja teoria i moge sie mylic  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - przerywa
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 16, 2009, 17:00:58 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
no to masz na listwie ciągle takie ciśnienie jakie max daje pompa, a to według mnie jest za dużo na wolnych obrotach, mi po przeczyszczeniu tego ustrojstwa dobrze chodzi i raczej nie będę jeszcze podkręcał ciśnienia :wink:

[ Dodano: 16 Kwi 2009 17:02 ]
aha i już wczoraj odetkałem przelew.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Rover - przerywa
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 16, 2009, 20:39:50 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "graczol1"
no to masz na listwie ciągle takie ciśnienie jakie max daje pompa, a to według mnie jest za dużo na wolnych obrotach
ee tam :D ja mam caly czas zatkany powrot i jest git ;D  no to ciesze sie ze auto smiga pelna moca :D oby tak caly czas chodzilo
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - przerywa
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 16, 2009, 23:57:34 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "mlodyolek#1934"
a mam caly czas zatkany powrot i jest git ;D no to ciesze sie ze auto smiga pelna moca :D oby tak caly czas chodzilo


wykrec swiece i zobacz czy nie sa czarne, sprawdz tez spalanie, a w/g mnie po takim zabiegu pompa dostaje gorzej po rajtuzach
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - przerywa
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 17, 2009, 14:52:52 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "AndrewS#100"
wykrec swiece i zobacz czy nie sa czarne
wykrecalem. elektroda ma kolor taki jaki powinna a wokol niej jest czarne. Ale to czarne prawdopodobnie przez olej. Moja pompa byla kupowana jako pompa do Abimexa a tutaj odziwo smiga przy roverze i robi cisnienie 3bary  :|  albo wiecej. nie pamietam

[ Dodano: 17 Kwi 2009 14:59 ]
Cytat: "AndrewS#100"
sprawdz tez spalanie
spalanie przy 1.4 wynosilo od 8 do 12 czasem 13 na 100.  ale jak odetkam powrot paliwa to wtedy silnik marnie ciagnie  :roll:  czyzby uszkodzony regulator cisnienia?? hmm...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - przerywa
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 17, 2009, 23:13:43 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ponoć pompa abimexowa daje sporo większe ciśnienie niż potrzeba, ale przecież i w Multecu jest regulator ciśnienia ktory skutecznie je obniża.
Ale czy ona jest w stanie wykarmić pełną szprycę w roverze ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - przerywa
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 17, 2009, 23:27:34 pm »

adamski

  • Gość
witam

mam podobne opbjawy.tj przerywa go przy 2500 obr/min ale dopiero jak sie zagrzeje.dlaczego?moze byc to spowodowaniem braku filtra paliwa?

Rover - przerywa
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 18, 2009, 09:39:57 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "adamski"
braku filtra paliwa?

jak najbardziej ja niedawno wymieniałem filtr, ale cos mi ten regulator ciśnienia - podciśnieniowy szwankuje - niekiedy ciągnie jak głupi a niekiedy dostanie muła przy 2500rpm, zwykle jak troche na wolnych pochodzi, albo delikatnie jeżdże, wydaje mi się że jak obniży ciśnienie to później go za bardzo nie podnosi, wtedy podciągne go na 3 biegu tak do 4000rpm i puszczam gaz na jakąś chwile i potem znowu naciskam i tak ze trzy razy i już jest super na jakiś czas, pewnie jakiś syf mam w zbiorniku...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery