Autor Wątek: Obniżanie poloneza  (Przeczytany 328254 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #800 dnia: Maj 30, 2015, 15:41:27 pm »

Offline leonidasso

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 49
ktoś trucka glebił? jak wygląda sprawa z tylnym resorem przy glebie?

myślałem o wywaleniu z trzech piór i wstawieniu poduszek pneumatycznych, aby zostawić jego właściwości
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2015, 22:15:03 pm wysłana przez leonidasso »
Cytat: volant
Romantyczne jest wspólne łapanie stopa, a nie chlamydii

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #801 dnia: Czerwiec 14, 2015, 23:05:28 pm »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Wiem tyle ze w przypadku trucka jest problem z bakiem paliwa, który przy ostrej glebie tyłu będzie przeszkadzał (kolidował z wałem).  :-)

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #802 dnia: Czerwiec 16, 2015, 14:40:30 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
nie mogę znaleźć ale gdzieś w 2004-2005 roku na Czerniewice zajechał Truck z mostem od osobówki (potrzeba chwili ponoć była ...) Auto było tyłem tak zglebione że prawie zderzakiem szorowało o asfalt. Może ktoś ma fotki.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #803 dnia: Kwiecień 05, 2017, 13:36:31 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Panowie mam problem.
Przednia oś, sprężyny z trucka diesla krótsze o 2 zwoje (nowe), wszystkie gumy wymienione na polibusze, amorki gazowe. Po wsadzeniu c20xe lewa strona siedzi mi około 2 centymetrów niżej. Wymieniłem także krzywy górny wąchać ale różnicy nie widać.  Co radzicie w tej sytuacji.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #804 dnia: Kwiecień 05, 2017, 14:37:44 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zamienic miejscami sprężyny. Siedzieć będzie prawa strona a jak wsiądziesz to się wyrówna... a na poważnie to może silnik leży na jedną stronę i dociska zawias nierównomiernie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #805 dnia: Kwiecień 05, 2017, 15:54:11 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Jest tak ze prawa strona mogę bujnąć normalnie sie ugina, a lewa od kierowcy siedzi sztywno. Do tego obydwa amorki zdechły po jakim 4 latach i może 500km.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #806 dnia: Kwiecień 05, 2017, 16:26:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To może amor lewy stoi.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #807 dnia: Kwiecień 05, 2017, 17:37:07 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Obydwa są walnięte, po ściśnięciu idą do góry jakieś 10min. Z lewej strony dolny wahacz opiera się o odbój. Zastanawiam się aby wsadzić z lewej strony sprężynę dłuższą o 1 zwój. Albo nowe 2 od OHV.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #808 dnia: Kwiecień 05, 2017, 19:51:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nowe/uzywane cale 14.0mm beda dobre,bo przez ciezszy silnik i tak podwozie siadzie nizej
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #809 dnia: Kwiecień 05, 2017, 20:03:36 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
sprężyny na pewno dobrze siadły na wahaczach i gumowych podkładkach?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #810 dnia: Kwiecień 05, 2017, 20:32:27 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
maciejewski siedzą na miejscu sprawdzałem ze 3 razy. Właśnie sprawdziłem średnice pręta 14,6mm. Z prawej do środka piasty do krawędzi błotnika jest 35,5cm a z lewej strony 33,2cm.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #811 dnia: Kwiecień 05, 2017, 20:38:36 pm »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Nic z tym nie zrobisz. W BMW jest jeszcze większa różnica.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #812 dnia: Kwiecień 05, 2017, 21:10:36 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
W BMW jest jeszcze większa różnica


Miałem E36 i E46, mam X3 i nie doświadczyłem takiego kłopotu. 
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #813 dnia: Kwiecień 05, 2017, 21:15:38 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Powinno i ma być równo. z resztą jest jeszcze stabilizator, co dodatkowo "prostuje" układ. Może z tyłu jest krzywo? może stab jakiś felerny, lub łaczniki o róznej długości? uszkodzony amortyzator lub po prostu jedna spręzyna jest bardziej miękka od drugiej
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #814 dnia: Kwiecień 05, 2017, 21:34:51 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Jutro go podniosę i sprawdzę jak zawieszenie będzie wisieć. Pod poduszkami stabilizatora mam 4mm dystanse, aby nie wadził o filtr oleju. Tył stoi równo. Sprężyny już zamówiłem nowe do OHV.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #815 dnia: Kwiecień 06, 2017, 21:11:47 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Nic z tym nie zrobisz. W BMW jest jeszcze większa różnica.
Jest. Jak sprężyna peknie ;)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #816 dnia: Kwiecień 12, 2018, 17:32:49 pm »

Offline karp

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 9
    • MR'87 1.5SLE
Dwa pytania.

