Autor Wątek: Tester sondy lambda  (Przeczytany 2611 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tester sondy lambda
« dnia: Luty 02, 2007, 17:11:25 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
moze banalne pytanei ale chce byc pewien  :mrgreen:
Czy jezeli do ukladu podanego w linku nizej doloze 2x wiecej ledow (czyli zamiast np. 3 czerwonych ja dam 6 itp) niz jest w tym artykule to cos sie zjara tam? czy bedzie dzialac ok?
 :D
EDIT: zapomnialem  o linku  :roll:  :shock:  :mrgreen:
LINK
to ja, byly Marcin#839

Tester sondy lambda
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 02, 2007, 17:56:50 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
a po co tam dokładać więcej diód i czemu to ma służyć albo do czego to ma zostać wykozystane?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Tester sondy lambda
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 02, 2007, 17:59:38 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
wiecej diodek ma byc, bo chcialem troszeeeeeczke przerobic to.  
a wykorzystane ma to byc jako wskaznik AFR  :mrgreen: lub od biedy jako ciagly tester saondy lambda (zeby wiadomo bylo ze dziala hehe ;) ). poza tym ja lubie wszelkiego rodzaju swiatelka, lampki, kontrolki, diodki  :mrgreen:  8)  :wink:
w zasadzie jest mi to kompletnei nie potrzebne, ale co tam, moge to zrobic to robie to  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839

Tester sondy lambda
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2007, 18:17:25 pm »

e_gregor

  • Gość
Słuchaj kolego - mozesz dodać wiećej diod. Po prostu gdzie na schemacie masz jedna diodę to wstawiasz dwie lub trzy połaczone szeregowo. Nie dawaj więcej jak trzy diody. Układ ten ma sterowanie prądowe LED-ami więc jak wstawisz więcej to powinny świecić tak samo jasno. Pozdro

Tester sondy lambda
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 02, 2007, 18:24:30 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
szeregowo czyli nozka plusowa diody do nozki minusowej drugiej diody itd?
nigdy nie pamietam pojec rownolegle szeregowo  :roll:
kiespka pamiec do takich rzeczy to problem w nauce elektroniki, kurde  :(
to ja, byly Marcin#839

Tester sondy lambda
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 02, 2007, 19:01:32 pm »

e_gregor

  • Gość
Dobrze myślisz -Marcin-. Czyli możesz podwoić lub potroić liczbę diod.

Tester sondy lambda
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 03, 2007, 21:39:38 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Zrobilem na podstawie schematu w linku wyzej schemat plytki (pierwszy raz w zyciu) i zamierzam sobie ja wytrawic (tez pierwszy raz w zyciu) i pytanie brzmi: czy dobrze "podlaczylem" rezystory nastawne P1 i P2??? Czy dobrze caly uklad "przenisolem" na plytke?? I OCB z tym ustawic je na zakres od 0.2V do 1.2V?? Jeden rezystor mam ustawic na 02 a drugi na 1.2? Czy jak, bo nie mam pomyslu. :roll:
(9 pin ze scalaka jest specjalnie nie podlaczony, bo on steruje podobno sposobem wyswieltania- czy linijka, czy pojedyncze diody czy jakos tak. do ewentualnego podlaczenia jak na schemacie jest koleczko z dziurka z cyferka 9 )
a i na  plytce z diodami tam gdzie jest napisane - to ma byc raczej +, pogibaly mi sei znaki :mrgeen:
schemat plytki zrobiony przezemnie:


EDIT:zdejmuje czasowa dezintegracje tematu, po jakims czasie zmienie rowniez nazwe tematu. moze sie to kiedys przyda komus
to ja, byly Marcin#839

Tester sondy lambda
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 03, 2007, 22:43:51 pm »

e_gregor

  • Gość
Płytki ze schematem sprawdzać mi sie nie chce.

Pin 9 faktycznie służy do zmiany trybu - trzeba by poszukać jak go podłaczyć by była linijka a jak żeby tylko jedna dioda świeciła.

Potencjometry P1 i P2 są źle. Suwak to środkowe doprowadzenie. Można to środkowe podłączyć do któregoś z pozostałych doprowadzeń potencjometru (dowolne w tym przypadku).

Kalibracja najprawdopodobniej wygląda tak że, podajesz 0,2V na wejscie i jednym peerkiem (chyba P1) ustawiasz tak by dioda pierwsza sie paliła. Potem podajesz 1,2V i tak kręcisz by paliła sie ostatnia (lub wszystkie). Pewny nie jestem więc musisz to sprawdzić, podajac po kalibracji różne napiećia i sprawdzając czy świeci siedobra dioda.

