Autor Wątek: Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE  (Przeczytany 11271 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« dnia: Styczeń 31, 2007, 18:23:07 pm »

WKLIW

  • Gość
czy jeśli chciałbym przerobic silnik 1,5 gle na 1,6 gle przez wymiane samego bloku z tłokami to jest to możliwe czy reszta podejdzie ???


Edycja tematu wątku - S#1869

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 31, 2007, 18:28:53 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak ,wszystko podejdzie
tylko uszczelke pod glowice musisz kupic do 1.6
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 31, 2007, 18:32:55 pm »

WKLIW

  • Gość
a wałek rozrządu sie czymś różni ?

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 31, 2007, 18:54:58 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wg. ksiazki to sie nie rozni
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 02, 2007, 14:32:54 pm »

Zak

  • Gość
WKLIW#1874,
dochodzi jeszcze wymiana aparatu zapłonowego albo przyjajmniej samej "gruszki"

po co chcesz to zmieniać?
jaki masz silnik? AA czy AB?
Masz gaz?

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 02, 2007, 14:40:39 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "Zak#1907"
po co chcesz to zmieniać?
jaki masz silnik? AA czy AB?
Masz gaz?

Napisal GLE czyli AB, a sens imho jest - roznica w momencie obrotowym tych silnikow jest dosc spora a w spalaniu zadna.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 02, 2007, 21:27:27 pm »

Zak

  • Gość
alex#1916,
ok! nie wziąłem  pod uwage roku produkcji :oops:

a tak na marginesie:
w 1,5 na gaźniku i na gazie pomaga w odczuwalny sposób zmiana aparatu zapłonowego z 1,6 (sprawdzone)

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 02, 2007, 23:53:35 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1233
1.6 ma korzystniejsze charakterystyki regulatora.
Aparat z 1.5 z racji charakterystyki nalezy zostawić natych seryjnych 5-7 stopniach.
Ale do rzeczy. Silniki różnia sie tylko tłokami i średnicą cylindrów, uszczelką pod głowicą, aparatem zapł, nieistotnym otworkiem w gaźniku. reszta jest identyczna, wał, korby, głowica, rozrząd. pełna unifikacja ;)
Można zrobić rozwiert z 1.5 na 1.6, ale należy sie modlić żeby nie trafić na jakąś wadę w odlewie.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 03, 2007, 01:19:52 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Róznia sie jeszcze napisem odlewanym na bloku :)  Nowsze 1,6 maja tez nadlewy do pompy wspomagania( w dwóch polonezach z 1994 miałem jednak stary typ bloku, wie ktos moze od jakiego roku  te nowe ładowali ? )
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 03, 2007, 15:50:17 pm »

Russell

  • Gość
A powiedzcie. taka sama zmiana tylko silnik z wtryskiem.  komp i .......?

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 03, 2007, 17:42:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "Russell"
A powiedzcie. taka sama zmiana tylko silnik z wtryskiem.  komp i .......?

znaczy 1.5 gli na 1.6 gli ?
tez bedzie wszystko pasowac ,kompy powinny byc zgodne elektrycznie ,wiec wystarczy wpiac ten od 1.6 i bedzie git
na kompie od 1.5 tez bedzie jezdzil ,ale to nie to samo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 03, 2007, 20:27:16 pm »

Russell

  • Gość
Dobrze wiedzieć. moje ~1.5 ma dopiero 6000km po remoncie, ale dobrze wiedziec

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 03, 2007, 22:45:36 pm »

Arnold

  • Gość
Nie wiem czemu ale jak mój wujek zmienił dobre 1.5 abimex na trochę gorszy 1.6 abimex to teraz lata jak zły :shock:

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 03, 2007, 23:11:40 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Rozwin temat, jak to lata? Kiedys zastanawialem sie nad tym ale nie moglem dojsc nidy jak to zrobic. Mam 1.6 boscha, da sie cos z tym zrobic?
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 03, 2007, 23:53:38 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "OZi 1845"
Mam 1.6 boscha,
Nic nie zrobisz gdyz bosch wychodzil tylko 1,6 i tylko z katem i sonda. Abimex wychodził zarówno 1,5 jak i 1,6 z sonda oraz bez. Zdecydowanie czesciej spotykany jest 1,6. Silniki i kompy mozna zamieniac gdyz ta niewielka róznice pojemnosci skokowej(1598-1481=117) komputer ogarnie. U mnie komp od 1,5 prawie bez problemów ogarnał 1756 czyli 275cm^3 wiecej przy duzo wiekszych zaworach i duzo lepszym wspólczynniku napełniania cylindrów
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 04, 2007, 01:00:26 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Elwood#1887
masz abimexa 1.5 z sonda czy bez ?
bo z sonda to sie jeszcze jakos dostosuje ,ale bez juz raczej nie

i czemu wszyscy uwazaja ,ze bosch jest gorszy od abimexa
tylko dlatego ,ze abimexa latwiej oszukac ?
bosch jest prostszy w konstrukcji,mniej zawodny i ma lepiej rozwiazane ssanie
i niby czemu mialby sie nie dostosowac do silnika o innej pojemnosci

a dzieki brakowi MAP latwiej go przystosowac do turbo
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 04, 2007, 11:44:26 am »

Zak

  • Gość
Cytat: "KGB"

bo z sonda to sie jeszcze jakos dostosuje ,ale bez juz raczej nie

dlaczego?

Cytat: "KGB"

i czemu wszyscy uwazaja ,ze bosch jest gorszy od abimexa
tylko dlatego ,ze abimexa latwiej oszukac ?

 bo abomex ma więcej "koni" :wink:
i o jakim oszukiwaniu mówisz?

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 04, 2007, 12:12:02 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "KGB"
masz abimexa 1.5 z sonda czy bez ?
bo z sonda to sie jeszcze jakos dostosuje ,ale bez juz raczej nie


Miałem 1,5 bez sondy i wszystko chodziło ok z tym ze po rozgrzaniu trzymał obroty rzedu 400 -za mała dawka paliwa pomijajac to- wszystko bylo ok. Komp nawet bez sondy sie dostosuje- po to ma czujnik MAP- wieksze podcisnienie to wieksze ilosci powietrza które pobiera silnik i wieksza dawka paliwa. Wersja bez sondy ma potencjometr CO którym tez w niewielkich granicach mozna wzbogacic mieszanke.  U siebie podnosiłem cisnienie wtrysku paliwa podkładajac blaszke pod sprezyne regulatora cisnienia paliwa. Co do niezawodnosci bosch/aimex zdania sa podzielone .Ja osobiscie wole abimexa -nigdy nie miałem problemów, zawsze zapalał i mnie dowoził namiejsce. Moduł zaplonowy miałem jeden przez 12 lat i nigdy nie było problemów -jak dbasz tak masz  :)

Spory czas temu przeszedłem na gaznikowy system zasilania i jestem zadowolony :) a przy dwóch gaznikach nawet bardzo zadowolony  :mrgreen:  Zero porównania do wtrysku jezeli chodzi o moc i osiagi. Stracił troche uciag od dolu ale rekompensuje to moca :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 04, 2007, 13:00:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13953
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zak#1907
abimexa na sondzie mozesz oszukac ,ze nie osiagnal jeszcze 68C i wtedy juz masz bogatsza mieszanke ,a dodatkowo mozesz wzbogacic tak jak Elwood#1887 przez zwiekszenie cis. wtrysku
Cytat: "Elwood#1887"
Komp nawet bez sondy sie dostosuje- po to ma czujnik MAP- wieksze podcisnienie to wieksze ilosci powietrza które pobiera silnik i wieksza dawka paliwa.

no wlasnie nie do konca ,bo wieksze uchylenie przepustnicy to mniejsze podcisnienie w kolektorze
dlatego wlasnie motronik bez MAPa jest latwiejszy do uturbienia - wystarczy proporcjonalnie zwiekszac cis. ,by uzyckac plynne zwiekszenie dawki

na gaznikach masz wieksza moc ,bo mozna je samemu wyregulowac
ale gdybys mogl zalozyc i odpowiednio zestroic wtrysk wielopunktowy ,to byloby jeszcze lepiej - tylko wiadomo ,koszty
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przeróbka silnika 1.5 GLE na 1.6 GLE
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 04, 2007, 15:09:08 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Cytuj (zaznaczone)
a dzieki brakowi MAP latwiej go przystosowac do turbo


i tu się mylisz i to bardzo :P

Wyobrażmy sobie sytuację - wciskasz gaz do dechy przy powiedzmy 3000 obrotow - turbina jeszcze nie nabrała obrotow.
Możemy mieć 2 sytuacje:
 - pełne otwarcie przepustnicy - brak podciśnienia , brak nadciśnienia - czyli ciśnienie = ciśnieniu atmosferycznemu.
- pełne otwarcie przepustnicy ale turbina już pracuje - więc ciśnienie w kolektorze > od cisnienia atmosferycznego.

I tutaj mamy problem - skad sterownik bez map sensora ma wiedzieć ile paliwa nalać do silnika - w obu przypadkach wskazanie TPS = 100%

Zarówno w abimexie jak i Boschu trzeba by było dołożyć map sensor ale działający w zakresie nadciśnienia lub podciśnienia. W abimexie zmieniasz map sensor na inny i oprogramowanie , w boschu - dodajesz map sensor , modyfikujesz program no i nie wiadomo czy nie trzeba przerabiać kompa.

Taka mała dygresja....
"jest ryzyko , jest zabawa"