Przeczytałem całe 41 stron tematu i dalej nie wiem - jaka jest zależność pomiędzy resorem, a długością sprężyny - tzn. na ile klepać trzypiórowy resor przy np. skróconej o 4 zwoje sprężynie z trucka, żeby było równo? Obracanie mocowania odpada, niespecjalnie mam zaufanie do takiego rozwiązania.

No i drugie - amortyzatory. Generalnie większość zaleca ta-śmietnix/mtsy na przód z T4 (zresztą, jest o nich dosyć obszerny temat na forum), na tył z E30. Słyszałem co nieco, że z E30 są nieco za twarde, natomiast z przodu lepiej spisują się amory z Nivy. Ktoś coś próbował, coś wie? Do wąskiego zawiasu ofc.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 12, 2018, 17:36:49 pm wysłana przez karp »

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #817 dnia: Kwiecień 13, 2018, 21:22:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Obracanie mocowania odpada, niespecjalnie mam zaufanie do takiego rozwiązania.

I słusznie. Kolumna z wieszakiem jest zamontowana fabrycznie tak, a nie inaczej żeby resor mógł się swobodnie prostować. Obrócenie mocowania powoduje że robić tego nie może, w efekcie pojawia się gwałtowna progresja twardości przy ugcięciu, a nadwozie narażone jest na rozciąganie, począwszy od tego że siła chce wyrwać mocowania resorów.
Druciarski patent wymyślony przez kogoś kto nie wiedział jak działa wieszak resoru.

No i drugie - amortyzatory. Generalnie większość zaleca ta-śmietnix/mtsy na przód z T4 (zresztą, jest o nich dosyć obszerny temat na forum), na tył z E30. Słyszałem co nieco, że z E30 są nieco za twarde, natomiast z przodu lepiej spisują się amory z Nivy. Ktoś coś próbował, coś wie? Do wąskiego zawiasu ofc.

Kolejny druciarski patent. Pamiętam kiedy na forum x lat temu po raz pierwszy wypłynęł pomysł użycia amortyzatorów z T4. Człowiek który to pierwszy zastosował, kierował się wyłącznie tym że amortyzator pasuje budową zewnętrzną (poza jedną tulejką) natomiast kompletnie zignorował skok i charakterystykę tłumienia.
Amortyzatory z T4 są dostosowane do pojazdu który waży 2 tony i ma DMC 3,5 tony, a Polonez waży 1050-1150kg i ma DMC 1500kg. To nie ma prawa prawidłowo działać! Owszem, odczucie jest może i fajne bo mniej się przechyla i nurkuje, ale nie ma prawidłowego tłumienia- w efekcie kiepska droga hamowania i sterowność.
Poza tym, nie wiem jak z wersją standardową ale te do obniżonego T4 na bank mają za krótki skok. Widziałem kilka Polonezów z T4 nawet w locie i koło opadało tak jak w serii auto stoi, a powinno opadać dużo, dużo niżej.

Co do wąskiego zawiasu, moja końcowa sugestia już nie dotyczy kwestii działania/nie działania, tylko celowości.
Sam mam Poloneza akwarium i powiem tak: komfort resorowania w serii jest rewelacyjny, bije nawet współczesne rodzinne auta (przynajmniej niektóre). Wyścigówki i tak z tego nie zrobisz, raz że zawieszenie za wąskie, dwa że 1,5 OHV to dużo za słaby silnik do jakiejś sportowej jazdy. To auto idealne do spokojnej jazdy w trasie i wyjazdu do lasu (wysoki prześwit i osłona pod silnikiem), które od biedy jest w stanie na wysokich obrotach się zebrać na tyle by włączyć się do ruchu autostradowego i nic poza tym.