GRATULUJĘ PIERWSZEJ PŁYTKI

Tester sondy lambda
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 14, 2007, 11:54:13 am »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
no, plytka wykonana wlasnorecznie i tez wlasnorecznie wytrawiona.
wersja pierwsza:
tak wygladala po termotransferze


tak juz po wywierceniu otworow i wytrawieniu (wiercenie otworow bylo z tego wszystkiego najtrudniejsze hehe i troche mi sie omsknelo w paru miejscach)


a tu wersja druga (troche poprawilem co nieco i takie tam; z nalazona solder maska /to to zielone/):



Jeszcze tylko wywiercic otworki, wyczyscic pola lutownicze z farby, przylutowac elementy i gotowe, ciekawe czy zadziala :mrgreen:
Jak na pierwszy raz to chyba niezle co? :D
Ogolnie to robilem plytke pierwszy raz i praktycznie wszystko mi wyszlo za pierwszym razem (ladnie sie przetransferowal rysunek, ladnie go wytrawilo...)
Bardzo fajna zabawa. plytki juz umiem robic, teraz tylko musze sie nauczyc elektroniki hehehehe
to ja, byly Marcin#839

Tester sondy lambda
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 14, 2007, 12:19:43 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
hehe... widze, ze metoda "na zelazko" ciagle kroluje  :D

byloby dobrze pocynowac caly obwod chemicznie (takze prosta sprawa) co w przypadku samochodu jest dosc istotne (przedluza zywotnosc plytki).

a solder maska (maska lutownicza) powinna miec odkryte pola lutownicze przed nalozeniem.... bedzie troche zabawy z czyszczeniem. nalozyles lakier czy folie jako maske?

po drugie maski w takich konstrukacjach sa raczej niepotrzebne... wiem wiem... fajnie wyglada  :wink:

no i chyba troszke za mocny roztwor trawicy... lekkie podtrawienia sciezek... chlorkiem to trawiles czy w nadsiarczanie B327?

reasumujac... ciesze sie, ze chcialo Ci sie w to bawic... oby tak dalej :)  sam na dzien dzisiejszy juz zadko kiedy mam czas aby zrobic ladna plytke... ciagle jade na laminatach uniwersalnych...
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Tester sondy lambda
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 14, 2007, 14:56:33 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Osfald"
hehe... widze, ze metoda "na zelazko" ciagle kroluje  :D

byloby dobrze pocynowac caly obwod chemicznie (takze prosta sprawa) co w przypadku samochodu jest dosc istotne (przedluza zywotnosc plytki).

tak na poczatku mialem zrobic (pocynowac), ale postanowilem co innego wykombinowac
Cytat: "Osfald"

a solder maska (maska lutownicza) powinna miec odkryte pola lutownicze przed nalozeniem.... bedzie troche zabawy z czyszczeniem. nalozyles lakier czy folie jako maske?

to ze musi miesc odkryte pola lutownicze to wiem ;) teraz bede zdzieral farbe z padow. robilem wg przepisu pewnego, ale moglem w sumie ominac podczas malowania pady.
a malowalem lakierem-farba
Cytat: "Osfald"

po drugie maski w takich konstrukacjach sa raczej niepotrzebne... wiem wiem... fajnie wyglada  :wink:

potrzebne niepotrzebne, tak jak moiwsz, fajnie wyglada, no i jest dosyc tanie.
Cytat: "Osfald"

no i chyba troszke za mocny roztwor trawicy... lekkie podtrawienia sciezek... chlorkiem to trawiles czy w nadsiarczanie B327?

b327, roztwor chyba byl dobry, tylko podczas zelazkowania, pewnie troche za mocno masowalem szmatka i sie troche toner rozlal. na zywo tego tak nie widac i ladnie wyglada.
Cytat: "Osfald"

reasumujac... ciesze sie, ze chcialo Ci sie w to bawic... oby tak dalej :)  sam na dzien dzisiejszy juz zadko kiedy mam czas aby zrobic ladna plytke... ciagle jade na laminatach uniwersalnych...

gdybym nie mial poloneza, pewnie by mi sie tego nie chcialo robic/nie musial bym  :mrgreen:

[ Dodano: 2007-03-22, 12:54 ]
a tu juz zlozony uklad. na razie nie wiem czy dziala, bo sie zastanawiam jak ustawic te potencjometry :/  :mrgreen:  :mrgreen:
to ja, byly Marcin#839