Autor Wątek: Problem z hamulcami Lucas  (Przeczytany 5396 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Problem z hamulcami Lucas
« dnia: Styczeń 30, 2007, 23:06:12 pm »

wojdi1

  • Gość
Mam poloneza gsi , problem polega na tym ze pedał hamulca ma bardzo mały skok , i trzeba uzyc znacznej siły aby go wcisnąc . Jes tak zarwno przy włączonym jak i zgaszonym silniku , różnica na włonczonym silniku jest odczuwalna ale i tak skok pedału niejest za duzy. Posiadam rowniez fiata siene i tam skok pedału zarowno na włonczony jak i zgaszonym silniku jest znacznie wiekszy. Co moze byc tego przyczyną ??.
Sa to obiawy jakiejs usterki czy poprostu tak ma być ??

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 30, 2007, 23:16:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Najprawdopodobniej masz rozszczelnione serwo układu wspomagania pompy hamulcowej. Na początek sprawdz przewód podcisnienia i dociągnij obejmy na koncach. Ewentualnie jezeli polaczenie jest szczelne to serwo do wymiany
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 30, 2007, 23:24:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze w Sienie masz zuzyta pompe :]
w Daihatsu tez pedal ma duzy skok ,ale hamulcow brak :P

tak serio ,to przy silniku wylaczonym ,pedal moze raz zejsc glebiej ,a pozniej juz bedzie twardy
na wlaczonym silniku powinien chodzic duzo lzej i skok jest wiekszy ,ale w Poldku skok jest raczej krotszy niz w innych autach
jezeli na wlaczonym pedal chodzi twardo ,to tak jak pisze Elwood#1887 sprawdz serwo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 31, 2007, 00:24:28 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Wystarczy wcisnąć hamulec na wyłączonym silniku po czym nie zdejmując z niego nogi zapalić. Powinien wpaść sam nizej. Jesli nie zrobii tego to serwo zdechło bądz przewód rozszczelniony. Tyle ze rozszczelniony powoduje nierówne obroty biegu jałowego

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 31, 2007, 11:28:24 am »

kan

  • Gość
Ja myślę że wszystko jest  ok. Często w nowych samochodach skok hamulca jest nienaturalnie duży szczególnie w tych  z ABS. Mnie osobiście odpowiada tak charakterystyka a drażni mnie np skok w Nubirze (które to auto użytkuję jako drugie). Jeśli nie masz problemów z hamowaniem to tak ma być.

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 31, 2007, 11:34:59 am »

alex1916

  • Gość
Hmm, odnosnie tej Sieny - mialem Punto (bardzo zblizony konstrukcyjnie samochod) i tam na wylaczanym silniku pedal hamulca mial moze z 2-3 cm skoku. Moze w Sienie masz walniete serwo?

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 31, 2007, 16:12:07 pm »

Arnold

  • Gość
W Lucasie faktycznie ten skok jest mały, mniejszy niż w innych samochodach. A u mnie po wymianie klocków ma jeszcze większy skok :shock: Być może i ja mam rozszczelniony przewód bo mi i obroty falują trochę, ale zrób najpierw jak Van powiedział: na wyłączonym silniku kilka razy wciśnij pedał aż będzie całkiem twardy. Potem nie zdejmując z niego nogi odpal silnik i pedał powinien trochę "wpaść".
PS: nie masz efektu, że samochód hamuje dopiero jak wciśniesz cały pedał? U mnie tak jest, a już wszystko oprócz serwa i przewodu wymieniłem. Dodam że po odpowietrzeniu przez jakieś 3 km było dobrze. I teraz mam tak że czasem jest twardy, ma krótki skok i hamuje od razu, czasem ma większy skok i zaczyna hamować jak wcisnę do końca - praktycznie w więcej niż 3 osoby na pokładzie nie da się wyhamować  :(

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2007, 17:01:28 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Cytat: "KGB"
tak serio ,to przy silniku wylaczonym ,pedal moze raz zejsc glebiej ,a pozniej juz bedzie twardy
prawda,pozniej po zapaleniu daje sie wcisnac glebiej , skok jest maly ale mi to nie przeszkadza ;]

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 31, 2007, 18:53:38 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Arnold#1910
masz zapowietrzone hamulce ,albo walnieta pompe hamulcowa
w Daihatsu jest to samo ,tylko tam zawsze pedal schodzi do konca - narazie mamuska jezdzi ,ale po sesji musze zrobic hample - mysle o zestawie naprawczym uszczelek ,albo o zalozeniu pompy od starego ukladu poldka/125p ,bo dalbym rade dopasowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 31, 2007, 23:25:01 pm »

Arnold

  • Gość
No właśnie, używane serwo to wydatek rzędu 90 zł na allegro, ale to muszę być pewien że jest winna. A na podmianę nikt nie da...