Mam też trochę obniżonego i utwardzonego Plusa i szczerze mówiąc, to fajnie jest jak chcesz się poślizgać (z tym że nawet Rover na suchym asfalcie nie daje rady o ile opony nie są totalnie sparciałe, chyba że ślizgasz się wyłącznie z rozpędu i skandynawskiego szarpnięcia, a nie driftujesz), natomiast na codzień ten zawias już mi bokiem wychodzi.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2018, 21:24:37 pm wysłana przez banned »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #818 dnia: Kwiecień 13, 2018, 22:23:33 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3142
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kombi 1,8 16V
Amortyzatory z T4 są dostosowane do pojazdu który waży 2 tony i ma DMC 3,5 tony, a Polonez waży 1050-1150kg i ma DMC 1500kg.
Nie do końca, w ch-ce amora najważniejsza jest masa uresorowana przypadająca na jedno koło, przełożenie zawieszenia, jego skok i przeznaczenie samochodu, więc jeśli znajdzie się coś co jest z auta o podobnych parametrach jak PN to będzie w miarę ok.
Takie T4 waży 1,8 tony i maks nacisk na przednią ośkę ma na poziomie ~15 kN, Polonez z tego co pamiętam na przednią ośkę może przyjąć ~8 kN. Wniosek jest taki, że betony z T4 są 2x zbyt sztywne do PNa. Warto też pamiętać, że geniusze gleby dają je zazwyczaj do zawieszenia pozbawionego seryjnego skoku, co powoduje zupełne rozjechanie się założeń konstrukcyjnych. Także tak jak napisałeś, zawias niemal całkowicie przestaje pełnić swoją funkcję.
przy np. skróconej o 4 zwoje sprężynie z trucka
Litości, ja wiem, że sprężyny firmy DiaxSports są bardzo tanim produktem, ale w zawiasie liczy się też charakterystyka sprężyny. Sprężyna z trucka ma dokładnie tyle samo zwojów co sprężyna z osobowego PNa tylko, że potrzebuje większej siły, aby się ugiąć. Skrócenie jej długości to nic innego jak wpłynięcie na parametry zawiasu, nie dość, że najczęściej niekorzystne to jeszcze całkowicie losowe. Ponieważ siła potrzebna do ugięcia się sprężyny będzie odpowiednio pomniejszona (mniejsza długość drutu poddawanego skręcaniu) to jeszcze zmniejsza się zakres, w którym sprężyna rzeczywiście pełni swoją funkcję. Dlatego jak się chce zglebiać poldka należy się zaopatrzyć w sprężyny progresywne (ponoć do dorobienia za ~500 zł), a nie działać z partyzanta. Swoją drogą to ciekawe czy ktoś dostał choroby morskiej od jazdy na tak mocno przyciętych sprężynach <mysli>
 
natomiast z przodu lepiej spisują się amory z Nivy.
Biorąc pod uwagę, że Niva ma podobne DMC do PNa jest niemal pewne, że będą się sprawdzać znacznie lepiej niż te dopasowane "na sztukę" betony z T4.
na ile klepać trzypiórowy resor
Po co klepać resor i to 3 piórowy skoro czy to na pejsbuku czy na olxie są wieszaki do prawidłowego obniżenia tyłu? Resor 3 piórowy to kolejny mit światka FSO, 3 pióra do samochodu, którym nie wozi się 10 worków kartofli co rano na bazar to jakaś pomyłka i w ogóle się to nie sprawdza, tzn. przyjemność płynąca z jazdy jest mocno ograniczona, a i sama buda szybciej się zużyje.

Odp: Obniżanie poloneza
« Odpowiedź #819 dnia: Kwiecień 13, 2018, 23:33:27 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Swoją drogą to ciekawe czy ktoś dostał choroby morskiej od jazdy na tak mocno przyciętych sprężynach <mysli>

Opcje dzieją się dwie, albo przód się robi bardzo twardy bo auto siedzi na odbojach, a nie na sprężynach, albo jak się wywali odboje to zdarza się wystrzelenie amortyzatora z kielicha.
Imo maksimum jakie nadaje się do jazdy (a i tak kończy się to przywalaniem osłoną od czasu do czasu) to -1 i 1/3 zwoja na serii, czyli na Trucku może -2 zwoje. Później to raz że się robi za nisko jak na te wszystkie elementy wystające pod podwoziem Poloneza, dwa że żaden amortyzator którego wartość nie przekracza wartości samochodu tego nie ogarnie.

Resor 3 piórowy to kolejny mit światka FSO, 3 pióra do samochodu, którym nie wozi się 10 worków kartofli co rano na bazar to jakaś pomyłka i w ogóle się to nie sprawdza, tzn. przyjemność płynąca z jazdy jest mocno ograniczona, a i sama buda szybciej się zużyje.

To zależy jeszcze jakie dokładnie są te dwa pióra. Jak dwa są standardowe, a trzecie króciutkie to to może się dobrze sprawdzać w warunkach DMC, bo trzecie pióro zaczyna się wyraźnie prostować dopiero po załadunku albo b. dużym dobiciu, a na pusto utwardzenie powinno być mało odczuwalne.
Jak ktoś nie jedzie na złombol w 5 osób z wyładowanym bagażnikiem to imo szkoda tracić czasu/pieniędzy na taką przeróbkę, robota ciężka, wredna i brudna.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E