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 01, 2007, 00:52:01 am »

wojdi1

  • Gość
Sprawdziłem tak jak pisaliscie po odpaleniu auta skok pedału zwieksza sie ale i tak jest mały , jednakże chamulce działają ok , tylko cieszko sie je naciska  ale narazie tak zostawie . przeewd cisnieniowy sprawdziłem , jutro jeszcze zmienie płyn , bo ten jest jusz troche zużyty i pływają w nim drobinki brudu . Wkazdymbądz razie Dzienki za pozadę .

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 01, 2007, 11:55:27 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja narazie mam serwo z pompą luzem ale musiałbyś se przyjechac podmienić i sprawdzić bo mi się nie chce ;) a pocztą słać tego nie warto. Tylko nie wiem w jakim stanie bo zdejmowałem z rozkompletowanego auta...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 01, 2007, 22:19:02 pm »

Arnold

  • Gość
wojdi1, a tak w ogóle to wcześniej ten skok był większy i się zmniejszył? Czy zawsze tak było i Cię to niepokoi? Przejechałeś się innymi Polonezami z Lucasem?

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 02, 2007, 11:09:17 am »

wojdi1

  • Gość
Niewiem Kupiłem tego poloneza miesiąc temu i zawsze taki był, jesli chodzi o inne polonezy tojezdziłem tylko dieslem a tam sa 4 tarcze i tam był ten skok i tak wiekszy .

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 02, 2007, 12:19:50 pm »

Arnold

  • Gość
No bo 4 tarcze to układ starego typu, nie Lucas. I tam faktycznie skok jest większy. Poza tym i tak skok to sprawa że tak powiem indywidualna każdego egzemplarza, bo jeździłem oprócz mojego conajmniej 3 innymi Polonezami z Lucasem i każdy hamował inaczej. Chyba grubość klocków też ma wpływ na skok pedału.

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 02, 2007, 13:06:02 pm »

Cyneq

  • Gość
Cytat: "Arnold#1910"
Chyba grubość klocków też ma wpływ na skok pedału.

Chyba jednak nie ma :)
Dlatego m.in. jak się zużywaja klocki to płynu ubywa.

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 02, 2007, 13:31:28 pm »

Arnold

  • Gość
To jak się zużywają tarcze to płynu ubywa. Wg Morawskiego.

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 02, 2007, 13:52:43 pm »

alex1916

  • Gość
Cokolwiek by sie nie zuzywalo to klocki znajduja sie w trakcie hamowania blizej siebie, takze czy tak czy siak bedzie ubywac plynu :)

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 02, 2007, 15:24:13 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
O przepraszam bardzo płynu bedzie tyle samo tylko będzie sie on przemieszczał ze zbiorniczka do wężyków wraz ze wzrostem zurzycia klocków tarcz szczęk bębnów i innych elementów zurzywajacych się naturalnie ;).

Niemniej jednak efektem tego jest spadajacy poziom plynu hamulcowego w zbiorniczku na pompie  :lol:  :lol:  :lol:
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Problem z hamulcami Lucas
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 07, 2007, 14:50:30 pm »

sebekh

  • Gość
wracajac to tematu to tak pisali ludzie wczesniej wciskasz hamulec, i wlanzcasz silnik jezeli nie jestes pewien jedz do mechanika niech obada czy to napewno serwo jezeli tak to koszt 350zl albo zamiennik 150 + robicizna chyba ze sam sie pobawisz, tylko ze z zamiennikiem jest sporo zabawy zeby do zmiescic pod kolektor bo nie ma wyciecia z gory, ale jest to do zrobienia a jak satysfakcja pozniej hehe, ze juz naszczescie siedzi hehe